maksykyvystähän se on kiinni. Vaikuttaapi hyvin olennaisesti myös se, millaiset ylläpitokustannukset talossa on.
Laskeskelin sillä pankin laskurilla että siihen kaksioon voitais laina saada ja kyllä se on luksusasuntoAlkuperäinen kirjoittaja Apsi Deisi:Ei teidän tuloilla ole ikävä kyllä varaa luksukseen, kun ei ole meidänkään ja tienataan kuitenkin yli tuplasti enemmän kuin te.Alkuperäinen kirjoittaja ap:kyllä mielummin asun pienessä tilassa ja luksus kämpässä ku perus kolmiossaAlkuperäinen kirjoittaja Apsi Deisi:No juu en muuttais minäkään.Alkuperäinen kirjoittaja ..:Niinpä.Alkuperäinen kirjoittaja Apsi Deisi:Kyllä se olohuone on täynnä leluja oli niitä makuuhuoneita sit kuin monta vaan.Alkuperäinen kirjoittaja ap:joo olohuone sit kaksios varmaan täynnä leluja..
Mutta varmaan olisi silti kiva että lapselle olisi oma huone. Ja jos lisää lapsia aiotte, niin sitten kaksio on jo tosi pieni. Mä en missään nimessä muuttaisi kaksioon tossa tilanteessa.
Niin no minkä sitten mieltää luksukseks. Hienot vessan hanat ja keraamisen lieden? Mulle luksusta olisi tila.... paljon tilaa ja ennen kaikkea säilytystilaa.Alkuperäinen kirjoittaja ap:Laskeskelin sillä pankin laskurilla että siihen kaksioon voitais laina saada ja kyllä se on luksusasuntoAlkuperäinen kirjoittaja Apsi Deisi:Ei teidän tuloilla ole ikävä kyllä varaa luksukseen, kun ei ole meidänkään ja tienataan kuitenkin yli tuplasti enemmän kuin te.Alkuperäinen kirjoittaja ap:kyllä mielummin asun pienessä tilassa ja luksus kämpässä ku perus kolmiossaAlkuperäinen kirjoittaja Apsi Deisi:No juu en muuttais minäkään.Alkuperäinen kirjoittaja ..:Niinpä.Alkuperäinen kirjoittaja Apsi Deisi:Kyllä se olohuone on täynnä leluja oli niitä makuuhuoneita sit kuin monta vaan.Alkuperäinen kirjoittaja ap:joo olohuone sit kaksios varmaan täynnä leluja..
Mutta varmaan olisi silti kiva että lapselle olisi oma huone. Ja jos lisää lapsia aiotte, niin sitten kaksio on jo tosi pieni. Mä en missään nimessä muuttaisi kaksioon tossa tilanteessa.
Niinpä. Meillä on kolmio yhden lapsen kanssa ja joka paikka jo nyt täynnä leluja (lapsi 2v). Ollaan ajateltu asua tässä vielä toisenkin lapsen kanssa. Mutta jossain vaiheessa haluttaisiin isompaan kyllä.Alkuperäinen kirjoittaja Apsi Deisi:Niin no minkä sitten mieltää luksukseks. Hienot vessan hanat ja keraamisen lieden? Mulle luksusta olisi tila.... paljon tilaa ja ennen kaikkea säilytystilaa.Alkuperäinen kirjoittaja ap:Laskeskelin sillä pankin laskurilla että siihen kaksioon voitais laina saada ja kyllä se on luksusasuntoAlkuperäinen kirjoittaja Apsi Deisi:Ei teidän tuloilla ole ikävä kyllä varaa luksukseen, kun ei ole meidänkään ja tienataan kuitenkin yli tuplasti enemmän kuin te.Alkuperäinen kirjoittaja ap:kyllä mielummin asun pienessä tilassa ja luksus kämpässä ku perus kolmiossaAlkuperäinen kirjoittaja Apsi Deisi:No juu en muuttais minäkään.Alkuperäinen kirjoittaja ..:Niinpä.Alkuperäinen kirjoittaja Apsi Deisi:Kyllä se olohuone on täynnä leluja oli niitä makuuhuoneita sit kuin monta vaan.Alkuperäinen kirjoittaja ap:joo olohuone sit kaksios varmaan täynnä leluja..
