atopiaa...allergiaa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja väsynyt mamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

väsynyt mamma

Vieras
Heip...Meidän vauvan iho alkoi punottaa hormoninäppyjen jälkeen. ja punoitus oli pahimmoillaan noin.3kk:den iässä.Yöt levottomia kun raapii ja raapii...Ollaan kokeiltu ceralan rasvat, lipolan,novalan,aqualan plus,apobase oil, bucort sekä hydrocortison siinä rasvat ja maidoista nutri soija joka ei käynyt nyt käytössä almiron pepti.

Joka ilta suihkutus ja rasvaus, mutta mikään ei auta...ataraxia on annettu iltaisin että poika edes pystyisi nukahtamaan mutta viimeistään aamuyöllä alkaapi jo raapiminen.

Olen aikas väsynyt tähän kun rasvaa ja rasvaa ja mikään ei auta ja iho on kuiva kuin korppu.Kiinteistä muuta ei saa kuin ainoastaan pääsynäsosetta, lääkärin määräys että muita kiinteitä ei saa vielä aloittaa.

Prick testeissä todettiin vain kananmuna allergia.Nyt mennään pian maitoaltistukseen ja katsotaan tilanne.ILtaisin poika on tosi itkuinen aivan kuin mahaan koskisi...kasvot lehahtelee johtuen varmaan pakkasesta tai liian kuumasta.Pyykinpesuaineena on lv.En enää keksi mistä tämä ainainen ihottuma, punoitus ja kutina johtuupi.Kaipaisin tukea tähän hankalaan tilanteeeseen...Oisko kenelläkään vinkkiä?

Atopiasta lähinnä itsellä kokemusta oman lapsen kautta. Ethän käytä huuhteluainetta? Jotkut joutuvat myös silittämään kaikki vaatteet. Meidän pojalle ei käynyt ihoa vasten muuta kuin täysin puuvillaiset vaatteet. Keinokuiduista tuli heti iho pahemmaksi. Meillä ei myöskään Hydrokortisonit auttaneet, vaan tarvittiin keskivahvaa kortisonia. Valohoidolla saatiin iho lopulta paranemaan, kun oli oikein pahana.

Noista maidoista mulla ei ole kokemusta, mutta voikohan sille tällä hetkellä käytössä olevalle maidolle olla allerginen? Allergiatesteihin ei voi aina luottaa. Meilläkään ei niissä ole näkynyt koskaan mitään, vaikka selviä oireita tulee. Meillä on mm. kaksi maitoallergista, joilla allergia ei ole näkynyt testeissä. Niin, ja päärynällekinhän voi olla allerginen.

Et varmaan imetä, kun on korvike käytössä. Silloinhan sinun maidon kautta voi tulla kaikenlaisia "ärsytyksiä".

Hei!

Vauvasi elimistö saattaa olla hälytystilassa allergioiden suhteen ja voisi olla hyväksi aloittaa vähäksi aikaa allergialääkitys. Näin meillä nyt tehdään. Päärynää muuten kokeilin vauvalle viime viikolla ja sai kutinat. Almiron Pepti ei sopinut meidän vauvalle.

Perhekerhossa eräs äiti jutteli, että mikään ei auttanut, mutta kun lapsi täytti yhden vuoden niin kaikki vaiva ja tuska päättyi ja vauva parani.

no niin...tänään käytiin sit lääkärissä allergia polilla ja maitoaltistusta ei voitu tehdä iho liian ärhäkkä.Nyt alotetaan elidel voide ja toivotaan että auttaapi, sitten kahden viikon päästä kokeillaan jos päästäs maitoaltistukseen...en käytä huuhteluaineita ollenkaan.En tiiä mitä kiinteitä sitten antaisin jos päärynäkään ei käy.Nyt pituuskasvua ei ole kk tapahtunut lähes ollenkaan ja paino laskee...???

no niin...tänään käytiin sit lääkärissä allergia polilla ja maitoaltistusta ei voitu tehdä iho liian ärhäkkä.Nyt alotetaan elidel voide ja toivotaan että auttaapi, sitten kahden viikon päästä kokeillaan jos päästäs maitoaltistukseen...en käytä huuhteluaineita ollenkaan.En tiiä mitä kiinteitä sitten antaisin jos päärynäkään ei käy.Nyt pituuskasvua ei ole kk tapahtunut lähes ollenkaan ja paino laskee...???

