Atkinsin dieetti paras painoaan pudottaville naisille

Miten paljon söitte hiilareita grammoina per päivä? Voihan esim. ketogeenista koklata viikon tai pari , jos on hiilarit olleet korkeemalla...
Tsemppiä vaan ja toivottavasti jumit lakkaa, mulla ei ole jumia ollut toistaiseski..Muistakaa rasvan syönti ja veden juonti ;)
Ja kantsii pitää ruokapäiväkirjaa, niin se jumin syy voi selvitä siitäkin. Juustot kuulemma esim. aiheuttaa joillekin jumia... =)
 
RUOKAPÄIVÄKIRJASTA nyt ekaks sen verran, että siihen en mielelläni ryhtyis. Siitä sain niin tarpeekseni painonvartioissa että kiitos ei...

MINTULTA kysyisin viel tosta aamupalasta; mun ohjeessa on ekana aamuna vain tee tai kahvi ja 2 lasia vettä. Muina aamuina ed. lisäksi sämpylä. Niukalta kuulostaa...onko sulla sama ohje??
 
Joo-o, sama ohje on. Vähäisestä aamupalasta huolimatta olen jaksanut hienosti. Olo tuntuu hyvältä ja reippaalta. Pyöräilen päivittäin työmatkat, joka on 6 km suuntaansa. Iltaisin käyn lenkillä tai liikun muuten.
 
Mehiläisellä olin kaksi viikkoa juuri ennen pääsiäistä. Viitisen kiloa sain pois. Ja poissa ne ovat pysyneet. Vhh:n palasin mehiläisen jälkeen. Ja jumitukset näyttäisi taittuneen...
Mulle Mehiläisen läpivienti ei ollut urakka tai haaste. Aamun kovin vähäiset annokset eivät tuntuneet pahalta - edelleenkin syön aamulla aikas vähän.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.04.2007 klo 19:13 Vierailija kirjoitti:
Voisitkos Minttu kertoa jos muistat, miten painosi lähti päivissä mitattuna?
Minulla nyt neljäs päivä menossa ja tulos: - 700 g.
Alkaa usko hiipua.. :whistle:
No nyt se lähti toinen mokoma eli tulos nyt: -1.4 kg.. :)
Eka päivänä lähti 800 g, seuraavana aamuna niitä takas 400 g ja torstai aamuna niistä pois 300 g.. saas nähdä mihin suuntaan vaaka näyttää huomenna. :whistle:
 
Piti nostaa tätä ketjua, kun oli niin kauas pudonnut, jos vaikka joku saisi motivaatiota tästä. Elikkäs pari vuotta sitten pudotin jotain 25- kg pois tällä vähähiilarisella, en välttämättä millään attkinsilla, muta vhh- ruokavaliolla. Aloitin luontaisnetti.fi- sellaisen sivuston ruokavaliolla ja sitten laajensin/kokeilin omaa linjaa ja hyvin se sujui siihen saakka kunnes tulin raskaaksi. Tai siis se oli toivomus, mutta en halunnut sitten kuitenkaan jatkaa vhh:a, kun en varmaks i osannut sanoa, onko siitä jotain haittaa jos ei syökään hiilareita niinkuin normaalisti.
No nyt on raskaus takana ja myös imetys, jolloin en myöskään ajatellut karpata. Mutta kokoajan ajatttelin, että kun saan tämän imetyksen päätökseen, niin sitten alan laihduttaa. Ja mikä sen helpompaa kuin tämä karppaus. En todellakaan tunne nälkää, sillai niinnkuin silloin kun syö hiilareita ihan sikana. Vaan täytyy oikeen muistuttaa itseään, että syö hyvä ihminen. Mutta silloin sitten kun syö niin syö kuin ruhtinas. Tänääkin söin voissa ja valkopsipulissa paistettuja kuningas osteri sieniä, pekoni.papuja ja pippuri naudan sisäfilettä, päällä siivu sinihomejuustoa. Oli ihan hirveän hyvää, eikä tarvinnut mitään perunaa ollakseen hyvää!!! Jotenkin vaan tuo karppaus on niin kivaa kun saa syödä hyvin. (Syön kyllä 3 ateriaa päivässä, jottei kenellekään jää epselvyyttä- aamiainen- lounas- päivällinen, mutta monesti ne välipalat jää vähänniinkuin huomaamatta pois - kun ei oo nälkä)
Tietysti se varmaan johtuu siitä, kun olen aina ollut sellainen kulinaristi, että laihduttaminen on ollut enemmän kuin hankalaa silloin kun söi niinkuin painonvartijat.
Pitkä sepustus tuli, mutta pääasiana on se että ainakin minulle tää karppaus on ollut tosi helppoa, ja paino putoaa siinä samalla vaikka ei tunne laihduttavansa. Ja jos ihan tarkkoja ollaan, niin aika paljon enemmän tulee syötyä kasviksia kuin silloin kun ei karppaa.
 
