Atarax-resepti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmettelen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
Tämmöinen löytyi lääkeinfo.fi sivulta, huom viimeinen rivi:

"Lääkäri määrää annostuksen kullekin potilaalle yksilöllisesti. Ota Ataraxia juuri sen verran kuin lääkäri on määrännyt. Lapsille suositellaan ensisijaisesti siirapin käyttöä sopivan annostuksen varmistamiseksi. Tarkista annostusohjeet lääkäriltä tai apteekista, jos olet epävarma.

Aikuisten tavanomainen annos on:
Atarax 25 mg tabletit: 1-2 tablettia 2-3 kertaa päivässä
Vaikeissa tapauksissa 100-200 mg, kuitenkin enintään 300 mg vuorokaudessa"

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja heisulivei:
Hui kauheeta! Saan samaa lääkettä allergisiin oireisiin, ja silti jos otan kokaisen yhden tabletin illalla, olen ihan kanttuvei! Varmaan lähtis henki kahdeskasata tabusta!! Eiköhän nyt ois jotain tehokkaampaa lääkettä ihan unettomuuden hoitoon??

No kun sinä tunnut olevan alan asiantuntija, niin kerropa mikä lääke minua auttaisi? On kokeiltu vaikka mitä lääkkeitä tässä vuosien varrella. Äläkä tule ehdottamaan ainakaan Seroquelia, siitä ei ollut mulle mitään muuta kuin harmia :/ Ei sopinut yhtään.

Antakaas muutkin asiantuntijat lausuntoja?

oletko imovanea koittanut (en ole asiantuntija, tuli vain mieleen )

Vaikeissa tapauksissa 100-200 mg, kuitenkin enintään 300 mg vuorokaudessa

http://www.laakeinfo.fi/Medicine.aspx?m=1132&i=UCB_ATARAX

Mulla oli jossain vaiheessa hankala uniongelma, unilääkeriippuvuuttakin. Unilääkkeistä vieroitettiin ja tilalle aloitettiin Atarax, mutta vain 1-2 tbl iltaisin ja sillä nukuin hyvin. Ap:llä varmaan ei ole voimassa olevaa ajokorttiakaan, tai ainakin ajokortti pitäisi evätä, ethän sinä tuossa tokkurassa pysty ajamaan.

Ataraxin valmisteyhteenveto sanoo näin: "Suurin aikuisille suositeltu kerta-annos on 200 mg ja vuorokausiannos 300 mg."

Eli 8 x 25 mg = 200mg.

Aika tuju annos, mutta ihan vielä suositusten rajoissa. Voi kyllä olla, ettei lääkäri haluakaan määrätä noin voimakasta annostusta moneksi päiväksi, vaan vain akuuttiin ongelmaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Häh?:
Ap siis haluaisi ottaa 8 x 25 mg tablettia iltaisin ja _koko vuorokauden_ enimmäismäärä on 300mg... tässä ei nyt ole kaikki kohdillaan...

Aivan. Ja lisäksi ihan kuin ottaisi sen takia, kun kerran lääkäri määrännyt. Taitaa olla pahemman sortin riippuvaisuus jo kyseessä :(

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

"Lääkäri määrää annostuksen kullekin potilaalle yksilöllisesti. Ota Ataraxia juuri sen verran kuin lääkäri on määrännyt. Lapsille suositellaan ensisijaisesti siirapin käyttöä sopivan annostuksen varmistamiseksi. Tarkista annostusohjeet lääkäriltä tai apteekista, jos olet epävarma.

Niin, mitä sitten? 8 x 25 mg = 200 mg, etkö osaa laskea? Maksimiannokseenkin vielä 4 tablettia.

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:

Et osaa sinäkään laskea, ja lähihoitajaksi sinäkin havittelet :/

Sä taas et osaa lukia ja oletettavasti olet käynyt peruskoulun.

Niin, mitä sitten? 8 x 25 mg = 200 mg, etkö osaa laskea? Maksimiannokseenkin vielä 4 tablettia.

Tätä juuri tarkoitinkin :D, viestini oli tarkoitettu näille kauhistelijoille.

Ap siis haluaisi ottaa 8 x 25 mg tablettia iltaisin ja _koko vuorokauden_ enimmäismäärä on 300mg... tässä ei nyt ole kaikki kohdillaan...

Aivan. Ja lisäksi ihan kuin ottaisi sen takia, kun kerran lääkäri määrännyt. Taitaa olla pahemman sortin riippuvaisuus jo kyseessä :(

Pahemman sortin riippuvaisuus? Nytkin olen ollut yli viikon ilman koko ataraxia, kun en ole jaksanut mennä terveyskeskukseen :D Eikös lääkeriippuvaiset hanki nappinsa vaikka mikä olisi? :whistle: Ai niin mutta palstan mukaanhan mä olen narkkari, vaikka en käyttäisi edes aspiriinia :'(

Sä taas et osaa lukia ja oletettavasti olet käynyt peruskoulun.

Voi kyynel :'(

Ei jumalauta, ettekö te oikeasti osaa yhtään laskea :o

Alkuperäinen kirjoittaja lai-ne:
Alkuperäinen kirjoittaja heisulivei:
Hui kauheeta! Saan samaa lääkettä allergisiin oireisiin, ja silti jos otan kokaisen yhden tabletin illalla, olen ihan kanttuvei! Varmaan lähtis henki kahdeskasata tabusta!! Eiköhän nyt ois jotain tehokkaampaa lääkettä ihan unettomuuden hoitoon??

