asuntolaina 300 000 euroa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ap, et vastannut, miksi teillä ei ole säästöjä? Jos kerran tulot n. 4700/kk ja vuokra 900/kk? Mihin se loppuraha on mennyt kaikki vuodet, jotka olette asuneet vuokralla?

Mun tarkotus ei ole arvostella ketään, ennemminkin ihmettelen. Eikö teitä useamman sadan tonnin lainat ahdista? Tämä ei ole kauhistelua vaan ihan omien ajatusten takia mieleen tullut kysymys.
Meillä tulot aikalailla samaa luokkaa ap:n kanssa, hiukan pienemmät. Lainaa 110 000e ja mua ahdistaa se, että ollaan tuollainen summa velkaa.

on se niin mukavaa asua maalla josta saa asunnon, omakotitalo 1.5 hehtaarin tontilla, alle 50 000. ei tartte miettiä voiko pitää hoitovapaata tms. mä äippälomalla ja mies opiskelee.... silti maksetaan lainaa pois. ja rahaa jää elämiseen ihan hyvin. ei oo tarttenu kituuttaa päivääkään. ja töitä on kummallekin kuhan taas keretään niihin tarttumaan.

Mites jos olen eläkkeellä tulot n.750 e ja miehen tulot käteen 2100. Niin onko noilla tuloilla mahdollista saada vaikka 70000-90000 e lainaa. Säästöä olisi noin 10000e. Osaako kukaan neuvoa :)

Neuvokaa minua kun olen menossa huomenna pankkiin hakemaan lainaa 500.000€. ja meillä ei ole tuloja kuin 1500€. yhteensä, mitä pitää osata tinkiä ja mistä ei missään nimessä saa antaa periksi, onko viisasta ottaa takaisinmaksu vakuutus?

Alkuperäinen kirjoittaja helppiä pliis;22879578:
Neuvokaa minua kun olen menossa huomenna pankkiin hakemaan lainaa 500.000€. ja meillä ei ole tuloja kuin 1500€. yhteensä, mitä pitää osata tinkiä ja mistä ei missään nimessä saa antaa periksi, onko viisasta ottaa takaisinmaksu vakuutus?

Tingi kaikessa, äläkä anna tuumaakaan periksi missään! Hyvin se menee!!

Älä kysy näitä asioita muilta kuin Helsinkiläisiltä, koska eroaa niin paljon. Jossain peräkylässähän ne nauraa sut pihalle jos väität tarvitsevas tollasen summan, mutta pk-seudulla ja etenkin Helsingissä ihan normaali laina.
Meillä miltei samat tulot ja käsirahaakin "vain" 10 000 ja saatiin laina.
Ei ole ollut ongelmia maksaa.

Jos käteen jää 4500 euroa, niin kyllä lainaa voi lyhentää (korot mukana) ihan hyvin sen 2000 euroa/kk. Ja pk-seudulla sillä 300 000:lla ei edes saa kummoista asuntoa. Jos on varmat työpaikat ja saatte lainan, ottaisin.

Kuukausierä pitäisi olla korkotasosta riippuen 1700-2000€ eli onko teillä tarvittaessa mahdollisuus vuosienkin ajan lyhentää 2000€/kk? Itse sanoisin, että riippuu asunnon vastikkeesta, varmistakaa ettei vain ole mitään remontteja taloyhtiöön tulossa ja jos teillä on korkeintaan yksi pieni autolaina lisäksi? Eli ei sovi ihmisille, jotka tarvitsee kaksi uudehkoa autoa tai ajaa paljon, niin että auton pito tulee kalliiksi. Myös 10v päästä.

Tiesittekö että Virossa on lyhyessä ajassa asuntojen hinnat pudonneet jopa 50% tietyillä alueilla. Espanjassa samansuuntainen kehitys.

Suomi on yksi niitä harvoja maita missä asuntojen hinnat on viimeisen vuoden aikana nousseet eikä laskeneet.

En todellakaan uskaltaisi ottaa 300 000 asuntolainaa asuntoa vastaan jotka ovat tällä hetkellä täällä aivan ylihinnoiteltuja. Vai mitä sanotte siitä että Lontoon keskustasta voi ostaa samankokoisen asunnon edullisemmin kuin vaikka Helsingistä?

