Asutteko pienessä asunnossa?

En nyt laita tätä gallupia tuonne asunnot ja rakentaminen -puolelle, koska siellä tosiaan puhutaan vaan rakentamisesta, ja aiheeni olisi aivan päinvastainen...:
Kuinka pienessä asunnossa asutte ja kuinka monta lasta?

Itse asumme ihanassa valoisassa 47 neliön kaksiossa yhden taaperon kanssa. Toinen lapsi suunnitteilla (kesällä alkaa yritys) ja aiomme sinnitellä tässä samassa asunnossa vielä kahdenkin lapsen kanssa vuoden pari, jos siis pikkukakkonen meille suodaan...

Kyseessä on omistusasunto unelma-alueeltaamme Helsingissä. Emme millään haluaisi muuttaa alueelta pois, mutta täällä edes ole tarjolla kovin isoja asuntoja. Isoimmat ovat n.70 neliötä ja ne maksavat sitten jo yli 250 000...

Tästä asunnosta ei enää ole paljon velkaa jäljellä, mutta kohta putkiremppa nostaa vastiketta reilusti. Sitten kun olemme molemmat taas töissä, ovat yhteiset tulomme n. 4000 e (korkeakoulutettuja kuntatyöläisiä molemmat).

Ovatko muut siis valinneet ahtaamman asumisen alueen ja/tai rahan tai jonkin muun syyn vuoksi?
 
me asuttiin kaksiossa kun poika oli pieni, 1v1kk iässä ollessaan muutettiin isompaan. entinen oli 55,5m2 saunallinen kaksio, tää mihin nyt muutettiin on kolmio saunalla. meidä valintaan syynä oli juurikin alue, ei haluttu mistään muualta isompaa asuntoa kuin tästä samasta pihapiiristä, ja odoteltiin sitä sitten.
 
Pojan syntymän aikaan asuttiin 45 neliön kaksiossa josta tosin muutettiin himpun isompaan kaksioon (nykyinen huimat 51,5 neliötä) pojan ollessa puoli vuotta. Meillä ahtaasti asuminen puhtaasti raha syistä, minä kun olen ollut pojan kanssa kotona ja mies opiskelee.
Nyt etsitään sitten huomattavasti isompaa kolmiota kun mies sai töitä itselleen. Itse en tykkää kamalan ahtaasti asua kun rojua on joka puolella haitaksi asti.
 
50 neliöisessä kaksiossa asuttiin siihen asti, että muksu täytti 5kk. Sitten ostettiin vähän isompi, 85 neliöinen kolmio. Kyllä mun mielestä lapsenkin kanssa mahtuu asumaan ihan hyvin kaksiossakin, jos tavaran määrää on vähän rajattu. Meillä on paljon tavaraa (siis harrastusvälinettä yms.) ja lisäksi kaksi koiraa, joten välillä käy ahtaaksi tämä isompikin.
 
Hei!
Mekin asumme kaksiossa kanta-Helsingissä, tosin alkovillisessa, ja kakkosemme syntyy juhannuksena. Tarkoitus on asua kahden lapsen kanssa tässä vielä pari vuotta. Sen jälkeen tulomme ja asuntolainatilanteemme riittävät lisätilan hankkimiseen ilman että tarvitsee muuttaa kauemmas.

Meille kaupunkielämä sopii, ja järjestelmällisinä, kädentaitoisina olemme saaneet kompaktin kotimme säilytystilat ja neliöt hyvin riittämään miellyttävään ja jopa esteettiseen arkielämään. Kakkosta odotellessa tilaa tuntuu olevan helposti raivattavissa jopa hänellekin.

Lyhyet välimatkat helpottavat eloa. Kanta-kaupungin päiväkotitarjontaa on huhupuheista huolimatta hyvin tarjolla, meilläkin tarhaan matkaa viisi minuuttia. Puistot lähellä, kaikki muukin viriketoiminta ja tekeminen. Tyytyväisiä ollaan!
 
Meillä on omakotitalo, mutta yläkerta on remontissa/varastona ollut jo 8 vuotta B) Eli käytössä 2h + keittiö, noin 75 neliötä. Lapsia neljä. Eipä tässä mitään ongelmia ole ollut asua, koko poppoo nukkuu samassa makuuhuoneessa. Tavaraa kyllä alkaa olemaan melkoisesti... Kesällä oma piha on pelastava tekijä, siellä ollaan aamusta iltaan.
 
Kyllä asutaan. Kolmio on ja neliöitä 76. Huoneet ovat niin pieniä nykään.
Tarvittaisiin työhuone miehen työn vuoksi ja omien ja pojan vaatteiden takia. Olen vaate että kenkä friikki. Se itselleni ja pojalle.
 
Meitä on isä, äiti ja 2-vuotias tyttö. Neliöitä on 50 ja on tarkoitus vielä asua tässä pari vuotta. Voi olla, että vuoden päästä meitä asustaa tässä neljä, mutta hyvin mahdutaan. Sen verran iso makkari, että mahdutaan sinne sitten kaikki.
 
Santeli
Meillä on 50 neliön (vuokra)kaksio ja meitä on siis mieheni, minä ja 1v2kk poikamme (syksymmällä useampikin toivottavasti) Olemme etsiskelemässä isompaa omaa asuntoa/taloa, eli muutamme sitten kun löytyy se oikea. Mutta voin hyvin kuvitella asuvamme tässä vielä ehkä vuodenkin. Nykyinen sijainti on jokseenkin täydellinen =)
 

Yhteistyössä