aukile

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hermostunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hermostunut

Vieras
onko kellään muulla kokemusta siitä kun vauvan aukile on jo sikiöaikana rustottunut ja sitten se täytyy leikata että pää kasvaa normaalin malliseksi? kaipaisin vähän tukea

kummipojan pikkuveljelle on tehty ko. leikkaus.se meni hyvin ja poika on nyt ihan terve 10v. koululainen.ehkä vähän eri mallinen pää kuin muilla mutta muuten ok..

oliko hänellä se rustottuma päälaella vai ohimolla? meillä on näet molemmissa ja se on ohimolla vähän harvinaisempi ja siks olen hermona. minkä ikäsenä se leikkaus tehtiin? missä? me mennään tyksiin.

Minäkin olisin kiinnostunut tästä aiheesta. Meillä epäillään ilmeisestikin tätä (luutunut liian aikaisin, pää ei mahdu kasvamaan, niin minulle selitettiin), nyt lähete lääkärille ja sitten ehkä leikkaus. Minkä ikäisenä tehtiin? Onko tällainen tavallista?

Joona leikattiin n.8kk iässä.Oli luutunut vaan aukileen kohdalta.Aika hurjan näköinen oli heti leikkauksen jälkeen mutta onneksi lapset paranee nopeasti..
Neuvolassa tätä ei oltu huomattu,vaan pojan äiti moneen kertaan ihmetteli kun pään muoto alkoi olla aika "pitkulainen".
Joona leikattiin Kuopiossa.

Meillä leikkaus myös pojalla edessä. Odottelemme lähetettä Tyksiin. Poika pian 5kk, pään muoto syntymästä asti erilainen, myös aukileet rtg:ssä todella pienet syntyessään, nyt tällä viikolla oli kokonaan kiinni =(

Onnea kaikille joiden lapset leikkaukseen on menossa,mitä aikaisemmin sen parempi..Näin ainakin luulen ;)
Hyvin se menee.Mun omalta pojalta leikattiin sydän vuosi sitten, tosin vaan ilman aukaisua eli katetrileikkauksena ja oltiin kaksi yötä lastenklinikalla.Nyt on siitä terveen "paperit".

Yhteistyössä