Mielummin tingin tilasta. Asunnon materiaalit viimisen päälle.Alkuperäinen kirjoittaja Apsi Deisi:Niin no minkä sitten mieltää luksukseks. Hienot vessan hanat ja keraamisen lieden? Mulle luksusta olisi tila.... paljon tilaa ja ennen kaikkea säilytystilaa.Alkuperäinen kirjoittaja ap:Laskeskelin sillä pankin laskurilla että siihen kaksioon voitais laina saada ja kyllä se on luksusasuntoAlkuperäinen kirjoittaja Apsi Deisi:Ei teidän tuloilla ole ikävä kyllä varaa luksukseen, kun ei ole meidänkään ja tienataan kuitenkin yli tuplasti enemmän kuin te.Alkuperäinen kirjoittaja ap:kyllä mielummin asun pienessä tilassa ja luksus kämpässä ku perus kolmiossaAlkuperäinen kirjoittaja Apsi Deisi:No juu en muuttais minäkään.Alkuperäinen kirjoittaja ..:Niinpä.Alkuperäinen kirjoittaja Apsi Deisi:Kyllä se olohuone on täynnä leluja oli niitä makuuhuoneita sit kuin monta vaan.Alkuperäinen kirjoittaja ap:joo olohuone sit kaksios varmaan täynnä leluja..
49 neliötä, pohjapiirustusta en ole nähnyt. uusissa taloissa yleensä aika hyvät pohjaratkasut.Alkuperäinen kirjoittaja ..:Paljon siinä kaksiossa on neliöitä? Onko hyvä pohja, ettei hukkaneliöitä?
Mun kaveri asuu kaksiossa kahden lapsen ja miehensä kanssa ja niillä on aikuisten sänky olohuoneessa ja lapsilla makuuhuone. Kun talo on täynnä tavaraa, niin mikään luksusasunto ei näytä enää luksukselta vaan liian täyteen ahdetulta.
No meillä myös kolmio ja yks vajaa 2v lapsi, kesällä tulee toinen. Ja jokapaikka on aina täynnä muksun roinia. Syksyllä meille tulee uusi talo.Alkuperäinen kirjoittaja ..:Niinpä. Meillä on kolmio yhden lapsen kanssa ja joka paikka jo nyt täynnä leluja (lapsi 2v). Ollaan ajateltu asua tässä vielä toisenkin lapsen kanssa. Mutta jossain vaiheessa haluttaisiin isompaan kyllä.Alkuperäinen kirjoittaja Apsi Deisi:Niin no minkä sitten mieltää luksukseks. Hienot vessan hanat ja keraamisen lieden? Mulle luksusta olisi tila.... paljon tilaa ja ennen kaikkea säilytystilaa.Alkuperäinen kirjoittaja ap:Laskeskelin sillä pankin laskurilla että siihen kaksioon voitais laina saada ja kyllä se on luksusasuntoAlkuperäinen kirjoittaja Apsi Deisi:Ei teidän tuloilla ole ikävä kyllä varaa luksukseen, kun ei ole meidänkään ja tienataan kuitenkin yli tuplasti enemmän kuin te.Alkuperäinen kirjoittaja ap:kyllä mielummin asun pienessä tilassa ja luksus kämpässä ku perus kolmiossaAlkuperäinen kirjoittaja Apsi Deisi:No juu en muuttais minäkään.Alkuperäinen kirjoittaja ..:Niinpä.Alkuperäinen kirjoittaja Apsi Deisi:Kyllä se olohuone on täynnä leluja oli niitä makuuhuoneita sit kuin monta vaan.Alkuperäinen kirjoittaja ap:joo olohuone sit kaksios varmaan täynnä leluja..
