ATKINS

  • Viestiketjun aloittaja Pudottaja
  • Ensimmäinen viesti
Pudottaja
Huonomaineinen dieetti, mutta onko kellään kokemusta atkins-dieetistä?Miten toiminut ja mitä mieltä olet ollut? Pitääkö ruokavaliota tarkkailla hiilisten kanssa koko loppuelämä?Paljon olet laihtunut ja oletko syönyt esim. monivitamiini tai kalium tabletteja?
 
Viikon ollut atkinssilla. 3kg lähtenyt. Laihtuu nopeaa ja nälkä ei ole,
koska saa syödä aina kun on nälkä. Tulevasta en tiedä, koska nyt ollaan alku pisteessä. Tottakai sitä painoa pitää jäädä tarkkailemaan ja kiinnittää huomiota juuri niihin tyhjiin kaloreihin.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.12.2005 klo 10:22 Noname kirjoitti:
Viikon ollut atkinssilla. 3kg lähtenyt. Laihtuu nopeaa ja nälkä ei ole,
koska saa syödä aina kun on nälkä. Tulevasta en tiedä, koska nyt ollaan alku pisteessä. Tottakai sitä painoa pitää jäädä tarkkailemaan ja kiinnittää huomiota juuri niihin tyhjiin kaloreihin.
Nyt vasta ostin monivitamiineja. Ja oikeestaan siksi, kun alkoi tulla suonenvetoja jalkoihin.
 
Olen ollut vähähiilarisella 5 kuukautta, mutta en laihtuakseni. Paino on tippunut itsekseen 3kg, mutta senttejä on lähtenyt vyötäröstä 7 ja lantiosta 3! Ilman mainittavaa liikuntaa :ashamed:

En syö säännöllisesti mitään vitamiinivalmisteita, luotan saavani ravinnosta tarpeellisen. Ainoa lisä on b-vitamiini, jota saan oluthiivahiutaleista. Vähähiilarinen perustuu Atkinsiin, mutta ei ole ihan yksi yhteen. Atkinsin induktio on aloitusvaihe, jossa hiilarit jätetään minimiin, ylläpito vaiheessa hiilareita lisäillään pikkuhiljaa. Minä syön keskimäärin 40-60g hiilareita. Herkkupäivinä saattaa hipoa 100g. "Normaaliruokavaliolla" hiilareiden osuus on kalorimäärästä riippuen 200g -> päivässä.

Olo on mahtava! Suosittelen. www.karppaus.info
 
Vielä tohon hiilareiden tarkkailuun... kun aika vähän kuluu, niin oma ruokavalio muotoutuu automaattisesti vähähiilariseksi. Jos niin haluaa. Eikä sitä tartte sen kummemin seurailla. En syö perunaa, riisiä, pastaa, maissia, leipää. Noista jää jo lähes kaikki hiilarit pois. Tilalla vaan runsaasti runsaasti kasviksia, ihania gratiineja ja pihviä.. ei mitään kaipuuta makaroonilaatikkoon tms. Ei niin mitään.

Mutta perunamuusia meinaan jouluna maistaa ;)
 
Miekin oon muunnellulla atkinssilla eli oon vähentänyt hiilareita, mutten kokonaan lopettanut niiden syöntiä...Miten te muut atkinssista tietävät teette kastikkeet yms?Pelkkä kermakaan ei aina houkututa...
 
Mitkä kastikkeet ;) Mie käytän voisulaa tai sit lorautan vaan kermaa pihvien paistorasvan sekaan, maustan ja keittelen kokoon. Myös kananmunalla voi "suurustaa". Jauhelihakastike tomaattimurskaan on vallan mainiota.

Eihän ne jauhoilla suurustetut oo ku jauhoa.. kermasta saa vaikka mitä. Tai sit smetanaa tms. tujumpaa, maustaa joka kerta eri tavalla niin hyvä tulee.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.12.2005 klo 16:08 Miina kirjoitti:
Miekin oon muunnellulla atkinssilla eli oon vähentänyt hiilareita, mutten kokonaan lopettanut niiden syöntiä...Miten te muut atkinssista tietävät teette kastikkeet yms?Pelkkä kermakaan ei aina houkututa...
Eihän kukaan lopeta hiilareiden syöntiä! Niitähän vain vähennetään. Monet ymmärtää väärin, että ei syötäis hiilareita muka ollenkaan, ei se niin ole. Kasviksissa, maitotuotteissa on hiilareita ja niitähän kaikki karpit käyttävät. Kuten myös paikkarilaisetkin. Minä syön nykyään enemmän kasviksia kuin koskaan ennen!
 

Yhteistyössä