Asunnottomaksi lasten kanssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jj
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
voidaanko lapsiperhe häätää.. mun mielestä ei.. ainakin kuulin yhdestä yh-äidistä joka jätti kuusta toiseen vuokrat maksamatta ja kunnalla valittivat kun ei voi häätää kun hällä on se lapsi..

Kyllä voidan häätää lapsiperhekin.

Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
voidaanko lapsiperhe häätää.. mun mielestä ei.. ainakin kuulin yhdestä yh-äidistä joka jätti kuusta toiseen vuokrat maksamatta ja kunnalla valittivat kun ei voi häätää kun hällä on se lapsi..

Kyllä voidan häätää lapsiperhekin.

Lapsia ei kai voida häätää suoraan kadulle, mutta vanhemmat voidaan. Otetaanko lapset huostaan vai miten tuollaisessa tilanteessa toimitaan? Onko kellään FAKTAA? :D

Häätö voi tulla ja uutta asuntoa kaupungilta ei saa ennen kuin korjausvelka on maksettu. Sosiaalitoimisto voi järjestää jonkun tilapäismajoituksen (jonne ei voi siirtää kirjoja) mistä päin vaan. vuokra-asuntoa voi hakea esim. yksityiseltä.

Alkuperäinen kirjoittaja ex sosiaalityöntekijä:
Häätö voi tulla ja uutta asuntoa kaupungilta ei saa ennen kuin korjausvelka on maksettu. Sosiaalitoimisto voi järjestää jonkun tilapäismajoituksen (jonne ei voi siirtää kirjoja) mistä päin vaan. vuokra-asuntoa voi hakea esim. yksityiseltä.

vuokraako yksityiset jo on luottotiedot menny ja velkaa entisestä vuokra-asunnosta?

Mä tiedän yhden perheen, joka tuossa tilanteessa sijoitettiin turvakotiin. Mutta ei toki kadulle häädetty. Äiti ja lapset olivat siis turvakodissa. Ja ei, se en ollut minä, olin kyllä samassa turvakodissa muista syistä.

Alkuperäinen kirjoittaja ex sosiaalityöntekijä:

vuokraako yksityiset jo on luottotiedot menny ja velkaa entisestä vuokra-asunnosta?

Luulisi, että joltain säätiöltä saa (sininauha jne.), kirkolta, pelastusarmeijalta.
Eli niiltä tahoilta ketkä auttavat niitäkin ketkä ovat ihan pohjalla.

Siis eikö ennen häätöä tuu varoituksia? Eihän ketään ensimmäiseksi häädetä? Juopot ja narkitkin saa asua kerrostaloissa ja möykätä eikä niitä mihinkään häädetä! Ja pitäiskö ehkä kenties sopia tästä maksusta, vaikka osissa maksais se sun kaveris?

Yh-säätiöltä ainakin saa asunnon vaikka olis luottotiedoissa vikaa. Eräs tuttuni ainakin sai. Mä marssin sinne aikanaan kahden alle kaksivuotiaan kanssa, ja kun oli säälifaktorit mukana, niin sain asunnon vieläpä hyvin nopeasti. :D

Ootko käsittäny ny hiukan väärin sen asianajajan jutun?

Eli totta kai se vesivahinko on tekijän vastuulla, MUTTA pääasiallinen vastuu siitä ketä esim. asuntoonsa päästää on asunnon haltijalla (=sinulla), jolta TALOYHTIÖLLÄ on oikeus periä raha (jos ei tekijältä saada). Sinun kuuluisi sitten periä sinulle aiheutunutta taloudellista vahinkoa kaveriltasi. No etpä ikinä saa, mutta noin periaatteessa.

Vakuutuksen saa luottotiedotonkin, joutuu vaan maksamaan etukäteen. Tällaisten tilanteiden varalta se on oikein hyvä juttu.

Tässä tapauksessa ei tule varotuksia,vaan kerta laakista pihalle,tosin sitä en tiedä kauanko on vielä aikaa asua tässä.Eiköhän tämä asia jotenkin selviä,tuskin asunnottomaksi joudutaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tässä tapauksessa ei tule varotuksia,vaan kerta laakista pihalle,tosin sitä en tiedä kauanko on vielä aikaa asua tässä.Eiköhän tämä asia jotenkin selviä,tuskin asunnottomaksi joudutaan.

Jos olette asuneet asunnossa alle vuoden, on 3kk aikaa asua, jos yli vuoden, on 6kk aikaa asua.

En mäkään ymmärrä miten voi nukahtaa suihkuun,mutta näin kävi,kännissä,oli kylmä ja siihen suoraan ritilän päälle sitten nukahti.täytyy koittaa sitten vielä soittaa vakuutusyhtiöön josko sen kotivakuutuksen saa,tosin tähänhän se ei enää auta.2 vuotta olen tässä asunnossa asunut,että liekkö sitten tuo 6kk aikaa löytää toinen asunto? mikäs tuo yh-asunnot on? täytyypi kattoo onko helsingin alueella semmosia.

Täytyy myös katsoa kirkon ym sivuilta,en tosin tiedä vaikuttaako siihen apuun se että en kuulu itse kirkkoon,mutta tosiaan huomenna varmaan hiukan viisaampi kun saan sossun kiinni

Teidät häädettii..no johan on..meinaan mun kaveri asu asunnossa missä yläkerrassa lähti yks aamu vesi tuleen pitkin rappua ja hänen komeron katosta ja olkkarista asuntoon.soitti mulle et tuu nyt tänne et laikkarit soittanut yli puolituntia sitten ja niillä ei ollut mikään kiire tulla paikalle edes..yläkerrassa ei avaa kukaan ovea..noh laikkari tuli ja mentii porukalla sinne asuntoon niin siellä makas ilkosen alasti äijä suihkussa(sammunut oli baarin jälkeen)ja vesi lainehti pitkin asuntoa..HE EIVÄT JOUTUNEET KORVAAMAAN EDES MUN KAVERIN PILALLE MENNEITÄ TAVAROITA.ja saivat jäädä asumaan siihen asuntoon sen jälkeen kun kuivattiin se,kaverin asunto ja rappu..kaveri muutti pois koska hometta sinne taatusti alko kertyyn koska mitään pintoja ei revitty auki ainoostaan kuivatettiin.
Tietääkseni tämä nainen ja mies eivät joutuneet korvaamaan kun kuivauksesta tulleet kulut sillä tosiaan ei korvattu kaverin kirjahyllyä tai komerossa pilalle menneitä tavaroita ollenkaan ja ei viittinyt sen takia yksin oikeutta lähteä hakemaan..

mietin vaan, että joskus on vesivahinkoja syntynyt niinkin kun lapset on laittanu tukkeen lavuaariin ja vesi valunut pitkiä aikoja yli äyräiden... siinä on kans kuivateltu taloja jos jonkun kerran... miksi siis ei vakuutus nyt maksa ensin ja sitten se vakuutusyhtiö peri teiltä sitä rahaa perinnän kautta. Näin säästyis koti!!

Alkuperäinen kirjoittaja :
mietin vaan, että joskus on vesivahinkoja syntynyt niinkin kun lapset on laittanu tukkeen lavuaariin ja vesi valunut pitkiä aikoja yli äyräiden... siinä on kans kuivateltu taloja jos jonkun kerran... miksi siis ei vakuutus nyt maksa ensin ja sitten se vakuutusyhtiö peri teiltä sitä rahaa perinnän kautta. Näin säästyis koti!!

Niin ja siis kyllä taloyhtiöillä on moisia vahinkoja varten kiinteistövakuutukset olemassa, aivan varmasti!!!

Yhteistyössä