[QUOTE="mmm";22879781]Jos käteen jää 4500 euroa, niin kyllä lainaa voi lyhentää (korot mukana) ihan hyvin sen 2000 euroa/kk. Ja pk-seudulla sillä 300 000:lla ei edes saa kummoista asuntoa. Jos on varmat työpaikat ja saatte lainan, ottaisin.[/QUOTE]

Miten ap miehineen pystyisi lyhentämään lainaa 2000 euroa kuussa, jos he tällä hetkellä maksavat vuokraa 900 euroa kuussa, mutteivät silti ole pystyneet pistämään yhtään rahaa säästöön?

Kannattaa pistää muutaman kk:n ajan se summa tai hiemaan enemmän säästöön minkä verran ajattelee lainanlyhennyksen olevan. Siinä näkee aika hyvin pystyykö maksamaan takaisin ja millä elintasolla. Bonuksena saa kerrytettyä pääomaa jotta pankissa voi sanoa että säästöjä on.

[QUOTE="mä vaan";22880504]Yksi kysymys:
Miksi? Miksi ihmeessä 300.000 euroa asuntolainaa???[/QUOTE]

No ainakin täälläpäin se on ihan normaalin verran, ei mitenkään kamalan kallis...
ap:Ja kannattaa tosiaan kysyä näitä kysymyksiä oman alueesi lainanottajilta.

Jospa heillä on vaikka kaksi kouluikäistä lasta, niin melkeinpä tarvitaan 4h+k ja sen nyt vaan maksaa helpostikin tuon verran pääkaupunkiseudulla. 900€ vuokra kuitenkin viittaa joko 3 tai 4h+k asuntoon ja ei varmasti ainakaan pienempää halua ostaa, kun oman vihdoin hankkii?

No ainakin täälläpäin se on ihan normaalin verran, ei mitenkään kamalan kallis...
ap:Ja kannattaa tosiaan kysyä näitä kysymyksiä oman alueesi lainanottajilta.

Mitä tarkoittaa täällä päin? Ostin ekan asunnon Hgistä (yksin) ja nyt asutaan ihan uudessa, isohkossa omakotitalossa Tuusulassa. Ikinä ei ole ollut yli 100.00 euroa lainaa :D
Asutaan sellaisessa asunnossa, mihin on varaa - ei yhtään sen enempää.

MIKSI iso laina??

[QUOTE="vieras";22880751]Mitä tarkoittaa täällä päin? Ostin ekan asunnon Hgistä (yksin) ja nyt asutaan ihan uudessa, isohkossa omakotitalossa Tuusulassa. Ikinä ei ole ollut yli 100.00 euroa lainaa :D
Asutaan sellaisessa asunnossa, mihin on varaa - ei yhtään sen enempää.

MIKSI iso laina??[/QUOTE]

Riippuu ihan missä haluaa asua.
Sekin on mulle tärkeää ja katsomiltamme alueilta asunnot on ylikin tuon verran... Ja vastasin vaan siihen ihmettelyyn että miksi ihmeessä...

Mistä pankista?

Alkuperäinen kirjoittaja meillä on joo;22879260:
Meillä on lainaa just 300 000 ja miehen tulot brutto 4000 ja mun 2600, paitsi nyt olen hoitovapaalla. Ja saatiin laina ihan ilman takaajia tai muuta. Lyhennetään n 1500e kuussa nyt kun mies lyhentää yksin. Kun meen töihin ni lyhennetään enemmän

Basic Financial House on sertifioitu hallitus hyväksyi lainan luotonanto company.We antavat lainaa henkilöille / yrityksille, jotka tarvitsevat lainata kaikenlaista, kuten Auto laina, Mortgage laina, henkilökohtainen laina, liiketoiminnan laina jne.

HALUATKO yrityksen perustamiseen? Tarvitsetko lainaa? Perusrahoituspalveluiden HOUSE tarjoaa sinulle liiketoiminnan käynnistämisen ja pääomavaltaisia ??HANKKEET MAHDOLLISUUS. Annamme yksityiset lainat TO BUSINESS MEN yksityishenkilöt ja yritykset kaikkialta maailmasta.

Toimimme lyhyitä, selkeitä ja ymmärrettäviä ehtoja. Annamme lainaa alhaisella korolla 3%.

Anna nämä tiedot alla:

Koko nimi:
sukupuoli:
Osoite / Maa:
Puhelinnumero (t):
Määrä tarvitaan Laina:
Laina Kesto:
Ammatti:

Tiedustelut ota meihin yhteyttä tämän sähköpostin: pastorchrisloanhome@gmail.com

terveisin
pastori

Yhteistyössä