asuntolaina

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
todennäköisestä nämä negatiiviset ovat joko itse siinä tilanteessa että ovat saaneet itse aikoinaan liian suuren lainan tuloihinsa nähden ja ovat nyt pulassa tai sitten eivät saa sitä lainaa ollenkaan ja ovat siitä katkeria...

mutta asiaan sen minäkin kyllä haluaisin tietää, kun ap aluksi puhui 500 ? kuukausivuokrasta ja sitten mainitsi sen maksettu 70 000 viidessä vuodessa, mikä on väärin? selasin vielä kaikki sivut läpi kun alunperin tämä oli jäänyt multa huomaanatta.

Alkuperäinen kirjoittaja hohhoijaa:
kuka tässä luotolla remppaa?

sanoin että luottokortti on olemassa, mutta sitä ei ole koskaan vielä tarvittu.

ootko jostain katkera kenties?

Sinähän sen sanoit että luottokortti vaan vinkumaan jos jotain isompaa tulee. Siis totta kai olen katkera ihmisille, joilla on vanha omakotitalo joka nielee kaikki rahat niin ettei edes säästöön jää :D

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No aika rohkeita olette, ja kun sun mielestä 1300 euron tuloilla 90000 euroa ei ole paljon lainaa, niin huhhuh. Mulla oli 4000 euron tuloilla lainaa 70000 euroa ja musta sekin oli jo paljon!

asutaan nyt espoossa ja makstaan vuokraakin oaljon paljon enemmän.
ikää mulla on 23 joten ei mua haittaa maksaa 25 vuotta lainaa. tosin eiköhän mun tulot nousue kun koulu päättyy. mulla on vakipaikka nyt jossa voin jatkaa kk palkalla koulun jälkeenkin.

en ymmärrä asuntolainapeikkoja. laskettiin että ollaan vuokraa tästä maksettu viiden vuoden aikana 70 000. joten mieluumminn lyhennän lainaa sen verran.

eli teillä nyt vuokra joku 1100e??

Alkuperäinen kirjoittaja .:
todennäköisestä nämä negatiiviset ovat joko itse siinä tilanteessa että ovat saaneet itse aikoinaan liian suuren lainan tuloihinsa nähden ja ovat nyt pulassa tai sitten eivät saa sitä lainaa ollenkaan ja ovat siitä katkeria...

Juu, me otettiin pienillä tuloilla alle 100000 euron laina, MUTTA meillä oli säästöjä ja niitä tulee koko ajan lisää ja kustannukset oli osattu laskea yläkanttiin. Mä en ole negatiivinen vaan realisti. Pankki ei anna opiskelijalle 1300 euron tuloilla ( jotka varmaan vielä tukiaisia ) 90000 tonnin lainaa ja se on ihan realistinen näkemys.

Juu, me otettiin pienillä tuloilla alle 100000 euron laina, MUTTA meillä oli säästöjä ja niitä tulee koko ajan lisää ja kustannukset oli osattu laskea yläkanttiin. Mä en ole negatiivinen vaan realisti. Pankki ei anna opiskelijalle 1300 euron tuloilla ( jotka varmaan vielä tukiaisia ) 90000 tonnin lainaa ja se on ihan realistinen näkemys.

kuten tuolla alussa oli maininta että se puolisokin on ja hällä tulot tais olla 1700/kk ei vaan ole luottokelpoinen, mutta kyllä hänen tulot otetaan myös huomioon laskelmissa, vaikka ei päävelallisena olisikaan, vai eikö muka oteta?

saattaapi se olla että lainaa ei tipu, mutta ei me tällä palstalla onneksi sitä päätöstä tehdä, eli rohkeasti pankkin vaan neuvottelemaan, kyllä se vaan tosiasia on, että kun sen oman ostaa on se todennäköisesti joskus maksettu loppuun ja silloin joskus sillä myös todennäköisesti jotain arvoa vielä on, vaikka ei viimisen päälle olisikaan huollettu, joten siitä myös joskus mahdollisesti jotain rahaa jäisi, kun taas vuokralla asumisesta ei jää mitään tai siis jää se että ei ole velkaa, mutta ei myös omaisuuttakaan...

Alkuperäinen kirjoittaja hohhoijaa:
kuka tässä luotolla remppaa?

sanoin että luottokortti on olemassa, mutta sitä ei ole koskaan vielä tarvittu.

ootko jostain katkera kenties?