Kiinteitä kannattaa varmasti kokeilla yksi kerrallaan varovaisesti, kun iho on kunnossa. Sitten näette selvästi tuleeko oireita. Ja muista, että joillekin oireet tulee vasta viiveellä, ei heti.

Ihon rasvaukseen suosittelisin kokeilemaan Ceridalin lipolotionia. Itselläni se on ollut paras. Olen ikäni kärsinyt atooppisesta ihosta ja ruoka-aineallergioista. Paksut rasvat aiheuttavat itselläni kovempaa kutinaa, mutta Ceridal öljynä kosteuttaa hyvin muttei aiheuta kutinaa. Ja kaikki vaatteet puhdasta puuvillaa, pehmeitä, ei kiristäviä ja silitettyjä. Ihanteellinen vaate on kuivausrummussa kuivattu, kun se vie vaatteen pinnasta "kovuuden". Eikä liikaa vaatetta päälle, hikoilu lisää kutinaa.

hei!

Kiitos paljon vinkeistä.Jätinkin nyt sen päärynän pois.Poika on kyllä tosi nälkäinen ja kun paino on laskenut ajattelin antaa perunaa johon lisäisin rypsiöljyä ja katson miten ihon käy.Olen myös huomannut että paksu valkea rasvaus kahdesti päivässä kutittaapi vaan enemmän ja enemän...olen valmis kokeilemaan ihan mitä vaan että saataisinn tuo raapiminen pois ja edes yksi yö nukuttua...etenkin poika.

Tietääkö kukaan allergisten lasten vanhemmille netistä jotain vertaistuki jutskuja muita kuin tämä?Olen niin loppu tähän valvomiseen ja pojan itkuisuuteen että kaipaan todella tukea.En koskaan kuvitellut että allergiat voi olla näin vaikeita hoitaa...nyt tiedän.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.02.2007 klo 10:14 väsynyt mamma kirjoitti:
hei!

Kiitos paljon vinkeistä.Jätinkin nyt sen päärynän pois.Poika on kyllä tosi nälkäinen ja kun paino on laskenut ajattelin antaa perunaa johon lisäisin rypsiöljyä ja katson miten ihon käy.Olen myös huomannut että paksu valkea rasvaus kahdesti päivässä kutittaapi vaan enemmän ja enemän...olen valmis kokeilemaan ihan mitä vaan että saataisinn tuo raapiminen pois ja edes yksi yö nukuttua...etenkin poika.

Tietääkö kukaan allergisten lasten vanhemmille netistä jotain vertaistuki jutskuja muita kuin tämä?Olen niin loppu tähän valvomiseen ja pojan itkuisuuteen että kaipaan todella tukea.En koskaan kuvitellut että allergiat voi olla näin vaikeita hoitaa...nyt tiedän.
Kokeile Aloe Vera propoilista.Täysin vedetön rasva kehitetty ongelmaiholle.Saa FLP jälleenmyyjiltä

Minä kyllä pitäisin aloe vera -tuotteet kaukana allergisesta lapsesta!

Toki sekin voi joillakin auttaa, mutta olen itse aloe veralle todella allerginen. Ainakin kokeilisin Aloe vera tuotteita TODELLA varovaisesti ja harkiten.

Ja kait teillä on jotain allergia lääkettä? meille annettiin ataraxia mut pyysin sit zyrtekin takas kun ataraxi aiheutti sen ettei nukuttu sitäkään vähää, poika sai keskellä yötä ain 3-4h kestävän virtapiikin \|O
Zyrtek auttaa kutinaan meillä hyvin. Ja ootko kokeillu antaa ihan panadolia yöks? meillä se on toisinaan auttanu ja on saatu nukkuu ehkä jopa 6h putkeen...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.02.2007 klo 23:08 vieras kirjoitti:
Jännä, kun Atarax aiheuttaa joillekin "virtapiikin" :) Sehän yleensä aiheuttaa uneliaisuutta. Näin meilläkin, siksi annettiin lapselle sitä vain iltaisin.
Juu se on kuulemma harvinaista mut ei mitenkää tavatonta.. ei meillä oo kumpaakaan lasta zyrtekkikään väsyttänyt, valitettavasti..

valitettavan tutulta kuulostaa... meillä syylliseksi osottautui atooppinen iho ja laajat ruoka-aineallergiat. Kun iho saatiin kuntoon (sairaalassa tehorasvauksissa), niin sen jälkeen se pysyikin aika hyvänä perusrasvauksella.

