Asuntolainaa kotihoidontuella

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Eli millä tuloilla ootte saanut lainaa kh tuella ollessanne (mies tietysti töissä)? Kuinka paljon? Mistä pankista?
Meillä on takaajat kunnossa, pankin mukaan maksukykyä hyvinkin ja ei olla isoa lainaa ottamassa.
Kiinnostaa vähän, kun ollaan menossa useempaan pankkiin käymään ja erityisesti yhdessä ei kauhisteltu tuota kotihoidontukea, koska mulla kuitenkin odottaa vakkari paikka ja teen joka vklp yhden vuoron nyttenkin.Lisäksi miehellä hyvä palkka.

Eli millä tuloilla ootte saanut lainaa kh tuella ollessanne (mies tietysti töissä)? Kuinka paljon? Mistä pankista?
Meillä on takaajat kunnossa, pankin mukaan maksukykyä hyvinkin ja ei olla isoa lainaa ottamassa.
Kiinnostaa vähän, kun ollaan menossa useempaan pankkiin käymään ja erityisesti yhdessä ei kauhisteltu tuota kotihoidontukea, koska mulla kuitenkin odottaa vakkari paikka ja teen joka vklp yhden vuoron nyttenkin.Lisäksi miehellä hyvä palkka.

Yleensä sanotaan, että lainaa voi saada 3x vuositulot. Laske siis 3xkodinhoidontuki + miehen vuositulot (brutto).

Itselle pankki kyllä sanoi, ettei saa lainaa, ennen kuin kumpoikin on töissä. Miehellä siinä vaiheessa oli joku 6000e/kk bruttotulot ja vakkariduuni. Vanha asunto jo meillä alla.

Miehellä tulot 2600€/kk ja mulla 1500€ (brutot) ja puolen vuoden päästä mulla vain kht ja lapsilisä. Nordeasta luvattiin 200 000€, op:sta 190 000€ ja s-pankista ei anneta mitään.

Minkä verran haitte lainaa? Oliko takaajia? Ja kuinka suurta lainaa haitte.

Itsehän siis oo töissä nyt vähintään sen 8h/ vko ja useemmin enemmän.
Meillä on kaks takaajaa, joista molemmilla on velattomat talot. Molemmat talot on arvoltaan kaksi kertaa meidän lainan verran + tietty muu omaisuus.

Me siis saataisiin ihan ok laina, mutta haluttaisiin ihan vähän lisää jotta saataisiin yks tietty kohde.

Kai te nyt itse tiedätte paljonko teillä olisi varaa maksaa, siitä tulee se maksimisumma jota kannattaa pyytää. Jos haluamanne kaltainen asunto maksaa vähemmän, niin hyvä homma. Jos enemmän, niin ei teillä siihen ole varaa vaikka pankki niin paljon antaisikin lainaa. Ei kai kukaan mene pankkiin kysymään "paljonko me saataisiin enintään lainaa" ja sitten osta sen mukaan taloa/asuntoa?!

Muistakaa myös että nykyään vaaditaan ainakin se 10% omaa rahaa.

Nordeasta mullakin ystävä lainan sai. Kh tuella, yksi takaaja, miehellä keskipalkkanen duuni ja ei säästöjä. Nordeaan me ollaa menossa nyt perjantaina ja mitä puhelimessa puhuttiin, niin pitäisi saada se mitä haetaan, eli 190 00e :)

Ja missä mä oo sanonu että otettas niin paljon kun saadaan? Tottakai me otetaan se mitä voidaan maksaa ja toi 190 000e voidaan hyvin maksaa. Sanoinhan ekassa viestissä jo, että pankki on samaa mieltä, että maksukyky riittää tähän helposti.

Elä nyt hyvä ihminen kiihdy! Kysyin nyt ihan mielenkiinnosta vaan muiden kokemuksia.

Kai te nyt itse tiedätte paljonko teillä olisi varaa maksaa, siitä tulee se maksimisumma jota kannattaa pyytää. Jos haluamanne kaltainen asunto maksaa vähemmän, niin hyvä homma. Jos enemmän, niin ei teillä siihen ole varaa vaikka pankki niin paljon antaisikin lainaa. Ei kai kukaan mene pankkiin kysymään "paljonko me saataisiin enintään lainaa" ja sitten osta sen mukaan taloa/asuntoa?!

Muistakaa myös että nykyään vaaditaan ainakin se 10% omaa rahaa.

Ei vaadita. Meillä säästöjä 600€ (alotettu vasta asp-tili) ja saataisiin tosiaan toi 200 000€ laina.

Miehellä tulot 2600€/kk ja mulla 1500€ (brutot) ja puolen vuoden päästä mulla vain kht ja lapsilisä. Nordeasta luvattiin 200 000€, op:sta 190 000€ ja s-pankista ei anneta mitään.
Onpa maailma muuttunut, kun 190 000 euron laina ei ole iso. Bruttotulot ovat kuitenkin teillä melko pienet. Pitää vissiin pikkuhiljaa muuttaa käsityksiä, jos meinaa tulla nuorempien kanssa juttuun.

Itse sain lainaa 140,000,- ja hain lainaa yksin. Taloudessa minä + neljä lasta. Ei kyllä mun kohdalla pitänyt paikkaansa, että sais vuositulot x 3 lainaa. Saan kuussa palkkaa käteen n. 1700,- ja säästöjä mulla ei ollut eikä reaalivakuutta ollenkaan.

Yhteistyössä