auki 2-2,5 sormelle ja kaulaa 2cm?

• Viestiketjun aloittaja Odottavainen
  • Ensimmäinen viesti
Odottavainen
Iltaa tai oikeastaan jo yötä!

Otsikosta näkyy strategista mittaa... mitä tuosta tuumaatte, voisiko olla pian synnytyksen aika? Onko jollakulla kokemusta vastaavasta tilanteesta?

Hyvää yötä! :D

Ite makoilen KYSillä ja ihan sama tilanne, käynnistellään parasta aikaa...
Eli toivon ainakin että tänään jo tapahtus jotain vaikka eivät mitään lupaile.

Se vauva tulee sieltä kun on valmis, niin mullekin höpöttävät :)

Odottavainen
Hei. Minä olen kotona, rv 39+2... milloinkahan minulle ehdotellaan käynnistystä. Millä perustelivat sinun käynnistystä? Onko jo kovatsi yliaikaa? En minä vauvaa yritä kiirehtiä, mutta pelottaa vaan miten selvitän synnytyksen kun alan olla hyvin uupunut kun yöt on mitä on yskän ja suppareiden vuoksi, näin on mennyt jo monta viikkoa ja koko raskaus huonoilla unilla.Myös lapsivesi vähentynyt. Ei saisi valittaa... maailman ihanin asia tiedossa, mutta toki huolettaa miten vaavi jaksaa kun on näin raihnanen äiskä.

Hyvää jatkoa sinulle odottajalle ja kaikille muille myös!!! :wave:

Marianna harmaana
Mulla oli 9 päivää yliaikanen...ja käynnistyksen syyt on mun sokeriseuranta ja yliaikaikasuus.

Ja matkat on pitkät, joten eivät enää laittaneet takas kotiin kun olin kontrollikäynnillä.

lapsivettä mulla oli reilusti ja kaikki tallella paitsi limatulppa oli jo mennyt pikkuhiljaa viikon mittaa...loput meni sitten kun täällä ronkkivat ja yöllä alkoi verinen vuoto.

Eli tosiaan ekana päivänä tiputettiin oksitosiinia meikäläiseen, supisteli...mutta tuloksetta. Edelleen paikat 2 sormelle auki ja kohdunkaula liian takana käynnistymiseen.

Seuraavan päivänä kokeiltiin prostalgiinihormonitablettia kohdunsuulle...eka tabletti ei mitään mutta toisella alkoi supistella puol ysin aikaan.
Lähin suihkuun ja sen aikana paikat alko löystyy siihen malliin että ei tahtonut riittää voimia sänkyyn asti.
Hoitaja tuli perässä ja sano että näyttää siltä että olis syytä ne paikat tarkistaa...
Ihmettelin että ei kai ne nyt näin nopeesti vaikuta...
Kuitenkin kävi ilmi että paikat 5cm auki ja samantein synnytysaliin :D
00.30 sitten syntyi komea poika.

Käynnistys on rankka juttu, joten jos tulee luonnollisesti niin aina parempi...käynnistys on hyvä juttu jos tosiaan yliaikanen...eli jaksamisia sinulle, voit joutua odottamaan...koska käynnistely yrityksetkään ei takaa sitä, että synnytys oikeasti käynnistyisi vielä viikkokausiin...jos paikat ei ole kypsät ja vauva ei ole valmis niin mitäänhän ei tapahdu.

moi,

Mulla oli viikkokausia toi sama tilanne.
Paikat oli reilusti auki ja kohdunkaula hävinnyt, mutta synytys vaan ei alkanu.
Koska ei ollu vielä yliaikainenkaan, ei lääkäri suostunu käynnistämään.
Sanoi, että jos yritetään käynnistää ja kalvot puhkaistaan, eikä sitten alakaan, voi vauva olla vaarassa.

Kun sitten lopulta synnytys käynnistyi, kesti se vaan vajaa kolme tuntia :)

Yhteistyössä