en antaisi perunaa, kun sillekin ollaan valitettavan usein allergisia...

minäkin jättäisin aloeverat omaan arvoonsa ja jatkaisin apteekin rasvoilla. Luontaistuotteiden kanssa kannattaa myös olla varovainen, sillä niistä ei aina tiedä mitä sisältävät.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.02.2007 klo 11:58 pahan ilman lintu kirjoitti:
valitettavan tutulta kuulostaa... meillä syylliseksi osottautui atooppinen iho ja laajat ruoka-aineallergiat. Kun iho saatiin kuntoon (sairaalassa tehorasvauksissa), niin sen jälkeen se pysyikin aika hyvänä perusrasvauksella.

en antaisi perunaa, kun sillekin ollaan valitettavan usein allergisia...

minäkin jättäisin aloeverat omaan arvoonsa ja jatkaisin apteekin rasvoilla. Luontaistuotteiden kanssa kannattaa myös olla varovainen, sillä niistä ei aina tiedä mitä sisältävät.
Apteekin rasvat ovat täynnä VETTÄ,siis kallista vettä.Propoilis voide ON TÄYSIN VEDETÖN JA TUOTESELOSTE LÖYTYY TUUBIN KYLJESTÄ!

Meillä reagoi Almiron Peptiin todella voimakkaasti, nyt käytössä neocate. Ceridalin lipogeeli on hyvä, mutta pitkään(n.viikko) käytettynä aiheutti "hikinäppyjä". Nyt laitan sitä vain kuureina, parina päivänä peräkkäin ja sitten taukoa. Varsinkin saunalämpimälle kostealle iholle on tosi hyvä levittää ohut kerros lipogeeliä, yökkäri päälle ja aamulla on aika kivan olonen iho. Voimia keskustelun avaajalle ja muillekin väsyneille. Me ei olla asian kanssa yksin! =)

Kiitti vinkeistä.Käytössä meillä on atarax auttaa nukahtamaan, mutta jo viimeistään klo.02.00 alkaa kamala raapiminen.Niin kumma juttu kun meile allergia polilla neuvottiin jatkamaan entisillä kiinteillä eli peruna ja päärynä...mutta itse ajattelen että täytyyhän tähän kutinaan olla syy jossakin.Perunaa poika ei syö mielellään vaan kakostelee...päärynä kyllä menee hyvin mutta näkyy pierettävän kovasti.Nyt kun käytössä ollut apobase oil creme rasva niin ajattelin vielä kokeilla essexin voiteita auttasko ne.Ceralan ja lipolan ja aqualan plus eivät ole auttaneet.

Tää on aika järkyttävää kun kaikki on niin hidasta ja mua huolestuttaa tuo pojan kasvu...kun paino laskee..no ihmekkös tuo kun ei syö kun päärynää ja liikkuu paljon...nyt jos lopetan päärynän ja perunan niin mites sitten?mistä poika saa riittävästi energiaa???että kasvaisi ja paino ja pituus lisääntyisi?

Teen ja kokeilen ihan mitä vaan et poika ois tyytyväinen...

Miten te allergisten lasten äidit olette jaksaneet????
Nyt elidel uusi rasva käytössä kolmas päivä tänään ja iho punoittaa ja kutisee kovasti...mut alussa kuulemma toimii niin.Suppoja on annettu joka yö...ei vaikutusta....

Me saatiin tästä Propoliksesta näytepussi ja laitoin sitä atoopikkotyttöni pyllynposkille kun ne oli ärtyneet. Aiheutti vain pahemman kutinan. Ja eikös sana propolis viittaa jotenkin mehiläisiin vai oliko se mehiläisvahaan??? EN todellakaan laittaisi sitä allergisen iholle.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.02.2007 klo 20:14 Joo kirjoitti:
Me saatiin tästä Propoliksesta näytepussi ja laitoin sitä atoopikkotyttöni pyllynposkille kun ne oli ärtyneet. Aiheutti vain pahemman kutinan. Ja eikös sana propolis viittaa jotenkin mehiläisiin vai oliko se mehiläisvahaan??? EN todellakaan laittaisi sitä allergisen iholle.
En ole koskaan kuullut että pussissa olisi...Mehiläisvahaa joo.

Yhteistyössä