Asunnottomaksi lasten kanssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jj
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jj

Vieras
onko siis mahdollista?

Vastailinkin tuonne yhteen ketjuun asunnoista ja siitä tulikin laittaa uusi aloitus omasta tilanteesta.

Elikkäs tänä aamulla sain puhelun asianajajalta joka kertoi että oli hävinnyt jutun jossa kiinteistöyhtiö hakee minulle häätöä (kaupungin asunto)

Häädön siis saan sen takia kun kaveri vahingossa teki kalliin vesivahingon asuntooni ja itse sitä en pysty maksamaan eikä kaveri saa sitä nimiinsä vaikka yritettiin koska asunto on minun nimelläni ja siloin myös olen vastuussa mitä asunnossani tapahtuu.

Tässä nyt koitin soittaa aamulla sossuun (soittoaika oli ohi) joten soitan huomenna uudelleen että mitäs tässä tilanteessa tehdään,onko jotain muuta paikkaa mihin voisi soittaa ja pyytää apua saamaan asunto.

Tilanne on tämä että,yksi lapsi on ekalla luokalla,toinen tarhassa ja kolmas syntyy reilun 2kk päästä,eli onkohan meillä mahollisuutta saada asuntoa tästä lähialueelta koulun takia ja saadaankohan me suoraan tarpeeksi suuri asunto vaiko laitetaanko meidät johonkin ihan minne vaan päin helsinkiä ja liian ahtaaseen asuntoon missä on aivan liian ahdasta asua näitten tavaroitten kanssa sekä tulevan pikkusen kanssa ehkä jopa kohta sitten taas muuttaa uuteen asuntoon?

Onko jollain kokemusta taikka tietoa miten tämmönen asia hoidetaan,selvähän se on varmaan että meille on joku asunto löydyttävä?

:hug: Kurja tilanne, mutta uskoisin, että varmasti jostain teille löytyy asunto, sillä eihän teitä nyt ilmankaan voi jättää.Mutta se mistä asunto löytyy ja millainen, niin onkin oma asiansa.Ehkei heti löydy toiveiden mukaista.
Sitä kyllä mietin että miten voi vahingossa tehdä kalliin vesivahingon?

Siis mä en oikein ymmärtänyt, että millä lailla kaverisi ei saanut sitä nimiinsä? Eikö hän voi vaan maksaa sen laskun tai maksaa sinulle sitä? Eikö vakuutuskaan auta yhtään? Luulis että tuollaisessa tilanteessa homma menee ilman muuta kaverin piikkiin ja vakuutus sitten karhuaa häneltä sen.

Sosiaalitoimistosta saat tietenkin apua. Jos olette asuneet asunnossa vuoden, niin sittenhän irtisanomisaika on puoli vuotta (näin muistelisin, viisaammat korjatkaa jos on toisin) ja se aika teillä on hakea omaa asuntoa. Kannattaa myös tarkistaa on ko esim. YH-säätiöllä kaupungissanne/kunnassanne asuntoa ja hakea yksityisiltä. Mulla kesti aikanaan kuukauden asunnon löytö, sen aikaa periaatteessa olin asunnottomana, tai asunto kyllä oli mutta en sinne voinut mennä.

voidaanko lapsiperhe häätää.. mun mielestä ei.. ainakin kuulin yhdestä yh-äidistä joka jätti kuusta toiseen vuokrat maksamatta ja kunnalla valittivat kun ei voi häätää kun hällä on se lapsi..

Kyllä voi ihmiset asiansa sotkea, jos kerran luottotiedotkin on mennyt... Voi luoja ku joskus toivois ihmisille enemmän järkeä päähän..anteeksi nyt mutta multa ei kovin sympatiaa kerry, niin makaa kuin petaa!

En usko tätä juttua....katos, kun ei sen toisen tartte sitä vahinkoa mitenkään nimiinsä ottaa, vaan maksaa sulle rahaa, jotta sä voit maksaa sen remontin. Voi voi, kun porvoosta......

Siis kaveri oli kyllä mun mukana tapaamassa asianajajaa kun hän olisi halunnut ottaa teon vastuullensa,mutta jotenkin lakiko? sanoo niin että se on mun nimillä ja pysyy koska asunto oli mun nimissäni.kaverillakaan ei tuollaista summaa ole ja sitä ei kuulema mitenkään toisen nimiin saa.

Missä te asuitte sen vesivahingon korjausten ajan? Ei kai siellä kämpässä ole voinut olla, kun lattiatkin on varmaan täytynyt repiä irti jos vahinko on ollut tuota luokkaa. Jospa ne sijoittaisi teidät takaisin siihen tilapäiskämppään, sekin oli varmaan kaupungin?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tälle vahingolle tuli hintaa 7000euroa,kaveri nukahti suihkuun (ja ei,lapset ei olleet kotona) ja vesi valui alakertaan asti,missä jouduttiin tekemään myös iso remppa

Jos kaverisi oli halukas ottamaan syyt niskoille = maksamaan aiheutunute vahingon, niin mikä siinä on sitten ongelmana? Miksi häne ei maksa sitä 7000e laskua?

meille ainakin ilmoitettiin ettei asuntoa tarjota muualta ennenkuin velat maksettu,vaikka oli häätökin tulossa ja lapsia on.saatiin onneksi velat maksettua ja kaupunki suostui jatkamaan meidän vuokrasopimusta.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Siis kaveri oli kyllä mun mukana tapaamassa asianajajaa kun hän olisi halunnut ottaa teon vastuullensa,mutta jotenkin lakiko? sanoo niin että se on mun nimillä ja pysyy koska asunto oli mun nimissäni.kaverillakaan ei tuollaista summaa ole ja sitä ei kuulema mitenkään toisen nimiin saa.

Eli yrittikö kaveri saata sitä omaan vakuutukseen? Se ei toki onnistuu.... Nyt sun kaverilla ei ole muuta vaihtoehto kun ottaa vaikka velkaa ja maksaa korjaus.

Kyl tää palsta on perseestä välillä! mikä tässä nyt niin ihmeellistä on ettei voisi olla totta,sanoin että kaverilla ei ole sellasia rahoja,tuskin monellakaan on ja lainaa hän ei saa,menee mun ulosottoon ne rahat ja kuulema vanhenee vasta 25 v päästä.ei voi mitään.

ja luottotiedoista,ne on menny sille ei voi mitään,kyllä ilman niitäkin pärjää ja luottotiedot menetin joskus kun otin toisen lainan nimiini,tosin olen sen jälkeen itsekkin niitä sössinyt.

vakuutusyhtiöstä sanottiin ainakin minulle niin etten saa vakuutusta,liikennevakuutuksen sain kyllä autooni niin että maksoin sen etukäteen vuodeksi

kaverilla ei ole omaa vakuutusta,kaveri olis ottanu nimiisä vahingon,siis että menee sillä ulosottoon,mutta ei edelleenkään olisi sitä pystynyt maksamaan vaikka olisi ollut sen nimissä.Asuttii täällä koko vesivahingon ajan,kuivurit oli pari viikkoa,parketti poistettiin vaan eteisestä,keittiöstä ja vaatehuoneesta,myös jotain seinää purettii,alakerrassa oli kuulema isommat vahingot remonttimiehen sanojen mukaan

Yhteistyössä