Okei. Eli et oo tosissasi ollut koko ketjussa, tahi sitten olet kyllä pikkuisen...no.. "höperö".Alkuperäinen kirjoittaja ap:Mielummin tingin tilasta. Asunnon materiaalit viimisen päälle.Alkuperäinen kirjoittaja Apsi Deisi:Niin no minkä sitten mieltää luksukseks. Hienot vessan hanat ja keraamisen lieden? Mulle luksusta olisi tila.... paljon tilaa ja ennen kaikkea säilytystilaa.Alkuperäinen kirjoittaja ap:Laskeskelin sillä pankin laskurilla että siihen kaksioon voitais laina saada ja kyllä se on luksusasuntoAlkuperäinen kirjoittaja Apsi Deisi:Ei teidän tuloilla ole ikävä kyllä varaa luksukseen, kun ei ole meidänkään ja tienataan kuitenkin yli tuplasti enemmän kuin te.Alkuperäinen kirjoittaja ap:kyllä mielummin asun pienessä tilassa ja luksus kämpässä ku perus kolmiossaAlkuperäinen kirjoittaja Apsi Deisi:No juu en muuttais minäkään.Alkuperäinen kirjoittaja ..:Niinpä.Alkuperäinen kirjoittaja Apsi Deisi:Kyllä se olohuone on täynnä leluja oli niitä makuuhuoneita sit kuin monta vaan.Alkuperäinen kirjoittaja ap:joo olohuone sit kaksios varmaan täynnä leluja..
Ok. Jokainen tyylillään. Mut sano mun sanoneen, että ne viimeisen päälle materiaalit on hyvin pian banaanissa ja muussa tahmassa lapsen jäljiltä. tai sii meillä ainakin on, vaikka syödään ruokapöydässä, niin aina se tahmatassu onnistuu sotkemaan jonnekin. Heittelee lattialle ruokaa ym. vaikka on kielletty.Alkuperäinen kirjoittaja ap:Mielummin tingin tilasta. Asunnon materiaalit viimisen päälle.
Miten niin?Alkuperäinen kirjoittaja heh:Okei. Eli et oo tosissasi ollut koko ketjussa, tahi sitten olet kyllä pikkuisen...no.. "höperö".Alkuperäinen kirjoittaja ap:Mielummin tingin tilasta. Asunnon materiaalit viimisen päälle.Alkuperäinen kirjoittaja Apsi Deisi:Niin no minkä sitten mieltää luksukseks. Hienot vessan hanat ja keraamisen lieden? Mulle luksusta olisi tila.... paljon tilaa ja ennen kaikkea säilytystilaa.Alkuperäinen kirjoittaja ap:Laskeskelin sillä pankin laskurilla että siihen kaksioon voitais laina saada ja kyllä se on luksusasuntoAlkuperäinen kirjoittaja Apsi Deisi:Ei teidän tuloilla ole ikävä kyllä varaa luksukseen, kun ei ole meidänkään ja tienataan kuitenkin yli tuplasti enemmän kuin te.Alkuperäinen kirjoittaja ap:kyllä mielummin asun pienessä tilassa ja luksus kämpässä ku perus kolmiossaAlkuperäinen kirjoittaja Apsi Deisi:No juu en muuttais minäkään.Alkuperäinen kirjoittaja ..:Niinpä.Alkuperäinen kirjoittaja Apsi Deisi:Kyllä se olohuone on täynnä leluja oli niitä makuuhuoneita sit kuin monta vaan.Alkuperäinen kirjoittaja ap:joo olohuone sit kaksios varmaan täynnä leluja..
Mitä jos ostaisitte vanhemman ja isomman ja remppaisitte sen viimeisen päälle? Todennäköisesti pääsisitte halvemmalla.Alkuperäinen kirjoittaja ap:Mielummin tingin tilasta. Asunnon materiaalit viimisen päälle.
Ei tarvii muuttaa 50-luvun alkup. kämppään. On siinä keskivaiheillakin asuntoja, joista on eletty kalliit vuodet pois, niin ku autoista kalliit kilsatAlkuperäinen kirjoittaja ap:täytys sit palkata ulkopuolista remonttiapua ja vanhoista taloista voi aina paljastua kaikkea ja voi joutuu paalutus/putkiremontin keskelle, muutenkaa remontointi/rakentaminen ei kiinnosta..
No toki aina kannattaa ottaa selvää onko taloyhtiöön tulossa remontteja ja mitä on jo tehty.Alkuperäinen kirjoittaja ap:täytys sit palkata ulkopuolista remonttiapua ja vanhoista taloista voi aina paljastua kaikkea ja voi joutuu paalutus/putkiremontin keskelle, muutenkaa remontointi/rakentaminen ei kiinnosta..
no jos lainanlyhennys saa olla max 1/3 tuloista kk niin kyllä meillä olisi siihen kaksioon varaa...Alkuperäinen kirjoittaja mie:2000-2500e nettotuloilla kuussa en ottaisi edes 100 000e lainaa. Eikä taitaa pankkikaan sen enemmän myöntää, onneksi.