No kun sinä tunnut olevan alan asiantuntija, niin kerropa mikä lääke minua auttaisi? On kokeiltu vaikka mitä lääkkeitä tässä vuosien varrella. Äläkä tule ehdottamaan ainakaan Seroquelia, siitä ei ollut mulle mitään muuta kuin harmia :/ Ei sopinut yhtään.

Antakaas muutkin asiantuntijat lausuntoja?

no en ole nukahtamislääkkeiden asiantuntija, mutta olen aivan varma, että jos olet ottanut joka ilta KAHDEKSAN KAPPALETTA 25 mg Ataraxia niin se on järkyttävää!! soitapa vaikka terveysneuvontaan ja kysy, he osaavat kertoa maks annokset.

menisin sinuna huomenna lääkäriin, henkilökohtaisesti.

mistä sun unettomuus johtuu? onko sitä syytä koitettu poistaa? tosta ataraxista sun pitäisi päästä eroon tai edes siihen puolikas - 1 tabletti ennen nukkumaanmenoa.

Soitapa sinä sinne terveysneuvontaan ja kysy mikä on Ataraxin maksimiannostus, samalla voit kysyä paljonko on 8 x 25 mg :xmas:

Mieti ap. Olisko aika tehdä asialle jotakin.

8 tuollaasta tabua kerralla illalla nassuun joista jo yksi tabu aiheuttaa joillekin tarpeeksi huteran olon. Sulla toleranssi pikkuusen noussut...

atarax on kyllä lääke jossa se sietokyky nousee eli ei tunnu annos niin isolta kun jonkun aikaa käyttää.

mutta mä en enää ottais reseptiä vastaan vaan vaihtasin lääkäriä, jos 200 mg olis jokailtanen hoito unettomuuteen :O

itse syön sitä 25 mg tällä hetkellä allergiaan, ja toivottavasti kohta helpottaa pahin pölykausi. luulen että lakkaisin hengittämästä jos tollasta annosta ottaisin, mulla rauhottavat laittaa jotenkin työlääks ilman kulun keuhkoihin :/

lisään kuitenkin, etten ole mikään sanomaan mitään ap:n oireisiin tai niiden hoitoon =)

Jos ehdoton maksimi on 300 mg vuorokaudessa niin ei se tarkoita että on ihan ok heittää 200 mg kerralla nassuun... jotain tolkkua ihmiset... ja ap, vaihda lääkäriä.

Jos ehdoton maksimi on 300 mg vuorokaudessa niin ei se tarkoita että on ihan ok heittää 200 mg kerralla nassuun... jotain tolkkua ihmiset... ja ap, vaihda lääkäriä.

tätäpä juuri! tätä meinasin kirjoittaa kun palasin ketjua lukemaan.

on tosi hurjaa ottaa keskushermostoa lamaavaa lääkettä noin valtavan suuri annos, kyse on päiväannoksen maksimimäärästä ja se pitäisi jakaa pienemmiksi kerta-annoksiksi...

huh.

ap, miksi niin kovasti vastustat muiden mielipiteitä asiasta, minäkin olen tosiaan sitä lääkettä syönyt ja jos otin kokonaisen en päässyt aamulla kouluun. vähensin puolikkaaseen ja olin silti tokkurassa.

Oisko kaikki noin kauhistuneita jos lääkäri olis antanu ap:lle 1 x 200mg illassa reseptin? (jos sellaista on) :D Se 8 kappalettako tässä aiheuttaa sen kauhistelun? lääkärihän ei oo pystyny suurempia määräämään puhelimitse niin näillä määrillä saadaan oikea annostus / ilta. Onko noissa määritelty kuinka monta tuntia pitää olla minkäkin annostuksen välillä vai josko niitä voiki ottaa kaikki putkeen että uni tulee...

Jep, ap, vaihda lääkäriä niin ehkä saat itsellesi paremmin sopivan lääkityksen ja muutenkin hoitoa. Eihän tuo tarkoituksen mukaista ole että joutuu 8 tbl kerralla nappaamaan. Löytyy kyllä lääkkeitä joilla pääsee samanlaiseen lopputulokseen järkevämmällä annostuksella.

Alkuperäinen kirjoittaja Hih:
Oisko kaikki noin kauhistuneita jos lääkäri olis antanu ap:lle 1 x 200mg illassa reseptin? (jos sellaista on) :D Se 8 kappalettako tässä aiheuttaa sen kauhistelun? lääkärihän ei oo pystyny suurempia määräämään puhelimitse niin näillä määrillä saadaan oikea annostus / ilta. Onko noissa määritelty kuinka monta tuntia pitää olla minkäkin annostuksen välillä vai josko niitä voiki ottaa kaikki putkeen että uni tulee...

ei ole ataraxia mun tietääkseni kuin se 25 mg, aiemmin oli muistaakseni 10 mg (tai 12,5 mg) koska 25 mg tabu on vaikea puolittaa ja usein puolikas on riittävä.

eli kyllä olisin superkauhistunut vaikka lääkäri olisi muotoillut reseptinsä mihin muotoon.

en tiedä ketään joka on käyttänyt lääkettä enemmän kuin 2x25mg päivässä.

Ap, itselläni kanssa univaikeuksia joten olisin vain kysynyt onko sinulle kokeiltu imovanea, Somnoria, tai Tenoxia? Itselläni allergiaan Ataraxia 1 tab 3x vrk. Voisiko noista edellä mainituista lääkkeistä olla parempi apu? Ainakin Tenox on kovin vahva ja siksi en sitä ole voinut ottaa kuin yhden ainoan kerran.

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä