asunnosta häätö, tai vuokrarästien haaste.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kohta koditon?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kohta koditon?

Vieras
Elikkäs saatiin viikko sitten haastemieheltä haaste, että 2kk maksamattomien vuokrien takia, vuokran antaja hakee: purku/korvaus/häätö nimikkeellä saataviaan. Olen yrittänyt tehdä maksujärjestelyä vuokranantajankanssa, maksamattomille vuokrille ja ehdottanut summaa jota pystyisin kuukaudessa maksamaan eli 200e/kk, mutta hällekävisi koko summa ja kerralla. No meillä nyt haaste lappu ja viikko sitten tämän saatua soitin vuokravalvontaan ja kysyin että jos maksetaan tämä könttänä että käykö päikseen ja saadaanko asua, sanoivat että kyllä ota tuohon yhteys jne. Ja nyt huomasin tämmöisen pykälän joka lukee haasteessa:
5. Vuokrasopimus on vahvistettava purkautuneeksi ja vastaajat velvoitettava heti häädön uhalla luovuttamaan huoneisto kantajan hallintaan.???!!!
Olen aina ymmärtänyt että vielä tässäkin vaiheessa voi tämän maksaa ja niinkuin vuokravalvonnastakin sanottiin, nyt kuitenkin niin että paikka mistä saisin tilinumerot ovat kiinni.

Kertokaa minulle, onko mahdollisuus asua tässä, jos maksan koko summan kerralleen heti haasteen nostajalle=meidän vuokraantajalle, kyseessä kaupungin asunto. Pikkaisen on kusisukassa ja itku herkässä.
Ollaan molemmat työssäkäyviä ja 2lasta, mihin me yhtäkkiä tästä mentäisiin..

vain ystävälliset ja auttavat kommentit, ei tarvitse yrittää polkea maanrakoon itkemään, teen sitä jo!

Meillä on ollut aika korkeat sairaskustannukset, jonka vuoksi olemme nämä kusseet. Tai ensin maksoimme kuun viimenenpäivä, saman kuun sisällä, Silloin itselläni oli tuntityöntekijä palkka ja mies työtön nyt meillä vakkari työt. Mutta en kaipaa nyt näitä kommentteja, kaipaan neuvoja apua tietämystä.

jatkossa kannattaa varmaan ennemmin antaa niiden sairaalalaskujen mennä perintään... ja muistaa aina maksaa ensimmäisenä vuokra. Säästä siis ja pitkitä muiden laskujen maksua, mutta älä koskaan vuokran, sillä ilman asuntoa elämä ei ainakaan helpommaksi muutu...

Jatkossa teen ihan varmasti näin, ja opin nyt kantapäänkautta tiedän sen. Ja joo noista vipeistä/luotoista, luottotiedoton kun sitä ei saa...

Kaipaan vaan vastausta onko mitään mahdollisuutta enään?

Juu heti huomen aamulla soitan ku oli mennyt jo klo.13 kiinni. mutta mietin vain että onko jollain tietoa että , pystyisin olla itkemättä huomiseen aamuun. Taitaa olla viimenenkerta kun tälle palstalle mitään kysyn, kiitos vain!

ajoissa tässä on oltukin liikkeellä, ja vikko sitten sanottiin että ei teidän tarvi sieltä muuttaa jos saatte hoidettua summan kerralla, mutta nyt luin tuhannen kerran tota paperia ja löysin tuon kohdan.

Jatkossa teen ihan varmasti näin, ja opin nyt kantapäänkautta tiedän sen. Ja joo noista vipeistä/luotoista, luottotiedoton kun sitä ei saa...

Kaipaan vaan vastausta onko mitään mahdollisuutta enään?

Miten se onkin aina näin...vuokrat maksamatta, luottotiedot menneet? En todellakaan tuomitse, on pistänyt silmään viime aikaisissa ketjuissa aina sama.

Tuohon itse kysymykseen, sitä pitää kysyä vuokranantajalta. Ja kun kerran olit jo soittanut ja he sanoneet sen käyvän päinsä niin todennäköisesti antavat mahdollisuuden. Ehkä käräjäoikeuden paperit olivat matkalla ennen kuin puhuitte. Ja koskas tuo "paikka josta saisit tilinumeron" sitten on auki?

Nyt oli kyllä vähän sekava selitys... siis onko niin, että nyt pystyisitkin maksamaan sen koko puuttuvan summan könttänä heti? Jos niin on, ota vuokranantajaan yhteys NYT ja sovi asia. Todennäköisesti antavat teidän jäädä jos voit sen koko summan heti maksaa, se häätö ei ole edes vuokranantajan näkökulmasta mikään kiva prosessi, etenkään jos vuokralaiset heittäytyvät hankalaksi.

Itsellä on lollut samanlainen onngelma aikoinaan. Tosin silloin olin lapseton ja siipaton. Kaupunki oli armoton;joko maksat kaiken tai joudut kadulle:( lainasin silloiselta poikaystävältäni, nykyiseltä siipalta rahaa ja maksoimme koko könttäsumman kerralla! Sillä asia järjestyi-Sen jälkeen kaupunki etsi minulle halvemman asunnon ja otin opikseni!
Nyt meillä on perhettä ja asumme omassa talossa enkä todellakaan ota enää mitään rästejä.
Uskoisin että jos maksatte koko summan korkoineen tilille ja sovitte asiallisesti hommasta, kaupunki tulee vastaan:) Tuskin haluavat heittää lapsia pakkaseen!

sinä joka heittäisin meidän kaltaiset pihalle,oletko ajatellut että luottotiedottomilla ei ole oikeutta asuntoon? mitäsjos sinulla joskus menee luotot syystä tai toisesta niin muut voi nauraa ja räkiä päällesi ja saat näyttiä kodittomuudesta?

näyttää riippuvan tosiaan vuokranantajasta.

Meillä tällä hetkellä n. 1000e rästissä vuokraa (ja joka kuukausi lyhennetään )mutta tuntuu ettei ikinä saada tuota ajantasalle.

Toivottavasti nyt jokainen oppisi sen, että vuokra maksetaan AINA ensimmäisenä. Muista laskuista voi aina neuvotella maksuaikaa (lukuunottamatta ehkä eläinlääkäriä), mutta se vuokra on etenkin yksityiselle niin kova summa, että en yhtään ihmettele, että se tarvitaan aina ajallaan. Jos joskus tulee niin tiukka paikka, että ei pysty sitä maksamaan niin silloin ilmoitetaan etukäteen.

Haluaisin sua vilpittömästi lohduttaa, vaikka olisitkin itse mokannut. Mutta se on hankalaa, kun minä en kuitenkaan pysty sinulle lupaamaan, että asia miksikään muuttuisi. Koita sopia huomenna, sitä ennen kukaan ei voi takuita antaa. Ainoa lohtusi on se, että lapsia eivät taivasalle pistä, saattavat järjestää jonkun pienen asunnon, majoituksen tai jos kunnassa ei mitään ole vapaana, niin lapset saavat katon päänsä päälle vaikka aikuisille sitä ei järjestyisi.

Siis huomen aamulla on auki, jolloin soitan heti sinne ILMAN MUUTA! Ja kyllä meille tulee 15päivä 2ihmisen kuukausitulot + lisät joten voimme maksaa kaiken silloin heti könttänä. Työssäni en voi ikävä kyllä puhelimessa olla 24/7, joten en voi töistä oikein soittaa ja jonottaa näihin palveluihin, joten siksikin asia kussut.

Ja joo minulla on mennyt luotot itseni takia, kun minut heitettiin pihalle ennenkun olin vielä 18v ja ei ollut rahaa /ruokaa ja pikavipit kuulostikin silloin helpoilta, olen kohta maksanut velkani pois kokonaisuudessa. enkä ikinä meinaa niitä menettää enään.

sinä joka heittäisin meidän kaltaiset pihalle,oletko ajatellut että luottotiedottomilla ei ole oikeutta asuntoon? mitäsjos sinulla joskus menee luotot syystä tai toisesta niin muut voi nauraa ja räkiä päällesi ja saat näyttiä kodittomuudesta?

Oletko sinä koskaan ajatellut, että meillä vuokranantajilla on myös perhe ja laskuja, jotka menevät maksuun? On suoraveloitusta jne. Lainanlyhennyksiä. Ei se ole ihan sama milloin ne vuokralaisen vuokrat tulevat! Ei vuokranantaja ole mikään hyväntekeväisyysjärjestö.

Yhteistyössä