Asuntolainasta kysyttävää!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Haaveilija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
pankissa voidaan tehdä myös niin, että kummankin tulot lasketaan ruokakunnan tuloihin mukaan. Mutta laina tulee sitten vaan toisen nimiin. Tosin, aika monet pankit tällöin edellyttää, että myös asunto tulee virallisesti 100% sen nimiin kellä lainakin on...

Op:sta tuli suora ei, koska olin potentiaalinen raskaaksi tuleva nainen + Lisäksi silloisella avomiehelläni oli maksuhäiriömerkintä (vaikka kaikki maksut maksettu. )

Handelsbankenista sain lainan omiin nimiin, vakityöpaikka kun oli. Myös Nordea olisi antanut, Sampo ei. Taitaa riippua aika paljon paikkakunnastakin nuo pankkien käytännöt.

Eikös nyt tullut se laki että kun maksat vanhat velat pois, maksuhäiriö merkintä lähtee.Näin ainakin äitini teki (haki sitä varten pankista lainaa ja saikin) ja luottotiedot nyt puhtaat.

velipojalla luottotiedoissa merkintä, nordeassa valehtelivat päin naamaa, että ei mikään pankki suostu sulle lainaa antamaan!
Sillon siis jo kaikki raha-asiat kunnossa, ja velat maksettuina oli.
Menipä Osuuspankkiin ja lainaa hakiessa pankinjohtaja sanoi että olivatpa törkeästi valehdelleet nordeassa, kun kerran raha-asiat nyt ihan kondiksessa ja mein vanhemmat takasivat, sai hän 130 000? asuntolainan kun vakkariduunikin oli.

Mun kaverilla sellainen tilanne, että itse on töissä ja mies työtön ja luottotiedot mennyt. Kaverini sai asuntolainaa 120000e, miehen ulot otettiin huomioon vaikka laina on yksin kaverini. Niin ja tämä kaverini sai maksettua omat ulosottonsa juuri, ja sai sellaisen paperin missä mainitaan että kaikki maksettu.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mun kaverilla sellainen tilanne, että itse on töissä ja mies työtön ja luottotiedot mennyt. Kaverini sai asuntolainaa 120000e, miehen ulot otettiin huomioon vaikka laina on yksin kaverini. Niin ja tämä kaverini sai maksettua omat ulosottonsa juuri, ja sai sellaisen paperin missä mainitaan että kaikki maksettu.

Itselläni on jo sellainen paperi ettei ulosotolla eikä perintätoimistolla ole saatavia vaan kaikki on maksettu.
Silti merkintä pysyy vielä 2 vuotta tietokannassa.

Alkuperäinen kirjoittaja äitee:
velipojalla luottotiedoissa merkintä, nordeassa valehtelivat päin naamaa, että ei mikään pankki suostu sulle lainaa antamaan!
Sillon siis jo kaikki raha-asiat kunnossa, ja velat maksettuina oli.
Menipä Osuuspankkiin ja lainaa hakiessa pankinjohtaja sanoi että olivatpa törkeästi valehdelleet nordeassa, kun kerran raha-asiat nyt ihan kondiksessa ja mein vanhemmat takasivat, sai hän 130 000? asuntolainan kun vakkariduunikin oli.

Millasilla kuukausi tuloilla sai yksin tuollaisen summan?