Sinähän sen sanoit että luottokortti vaan vinkumaan jos jotain isompaa tulee. Siis totta kai olen katkera ihmisille, joilla on vanha omakotitalo joka nielee kaikki rahat niin ettei edes säästöön jää :D

no miksi ihmeessä mulle pitäisi nyt jäädä hirveesti säästöjä?
tähänkin taloon on tehty ennen ostopäätöstä kuntokartoitus, mitään isompaa remppaa ei ole tulossa, koska ne on hoidettu enne kuin me tämän omistimme.
talossa tehdään tällähetkellä pintaremonttia, teemme tästä oman näköisemme.

enkä ole missään vaiheessa sanonut, että luottokorttia vingutetaan jos jotain isompaa tulee, tiesitkö, että jos et omisa luottokorttia, et voi maksaa esimerkiksi hotellihuonetta tai varata lentomatkaa.

mielummin tehdään sitä remonttia nyt joka palkasta kui, että säästetään ensin muutama vuosi ja sitten alotetaan remppa, remppa etenee ihan hyvää vauhtia.

todella harvalla ihmisellä ihan oikeasti on mitään kovin suuria summia säästöjä tileillään, voihan niitä isoja menoja tulla niillekkin jotka asuvat vuokralla, mutta ei ole varaa laittaa säästöön kuukausittain.

kuten jo aiemmin sanoin, hyvin ollaa pärjätty, vaikke meillä mitkään suuret tulot olekkaan.

ps. käärinliinoissa ei ole taskuja :D

Riippuu tosi paljon pankista. Välttämättä ei tarvitse takaajia, meille myönnettiin laina jossa vakuutena valtiontakaus ja talo. Pankissa vaan laittoivat talon arvon niin suureksi että näyttää papereissa hyvälle. :) Eli kyllä lainaa voi saada ilman säästöjä ja takaajiakin.

Riippuu tosi paljon pankista. Välttämättä ei tarvitse takaajia, meille myönnettiin laina jossa vakuutena valtiontakaus ja talo. Pankissa vaan laittoivat talon arvon niin suureksi että näyttää papereissa hyvälle. :) Eli kyllä lainaa voi saada ilman säästöjä ja takaajiakin.

pakko kysyä, mikä pankki näin voi tehdä? kuulostaa hyvin pelottavalta, että asunnon arvoa aletaan pankin toimesta muuttelemaan...

pakko kysyä, mikä pankki näin voi tehdä? kuulostaa hyvin pelottavalta, että asunnon arvoa aletaan pankin toimesta muuttelemaan...

Mitäs pelottavaa tuossa on? Itse ainakin olen tosi tyytyväinen että löytyi pankki joka oli valmis meitä auttamaan tilanteessa jossa muut pankit eivät lainaa antaneet. Onko sillä mitään väliä mikä talon arvo on, koska tässä kuitenkin itse asutaan?

Mitäs pelottavaa tuossa on? Itse ainakin olen tosi tyytyväinen että löytyi pankki joka oli valmis meitä auttamaan tilanteessa jossa muut pankit eivät lainaa antaneet. Onko sillä mitään väliä mikä talon arvo on, koska tässä kuitenkin itse asutaan?

ei ehkä niinkään teidän kannalta pelottavaa, mutta ihan tämän suomenmaan kannalta pelottavaa, jos pankit alkavat kaatumaan näiden "hullujen" lainapäätöksien takia eli siis kun luotonsaajat eivät pysty lainojaan maksamaan ja kun pankki on vakuuttanut talon liian suuresta arvosta tulee pankin tappio olemaan vielä suurempi mikä se olisi muuten ollut...ja sitä rataa...

ei ehkä niinkään teidän kannalta pelottavaa, mutta ihan tämän suomenmaan kannalta pelottavaa, jos pankit alkavat kaatumaan näiden "hullujen" lainapäätöksien takia eli siis kun luotonsaajat eivät pysty lainojaan maksamaan ja kun pankki on vakuuttanut talon liian suuresta arvosta tulee pankin tappio olemaan vielä suurempi mikä se olisi muuten ollut...ja sitä rataa...

No onneksi me pystytään maksamaan, se ei ole ongelma koskaan ollutkaan. Vaan lähinnä tuo takaajien/säästöjen puute. Maksukykyä kyllä löytyi, harmi vaan ettei muut pankit sitä halunneet uskoa. :)

No onneksi me pystytään maksamaan, se ei ole ongelma koskaan ollutkaan. Vaan lähinnä tuo takaajien/säästöjen puute. Maksukykyä kyllä löytyi, harmi vaan ettei muut pankit sitä halunneet uskoa. :)

juu en tässä nyt teidän maksukykyä epäillyt, vaan ihan yleisesti tuntuu pelottavalta ajatukselta että näinkin on tehnyt, koska joukossa on varmaan monia kenellä maksukyky heikentynyt työttömyyden tai lomautuksen takia.