Meillä on pian sekä asuntolaina että mökkilaina maksettu. Raha saa sen jälkeen hitusen kertyä, säästöön. Sijoitusasunto ainakin laitetaan, tai useampi.
Mä olen 42v. kun asuntolaina on maksettu vajaan 10v. kuluttua. Meidän esikoinen lähtee silloin maailmalle ja luulen, että tuetaan häntä ja ostetaan esim. sijoitusasunto..kyllä tasalyhenteinen laina on mukava, kun tietää, koska on viimeinen maksuerä. =)
Tällä vauhdilla olen 56-vuotias, kun laina on maksettu. En osaa kyllä yhtään ajatella, että mitä sitä sitten tekisi. Matkustaminen on varmaan todella kallista tuossa vaiheessa, että ehkä siihen ei silloinkaan ole vara. Toiveissa on tosin, että aletaan tuota lainaa hieman reippaammin lyhentämään, nyt teen osa-aikatyötä ja tarkoitus olisi kyllä kokopäivätyöhön päästä.
Jos on lapsia, niin säästä heidän koulua ja asumista varten. Ei ihan heti rahareiät lopu.
Nykyisenä aikana työpaikka voi lähteä helposti alta, joten työttömänä sitä rahaa ei tule enää entiseen malliin. Silloin on hyvä, jos on säästöjä ja asuntolainat sekä muut lainat maksettuna. Vanhemmalla iällä kun uuden työpaikan saaminen ei ole ollenkaan varmaa, vaikka kuinka olisi työhaluja.
Kun asuntolaina saatiin maksettua jokunen vuosi sitten, ostettiin kakkosasunto Espanjasta. Jos joskus pääsee eläkkeelle, voi myydä täältä talon ja sijoitusasunnon ja vanheta siellä lämpimässä.