tossuliini
Mä en usko noihin hölynpöly-dieetteihin, kaikista paras keino on säännöllinen ruokarytmi (5 x päivässä), pienet annokset, liikunta eikä noi dieetit sovi edes kaikille ja mullakin aineenvaihduntasairaus niin en voi ajatellakaan tuollaisia juttuja eli se perinteinen sopii mulle ja olen silläkin saanut pudotettua ja tippuu pikkuhiljaa lisää. Noissa dieeteissä on vaan se huono puoli että niillä saa tiputettua painon pois nopeasti mutta se ei välttämättä pysy kun rupeaa syömään normaalisti eli ei kiitos dieeteille!
 
Joo en minäkään usko mihinkään ihmedieeteihin! Mutta kun tämä vähähiilarinen on lähinnä elämäntapa tai ruokavalio jota voi noudattaa ihan loppuelämän. Ainakin siis minulla on sellainen fiilis, että tulen jatkamaan tätä, en tietenkään niin tiukoilla hiilareilla kuin nyt, mutta kuitenkin. Senhän totesin jo siinä sinun aloittamassasi ketjussa. Eli elämäntapa muutos, eikä mikään dieetti.
 
Tuo meidän cambridge kuuri perustuu tähän atkinsin ruokavalioon,eli vain vähän hiilareita. Moni on löytänyt karppauksesta avun painonhallintaan ja ennekaikkea hyvän olon! Mihin ihminen muka tarvitsee leipää?Riisiä?Pastaa?Perunaa? Ei mihinkään,kasviksista saa kuitua,parempaa kuitua kuin leivästä,rasvaa ihminen tarvitsee,kevyt tuotteissa on noin 30% rasvaa ja loput jotain lisä-aineita,terveellistäkö?
Verensokeri pysyy tasaisena,kolesteroli arvot tasoittuvat,ym.. kun ruokavalio koostuu lihasta ja kasviksista,voiko kasvikset ja liha olla epäterveellistä?
Mulla ainakin tuli armoton väsy aina kun söin perunaa,riisiä,pastaa,nyt kun syön pääosin kasviksia ja lihaa niin jaksan tehdä heti ruuan jälkeen vaikka mitä ja makeaa ei enää tee mieli.
 
Heips!

Minäkin olen vähähiilihydraattisella dietillä. Ja olen todennut tämän tosi hyväksi. Tietää mitä saa syödä ja parin viikon jälkeen makean himo poistuu. Ennen ajattein ruokaa suurinpiirtein koko ajan nyt syön kun on nälkä. Ruokailuvälit ovat pidentyneet huomattavasti ja jatkuva napostelu on myös poistunut.
:p
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vierailija:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.03.2007 klo 09:54 Kata kirjoitti:
Mikä on mehiläinen???
Ohjeet tuolla linkin takana.. tuolla lähtee kiloja mutta tulee tietysti takaisinkin jos ei jatkossa katso mitä syö.. mutta hyvä kannuste jatkamaan..

http://personal.eunet.fi/pp/triuno/dieettiLok.html
=)
Hyi, tuo mitä kaverini jatkuvasti suositelee, ja ite viimein aloitti. En tykkää, kuulostaa kamalalta..
 

Yhteistyössä