Asuuko kukaan rivitalossa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Miten te ratkasisette säilytysongelmat rivitalossa? Rivitalo kiinnostaa mutta en viitsisi säilyttää mitään vaatteita, joulukoristeita tai matkalaukkuja ulkovarastossa ja sisälle ei tule mahtumaan. Nyt on hyvä, kun on verkkokellari missä säilyttää tavaroita.

Kertokaa kokemuksia säilytysongelmiin ja muutenkin rivitalossa asumisesta...

Outo kämppä, jos ei vaatekaappeja ole tai vaatehuonetta tai molempia. Itse olen asunut kolmessa eri rivariasunnossa ja jokaisessa on ollut hyvin säilytystilaa. Jokaisessa makuuhuoneessa ja eteisessä vaatekaapit, lisäksi on löytynyt vaatehuone. Ulkovarastot ovat kaikissa näissä olleet kylmävarastoja.

Jos mahdollista, niin sängyn alle sellaisia matalia kannellisia muovilaatikoita. Niihin saa esim. toppavaatteet kesäksi. 160cm leveän sängyn alle menee useampi tuollainen laatikko ja päiväpeitto peittää ne jos näkyy sieltä alta.

Meillä on kahdessa tasossa.
Nikkaroitiin portaiden alle kaapit.
Sängyt sitä mukaa kun ollaan haluttu ostaa uusia, nii ostettii meille ja lapselle ikealta ne valkoiset sängyt joissa on säilytystilaa alla.
Uusi sohva pitää pian ostaa, niin ostetaan rahillinen, jossa säilytystilaa. Ja täkeille/tyynyille mulla on niitä vacuumipusseja(on muuten hyviä!), mut ryppyynhän sielä kaikki menee.

-Mutta en voi suositella.
Jatkakaa asunnon etsimistä sellaseen missä on säilytystilaa.
Ainakin tässä taloyhtiössä kaikki pariskunnat riitelee koko ajan ku on kaikki paikat täynnä tavaraa ;)

Ratkaisu : etsitte rivitaloasunnon, jossa on kunnolla säilytystilaa. Meidän asunnossamme on vaatekaappien lisäksi 2 vaatehuonetta, kylmävarasto sekä väestösuojassa lämmin varasto. Vanhempieni 30 neliötä suuremmassa omakotitalossakaan ei ole tätä enempää säilytystilaa.

Olen asunut elämäni ensimmäiset 20v rivitalossa. Kaksikerroksisen asunnon portaikon alla oli paljon tilaa säilyttää kausitavaroita.
Voisiko ajatella, että ostaisi kaappeja lisää? Tai teettäisi kaapit esim eteiseen?

Meillä on uusi rivarikämppä, ja täällä on aika vähän kaappitilaa, makuuhuoneessa on neljä korkeaa kaappia ja toisessa huoneessa pienehkö vaatehuone. Eniten säilytystilaa toivoisin keittiöön, mutta siinä nyt on jo niin paljon kun pieneen keittiöön vaan saa mahtumaan.
Ruokailutilaan hankittiin tuommonen korkea kaappi missä lasiovilla hyllyt yläosassa ja alaosassa laatikot.

Sisällä olevan säilytystilan lisäksi sitten on tuo kylmä ulkovarasto, mutta myös iso lämminvarasto erillisessä rakennuksessa. Ilman noita, etenkin tuota lämminvarastoa, oltaisiin pulassa :D

Yhteistyössä