Rivitalossa asuminen on KAMALAA, älkää ikinä muuttaako sellaiseen!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No just, ihana naapuri olet jos menet pihalle aidan viereen puhumaan puheluitasi. Hiljaisuusaika se on rivarissakin niin kuin kerrostalossa. Metelistä voi aina huomauttaa

No, mä en puhu juurikaan asioitani ulkona. Enkä ainakaan sellasia, mitkä ei ole naapurin korville tarkotettu - en mä oo puhunu sellasia okt:n pihassakaan. Ja toisekseen, ei rivarissa tarvi mennä edes aidan viereen, kyllä se puhe kuuluu ihan yhtä hyvin vaikka sä olisit siinä kahden metrin päässä ovella. Rivarien pihat on niin pieniä, että se on ihan sama vaikka sä liikut siinä muutaman neliön alueella mihin tahansa, niin siltikin se puhe kuuluu aidan toiselle puolelle. Mulla ei onneks oo, kun yks naapuri, kun asun paitalossa. Toki muutenkin on sitten naapureita lähellä.

itse kun asuin rivarissa, naapuri tuli komentamaan että pitää ottaa auto löhemmäs seinää että mahtuvat lastensa kanssa aukoon auton ovet. Sitten suurennuslasilla tuijottivat öljyläikkiä asfaltista kun jonku auto oli vähä tippassu.

itse kun asuin rivarissa, naapuri tuli komentamaan että pitää ottaa auto löhemmäs seinää että mahtuvat lastensa kanssa aukoon auton ovet. Sitten suurennuslasilla tuijottivat öljyläikkiä asfaltista kun jonku auto oli vähä tippassu.
No se nyt on ihan maalaisjärjen mukaista toimintaa, että parkkipaikkojen ollessa pieniä ajetaan niin että kuljettajalla on joka paikalla hyvät tilat. Lastauksen voi sitten tilanpuutteen ollessa akuutti hoitaa niinkin, että otetaan auto ulos parkkiruudusta, että saadaan kaikki ovet apposelleen. Mutta se on puhdasta kiusantekoa, jos ajaa oman autonsa seinän viereen niin päin, että oma kuljettajan puoli on seinään päin ja joutuu sen takia ajamaan pelkääjän puolen jopa viivan päälle.

Ja myöskin öljyn tiputtelu maastoon on ympäristörikos.

Rivarissa naapuri on lähellä. Liian lähellä. Oikeasti. Sitä yhtä/kahta naapuria sitten siellä rivarissa kytätään koko rahan edestä..

Meidät savustettiin aikoinaan rivarista pois. Lopulta ei enää alettu oman mielenterveyden kustannuksella tapella naapureita vastaan:(

Olen asunut rivarissa yli kymmenen vuotta ilman, että tietäisin naapureitteni ammattia tai he minun. Nimet tiedän, enpä muuta. Pihalla tervehditään ja välillä puhutaan jopa säästä. Ei ole ongelmia.

Jotenkin se naapurien kyylääminen rivitaloissa on sairasta. Ja yleensä kaikkien ongelmien alku. En voi ymmärtää, mikä niitä kyyliä naapureista kiinnostaa. Miksei se oma elämä riitä?

Kyllä siinä pitää itsekin jo kyylätä, että tietää muiden kyyläävän...

Ei todellakaan tarvitse. Esimerkki voin kertoa mm seuraavia asioita:

- Joka ikinen kerta, kun menette ulos naapuripatidkunta tulee sinne kyyläämään. Näet aidan välistä heidät JA kyselevät aivan pokalla mitä teette/ketä vieraita teillä on. Lista on loputon:

- Naapurit kyselevät suoraan, tiedätkö esim mitä virtaset tekevät lomalla. Ja mitä Matti ja Maija oikein ajattelivat, kun ostivat noin kalliin auton. Ja miksi Paavo ja Emmi eivät enää tervehdi, ihan kuten eivät moni muukaan ja.....

Niin. Jotenkin tullut omituinen kuva siitä, että kyllä meitä kyylätään. Naapuri myös yllätetty penkomasta roskapusseja. Mutta ehkä tämä sitten ei ole kyyläystä?

Rivarissa ei häiriköintiin puututa sitten millään.

Liian vähän valittavia naapureita.

Toisin sanoen on naapurit siinä missä kerrostalossakin, mutta ei todellakaan okt:n yksityisyyttä.

Usein ne ongelmat naapurin kanssa ovat sitten - jos niitä tulee - paljon isompia kuin kerrostalossa.

Meillä lähtö viimeinkin narkit naapurista, meni melkein 1.5 v häätöön.

Eikä olisi onnistunut, elleivät ongelmat olisi levinneet koko(!) rivitaloon mm varkauksien myötä.

Talkoot ja kiertävät talonmies vuorot. Älkää ikinä lähteekö sellaiseen. Meillä vain muutamat talot tekivät kaikki työt.

Kun eihän nyt raihnaisia eläkeläisiä voinut mitenkään vaatia tekemään mitään. Raihnaiset vanhukset kuitenkin piristivät, kun piti arvioida toisen leikkaama ruohikko.

Silloin löytyi virtaa arvioida työnjälki ja neuvoja jaksettiin antaa. Sama koski lumitöitä. Pari v sinniteltiin ja muutettiin omaan taloon.

Tuntuu siltä, että työmäärä puolittui kun päästiin pois sieltä. Ja huoltoyhtiöhän ei vanhaan rivitaloon voinut palkata, ettei vastikkeet vain nouse.

Talkoot ja kiertävät talonmies vuorot. Älkää ikinä lähteekö sellaiseen. Meillä vain muutamat talot tekivät kaikki työt.

Kun eihän nyt raihnaisia eläkeläisiä voinut mitenkään vaatia tekemään mitään. Raihnaiset vanhukset kuitenkin piristivät, kun piti arvioida toisen leikkaama ruohikko.

Silloin löytyi virtaa arvioida työnjälki ja neuvoja jaksettiin antaa. Sama koski lumitöitä. Pari v sinniteltiin ja muutettiin omaan taloon.

Tuntuu siltä, että työmäärä puolittui kun päästiin pois sieltä. Ja huoltoyhtiöhän ei vanhaan rivitaloon voinut palkata, ettei vastikkeet vain nouse.
Tämä on kyllä suurimpia kusetuksia. Ei muuten, mutta kun ihmiset eivät laske omalle työlleen mitään hintaa. Itse en todellakaan lähtisi aamulla ennen klo 06.00 kolaamaan lumia parkkipaikalta alta 40 €/h, mutta niin vaan olisi pakko. Ja sitä perustellaan sillä, että säästää kuukaudessa pari sataa hoitovastikkeessa. Mielelläni maksaisin sen, että saisin kolaamisen sijaan nukkua sängyssäni.

Rivitalossa jo pelkkä pihaan tulo/sieltä lähtö on asia jota on helppo kytätä. Varsinkin jos yhtään kiinnostaa.

Saati jos naapureiden asiat muutenkin kiinnostaa.... Ei kerrostalossa onnistu samanlainen kyttäminen.

Eli suurin mahdollinen virhe asua näin. Ei ok-talojen yksityisyyttä ja kerrostalon helppoutta.

Jopa verhojen pitäminen kiinni on asia, jota naapurini arvostelevat! Ilmeisesti ärsyttää, kun eivät näe sisään.

Yhteistyössä