atopia

Aattopinen ihottuma ja ihottumat yleensä johtuu yleensä jostain suoliston "sairaudesta" ts. huonosta suoliston kunnosta.

Meillä esikoisella on atooppinen ihottuma ja puhkes ensimmäisen talven jälkeen kun oli ollut 7 korvatulehdusta kuureja niihin musitaakseni 8-9. Ja yksi antibiootti häiritsee suolentoimintaa noin vuodeksi.

Iho ollaan saatu kuriin kun olen vaan muistanut syöttää SÄÄNNÖLLISESTI maitohappobakteeria ( joskus tulee lipsuttua enkä muista antaa ja ainakin meillä sen huomaa viimeistää parin päivän päästä ) Sit ollaan annettu sellasta ite tehtyä Jogutrtti missä on maitohappobakt. moninkertainen määrä kuin apteekin maitohappobakt. Se vaan täytyy tehdä itse.
Ainakin meidän lapset tykkää siitä ja haluavat syödä joskus paljon tai siitä voi tehdä vaikka pirtelöä marjoilla höystettynä. Tää on tavallaan luontaistuotepuolelta ja jos joku on ehdoton ettei halua näihin uskoa niin ei sitten, mutta meillä ainakin on auttanut.

Toinen mihin tämä jogurtti auttoi oli nuoremman lapsen ( tyttö, 8kk) hiivatulehdus. Tietenkin sai rasvan alapäähän joka kyllä auttoi, mutta sen jälkeen aloin antamaan tätä jogurtti ja hiivatulehdukset on pysynyt poissa ( nyt tyttö 1,5v) Ja uskoisin että jokainen äiti joka on saanut hiivatulehduksen kerran niin tietää että se tulee helposti myös toisenkink erran eli se on tavallaan elimistössä jo valmiina ja puhkeaa aina sopivan tilanteen tullen.

Jos jollakin kiinnostaa oikeesti kuulla lisää noista tuotteista ja mun omista kokemuksista niin kirjotelkaa vaikka tänne.

äiti-70
Menee nyt ohi aiheen, mutta...

Iik! Hiivasienitulehdus noin pienellä lapsella! Itse olen sairastanut lukemattomia kertoja ja tiedän miten tuskallista se on. Olen joskus miettinyt voiko tyttölapsella olla sellaista. Kun omalla tyttärellä joskus punoittaa just siihen malliin.

Miten sen huomaa lapsesta? Raapiiko, onko kivuliaan / tuskaisen oloinen? Antaako pestä? Entä vaipan käyttäminen? Miten lääkäri toteaa tulehduksen näin pieneltä lapselta (siis alle 1-v. tai 1-2-v.)?

Maitohappobakteereita meilläkin käytetty aika-ajoin ja atopiaa jonkin verran. Taipuvaisuus siihen lienee peräisin meiltä vanhemmilta.

Äiti-70

Kyllä se voi olla noinkin pienellä. Käytettiin omaa muksuamme lastenlääkärillä (yksityisellä) ja sano kokeita ottamatta että on sellainen. Oli punainen, vähän näppyinen. Ilmeisesti kutiava, koska nukkui yöt huonosti, itki aina kun pestiin pyllya, SINKKIRASVA ei auttanut. Nykyäänkin osaan jo itse huomata alkavan tulehduksen ( tulee joskus vähän alkua, mutta hoidan sen heti pois ettei mene pahaksi) jos pylly ei punota vaan pimpin ympärystä ja siihen kun kokeilee kerran sinkkirasvaa ja huomaa ettei ole punoitus seuraavaan vaipanvaihtokertaan auttanut niin ainakin meillä se sitten on se hiivatulehdus. Olen aika vähän käyttänyt sinkkirasvaa ja jos sen tarvetta on punoittavaan pyllyyn niin se kyllä auttaa aika äkkiä.

Tässä näitä mun kokemuksia lisää ja kysy jos vielä tulee jotain mieleen.

Minkä ikäinen tyttö sinulla on?

äiti-70
Kiitos tiedoista!

Tyttö reilut 1v6kk. Joskus noita punoituksia ollut, mutta yöt nukkuu ihan hyvin, eikä arista pesemistä. Joten ei ehkä sittenkään syytä huoleen... Ehkä punoitus johtunut jostain muusta ja mennyt aina pois ilmakylpyjen ja rasvaamisen avulla. Mutta täytyy pitää "silmät auki".

Muuten kyllä vaippaiho saattaa ärtyä ja pidänkin lasta paljon ilman vaippaa aina kun mahdollista (jo potalle opettelun vuoksi). Meillä tuota sinkkirasvaa käytetty viimeksi vauvana, nykyään käytössä Bepanthen tarvittaessa ja sekin harvoin. Toimii hyvin sekin.

Hei!Kysymyksestäsi on jo kulunut aikaa, joten voi olla että olette löytäneet jo hoitokeinon mutta kerronpa kuitenkin.Meidän tytöllä todettiin atopia, iho oli todella huonona pitkään eikä edes kortisonikuurit auttanu.sitte saatiin sen nimistä rasvaa kuin elidel ja kyllä lähti ihottumat.myös essex plussaa aamuin ja illoin kun muistaa laittaa koko vartalolle niin iho on nyt pysyny hyvänä.toi elidel on kyllä tosi kallista mutta tehoaa ja voi käyttää jatkuvasti, ei siis tarvitse pitää taukoja.meillä kyllä vielä maitoallergia seuranta menossa ja iho "elää" edelleen mutta näyttäis kuitenkin että on vaan tota atopiaa eikä johdu maidosta.
ja olen myös alkanu silittää vaatteita vaikka lapsi jo 6kk, ainakin jatkan tätä jonkin aikaa vaikka silitys ei todellakaan ole mitään mielipuuhaa..

Meillä neidillä atooppinen iho... päivittäisten rasvausten lisäksi on suurta apua ollut ilmankostuttajasta joka surisee lastenhuoneessa öiseen aikaan... Olen myös kuullut että maitohappobakteereista saattaisi olla apua mutta meillä en ole vaikutusta huomannut... perusrasvoista kannattaa kokeilla useampaa merkkiä jos tuntuu siltä että se mitä nyt käytätte ei auta, kaikki rasvat kun eivät sovi kaikille...

kipakka71
moi

itse olen atoopikko ja toistuvien lääkekuurien johdosta taistelen my ös hiivan ja pahentuneen ihon kanssa. kaikilla kolmella lapsella on myös atooppinen iho ja kaikilla meillä on jos jonkinlaista alllergiaa.

onko tuon jogurtin ohje salainen vai voisitko kertoa kuinka sitä valmistetaan. kaikesta vähänkin auttavasta asiasta olisi hyötyä.

terveisin kirsi ja kauhukolmikko,josta osa on jo onneksi koulussa

ps. olisi kiva muutenkin vaihtaa kokemuksia sekä kuulumisia jatkossakin

Meillä poika joka jouluna täytti neljä vuotta on atoopikko ja pahasellanen. Nyt tänään tuli sit tulokset et laktoosiintoleranssi on puhjennut. rasvoja kokeiltiin kymmeniä ja lopulta yksi löytyi. Mut nyt niin pahana iho et siihen ei auta kortisooni rasva eikä mikään muukaan. tulis kesä ja aurinko niin se auttais ihoon parhaiten meillä.

mude ja pojat
meillä nyt 4kk ikäisellä sipicort käytössä saa ilman reseptiä... auttaa ihan hyvin atoopiseen + perusvoiddetta joka päivä ja useesti
näin vois sanoo et lapsi kulkee rasvapurkissa mukana niin iho "paranee"

Yhteistyössä