Asutteko unelma talossanne...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Me asutaan -53 rakennetussa rintsikassa :D
tää on tosi ihana, mutta kovin vanhoissa kuoseissa..kunhan saadaan rempattua tää kunnolla, niin sit tää on mun unelmatalo :)
No ainoo miinus on tuo vilkas tie tuossa, edes naapurit ei haittaa. Vaikka mä en ikinä olis voinut kuvitella asuvani kaupungissa ja näin tiheesti asutussa paikassa..

No ei aivan unelmatalo, mutta ihana tämäkin. Asutaan pienellä omakotitalo-alueella vuonna 53 rakennetussa, remontoidussa rintamamiestalossa. 100neliöö ja ulkorakennus johon rempataan takkahuonetta ja saunaa, ihana tontti n. 2000m2, paljon omenapuita ja marjapuskia. 2aikuista ja koiranpentu.

Minä asun unelmatalossani. Se vaan sijaitsee ihan väärällä paikkakunnalla.

Meidän talo on 120 neliöinen keltainen rintamamiestalo. Kolme isoa makuuhuonetta, iso keittiö, iso olohuone. Talo on aivan ihastuttava ja sen historiakin on mielenkiintoinen. Mutta tosiaan, kun tämä vain sijaitsisi 500 kilometriä etelämpänä, niin sitten olisin ihan ylettömän onnellinen :)

Mulla ei ole "unelmataloa". En ole oikeastaan koskaan erityisesti haaveillut mistään tietynlaisesta asumuksesta. Nyt olen päätynyt omakotitaloasujaksi (vaikka joskus olen vannonut, etten omakotitaloa halua). Talo on maalla, vajaa 40km Helsingistä. Neliöitä on varmaan noin 100, mikä käsittää 4 huonetta, keittiön, wc/kylppärin ja sekä ylä- että ala-aulan. Saunoja on kaksi, sähkösauna päärakennuksessa ja vanhanajan puulämmitteinen sauna ulkorakennuksessa. Tontti on isohko (5000neliömetriä). Meitä on kolme, mies, 2-v tytär ja minä. Vanha talo, joten rempattavaa on vuosien varrella riittänyt ja riittää vielä jatkossakin. Kuitenkin nyt asuintilat alkaa olla uudessa asussaan ja hyvin viihdymme.

Alkuperäinen kirjoittaja Rusinantte:
Minä asun unelmieni talossa.Huhtikuussa pääsimme muuttamaan pitkästä tehtyyn taloomme.Neliöitä on talossa 230m2 ja ulkorakennuksessa 197m2.
2 lasta,2aikuista ja kääpiövillakoira asustaa.Kaupungissa,rauhallisella alueella asumme,3600m2 tontilla.

miks noin järkyttävän iso ulkorakennus? :D

Kyllä asun unelmatalossa! Vuonna 2006 valmistunut, 188 neliötä kahdessa tasossa + parveke ja kaksi terassia, tontti 1200 neliötä ja merinäköala. Lisäksi autokatos + varasto ja grillikatos. Venepaikka omassa laiturissa. Ja viisi henkeä + koira tässä asustaa.

Alkuperäinen kirjoittaja DixieChick:
Mulla ei ole "unelmataloa". En ole oikeastaan koskaan erityisesti haaveillut mistään tietynlaisesta asumuksesta. Nyt olen päätynyt omakotitaloasujaksi (vaikka joskus olen vannonut, etten omakotitaloa halua). Talo on maalla, vajaa 40km Helsingistä. Neliöitä on varmaan noin 100, mikä käsittää 4 huonetta, keittiön, wc/kylppärin ja sekä ylä- että ala-aulan. Saunoja on kaksi, sähkösauna päärakennuksessa ja vanhanajan puulämmitteinen sauna ulkorakennuksessa. Tontti on isohko (5000neliömetriä). Meitä on kolme, mies, 2-v tytär ja minä. Vanha talo, joten rempattavaa on vuosien varrella riittänyt ja riittää vielä jatkossakin. Kuitenkin nyt asuintilat alkaa olla uudessa asussaan ja hyvin viihdymme.

asutko itä-uusimaalla?

