Asuntovelalliset hoi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -Jonttu-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

-Jonttu-

Vieras
Montako prosenttia on tämänhetkinen korkosi? Entä paljonko maksat lainaa kuussa?

Ja suurin kysymys: pystytkö yhä maksamaan lainaa kivutta, jos korko nousee 6 %:iin?

Pystyn maksamaan lainaa kivutta, vaikka korko olisi yli 10 %, meillä on annuiteettilaina :)

Lainaa on 90.000 e ja kokonaiskorko tällä hetkellä 0,850 %. Kuukauden lyhennys ja korko yhteensä on 700 e.

on semmonen korkokatto-juttu.et ihan sama mihin korko nousee,nii meillä pysyy aina samana.nyt en tarkkaa lukua muista.mut lainaa on jäljellä n.130.000e ja lyhennys on 650e.vaihdettiin vakuutusyhtiötä nii lainanlyhennys pieneni 200e/kk!!!!!!!!en ihan tajua,mut hyvä näin;)

Mulla hurjin korkoprossa on ollut 6,2. Lainaakin oli silloin aika lailla.
Nyt lainaa mulla noin 21 000. Korko ihana 1,62. Koron osuus noin 30 ekee.
Lyhennys 570. Enempään en köyhänä yhuoltajana kykene.

Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:
Montako prosenttia on tämänhetkinen korkosi? Entä paljonko maksat lainaa kuussa?

Ja suurin kysymys: pystytkö yhä maksamaan lainaa kivutta, jos korko nousee 6 %:iin?

Meillä on ensi viikolla korontarkistus, ja viime aikaiset euriborin lukemat ovat olleet sellaisia, että korko marginaaleineen olisi n. 1,6 %. Maksetaan tällä hetkellä 700 euroa kuussa (olen hoitovapaalla).

Suurin vastaus: meillä on vielä korkokatto kahden vuoden ajan (max 4,85 %), mutta joo, pystyttäisiin maksamaan myös 6 % korkoa. Lainaa on kohtuullisesti ja mitoitettu tuloihimme aikoinaan, ja tulot ovat itse asiassa sen jälkeen nousseet (nyt toki pienentyneet hoitovapaan takia).

..eihän korkokatto ole suojaamassa koko laina-aikaa, vaan esim 3-5 vuotta. Mitä teette sen jälkeen, jos korko nousisi?

tulee aina sit ku korkokatto-umpeutumassa niin hyvis ajois pankista tietoa ja korontarkistusta.just oli mies käymäs pankis ja jatkettiin sitä taas muutama vuosi.

..eihän korkokatto ole suojaamassa koko laina-aikaa, vaan esim 3-5 vuotta. Mitä teette sen jälkeen, jos korko nousisi?

Sillon lainaa on jo huomattavasti vähemmän jolloin pystyy maksamaan vaikka 10% korot! Ja niin, meillä tuo on 5-vuoden soppari tai sitten ottaa uuden korkokaton?? Itse en kyllä välttämättä lähtis siihen mutta jos ei vaihtoehtoa ole niin miksei...

Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:
Miehen lainassa kokonaiskorko 1,316%,600?/kk lyhennys korkoineen (lainaa jäljellä n.24 500?)
Vaikka nousisi 6% ei ole vaikutusta.

Kai sillä nyt sellainen vaikutus olisi että rahaa menisi enemmän korkoihin?

Pikaisesti laskien hiukan toista tonnia enemmän menis vuodessa korkoihin.