Mitä sä teet niillä viimisen päälle olevilla materiaaleilla, jos joka paikka asunnossa tursuaa sänkyjä ja tavaraa ja näyttää kaikkea muuta kuin "luksukselta"?? Lähinnä säälittävää mun mielestä.Alkuperäinen kirjoittaja ap:Miten niin?Alkuperäinen kirjoittaja heh:Okei. Eli et oo tosissasi ollut koko ketjussa, tahi sitten olet kyllä pikkuisen...no.. "höperö".Alkuperäinen kirjoittaja ap:Mielummin tingin tilasta. Asunnon materiaalit viimisen päälle.Alkuperäinen kirjoittaja Apsi Deisi:Niin no minkä sitten mieltää luksukseks. Hienot vessan hanat ja keraamisen lieden? Mulle luksusta olisi tila.... paljon tilaa ja ennen kaikkea säilytystilaa.Alkuperäinen kirjoittaja ap:Laskeskelin sillä pankin laskurilla että siihen kaksioon voitais laina saada ja kyllä se on luksusasuntoAlkuperäinen kirjoittaja Apsi Deisi:Ei teidän tuloilla ole ikävä kyllä varaa luksukseen, kun ei ole meidänkään ja tienataan kuitenkin yli tuplasti enemmän kuin te.Alkuperäinen kirjoittaja ap:kyllä mielummin asun pienessä tilassa ja luksus kämpässä ku perus kolmiossaAlkuperäinen kirjoittaja Apsi Deisi:No juu en muuttais minäkään.Alkuperäinen kirjoittaja ..:Niinpä.Alkuperäinen kirjoittaja Apsi Deisi:Kyllä se olohuone on täynnä leluja oli niitä makuuhuoneita sit kuin monta vaan.Alkuperäinen kirjoittaja ap:joo olohuone sit kaksios varmaan täynnä leluja..
ei vaikuta ei, mutta mä nyt olen esteettinen ihminenAlkuperäinen kirjoittaja Tallu -:Normaaliin arkiseen asumiseen ja kotitöihin ei pätkääkään vaikuta se, että onko asunto luksus vai ei. Ihan samaa se elämä on joka tapauksessa (ellei ole palvelijoita tekemässä niitä kotitöitä ).
näin itse tekemällä on helppo nostaa asunnon arvoa. Me ostettiin rintamamiestalo alle 70te ja keittiö, kylppäri + muun pintarempan jälkeen arvo n. 100te.Alkuperäinen kirjoittaja Apsi Deisi:Mitä jos ostaisitte vanhemman ja isomman ja remppaisitte sen viimeisen päälle? Todennäköisesti pääsisitte halvemmalla.Alkuperäinen kirjoittaja ap:Mielummin tingin tilasta. Asunnon materiaalit viimisen päälle.
näköjään, kun sitä talouspuolta ei näytä toi pää ainakaan tajuavanAlkuperäinen kirjoittaja ap:ei vaikuta ei, mutta mä nyt olen esteettinen ihminenAlkuperäinen kirjoittaja Tallu -:Normaaliin arkiseen asumiseen ja kotitöihin ei pätkääkään vaikuta se, että onko asunto luksus vai ei. Ihan samaa se elämä on joka tapauksessa (ellei ole palvelijoita tekemässä niitä kotitöitä ).
Tulot on 2500e/kkAlkuperäinen kirjoittaja mie:Ja jos ottaa huomioon, että nettotuloista 1/3 voisi mennä lainalyhennykseen eli teillä n. 700e (silloin varmaan yhtiövastikkeet, sähkön, veden yms. kulujen jälkeen asuminen maksaa n. 1000e/kk). Tämä 700e/kk, 5% korolla (jollain tälläisellä pankki kuitenkin sen laskee) ja 30v maksuajalla, niin lainan maksimilainamäärä pyörisi varmaan siinä 130 000eurossa. Elo katselkaa jotain sen hintaluokan kämppiä...