Ihan kohta :) On tätä unelmaa etsittykin vuosia. Nyt kun muutto on käsillä niin kaikki tuntuu epätodelliselta.

Tuleva koti on lähellä kaupunkia mutta silti tonttia on hehtaarin verran ja talossa ei tila tule loppumaan ikinä kesken vaikka lapsia tulisi kymmenen.

No en asu unelmassani! Asun 110 neliön rivarissa, joka täydellisesti rempattu ja kiva kämppä kahdessa tasossa.Mutta unelmissa olisi iso ok-talo, isolla pihalla...

Periaatteessa kyllä.

Helsingissä, rauhallisella alueella pienkerrostalossa.
Koulut, pk ja palvelut lähellä.
Hyvät yhteydet keskustaan sporalla tai bussilla, juna-asemakin on kävelymatkan päässä.

114 neliöö: 3h, k, työtila, 2xwc, khh, sauna ja kph missä myös amme. Ja iso partsi.
Ainoa mikä puuttuu on yksi makuuhuone :D
Mutta se lienee järjestelykysymys jos sikseen tulee...

Niinn.. ja jos meri näkyis niin ois vieläkin täydellisempi.

Alkuperäinen kirjoittaja mä myös :):
Alkuperäinen kirjoittaja DixieChick:

asutko itä-uusimaalla?

Noup! Luoteis-Uusimaalla asustellaan. Turun moottoritien "varrella".

EI asuta.
Omakotitalossa asutaan 4h,k,kph,sauna,wc. Neliöitä pauttiarallaa 120 tai jotain ja tontti 1200 ja risat.
3 ihmistä, koira ja kani.
Unelma talo olis vanha maalaistalo navetoineen ja min 1h tontti. Eikä naapureita!

En. Talo oli unelmiemme talo silloin 10v sitten kun ostimme sen ja remontoimme täydellisesti.Talossa 3kr. ja 190 neliötä. Sauna-osastossa poreallas ja puukiuas. 4 makkaria, keittiö, ruokatila jne. Tontti 2400neliötä ja kolmen auton autokatos sekä varasto, yksi naapuri muuten metsää ympärillä kuitenkin kaikki palvelut 2km säteellä.

Nyt rakennamme tämän hetkistä unelmataloa, johon muutamme jouluksi.

En asu. Lainaa pitäisi ottaa lisää vähintään 100 000, jotta täältä Treelta unelma-asunnon saisin. Ihan nätti kolmio keskustan kupeessa on ja siihen koetan olla tyytyväinen. Aina voi tietty haaveilla, että miehen yritystoiminta menestyisi, mutta se on sellaista sitku-elämää. Onneksi on muita toteutettavissa olevia unelmia.

Ei asuta, tyytyväisiä toki olemme tähänkin asuntoon. Rt-pääty, 90 neliötä (4h+k+s), maalaiskaupungissa. Meitä on tässä 2+3.

Unelmatalomme olisi maaseudulla; 0,5-1 hehtaarin tontti, Kannustalon Vihervaara/Rauhala n. 150-170m2 (huoneistoala). Pihalle lisäksi autotalli-varasto sekä kesäsauna. Ehkä muutaman vuoden päästä voimme alkaa toteuttamaan haavettamme, kun olen valmistunut ja päässyt taas mukaan työelämän pyörteisiin.

Me asutaan. Lisäys edelliseen viestiin.

Iso piha kukkaistutuksin, omenapuita, suihkulähde, rakkauden silta, grillikatos, vanha navetta, varastorakennukset, kaksi autotallia, piha sauna, iso jalkapallokenttä sekä oman tontin ympäri menee valasitu pururata.
Tontti on 4,5 hehtaaria.

Asumme vanhassa kyläkoulussa ja neliöitä on 330. Kaksi eri puolta talossa. Asuinpuoli kahdessa kerroksessa tai kolmessa jos iso kellarihuomioidaan. Toisella puolella kolmio ja iso aula ja vanha ihana jumppasali.

Hyvin tänne mahdutaan lasten ja elänten kanssa, enkä koskaan muuttaisi pois :heart:

Yhteistyössä