asunnonvaihto (hki)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja muuttaja(ko?)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

muuttaja(ko?)

Vieras
Miten käytännössä toimii..? Isännöitsijän lausunto pitää hommata...kun tulee vierailulle (=kuntotarkastus),niin mitä kattoo? Kurkkiiko jääkaappiin/kaappeihin..vai vaan asunnon yleiskunnon?

Entäs,kun lausunto saatu..niin pitääkö molempien asunnonvaihtajien olla samaa aikaa tekemässä uutta vuokrasopimusta/irtisanomassa vanhaa? Vai riittääkö että samaan aikaan,molempien uusissa kiinteistöyhtiöissä?

Sit viel sellaista,et jos joku on vaihtanut asuntoa joskus päittäin..niin miten muutot sujuivat? Tuntu ajatuksena tosi hankalalta,ku molemmista asunnoista muutetaan samaan aikaan..kamojen roudaaminen,siivoominen?

Kiitokset,jos joku osaa vastata?!

isännöitsijä ( ainakin meidän taloyhtiössä ) kiertää asunnon läpi,ei tutki mitään kaappeja tms..eli tosiaan sen yleiskunnon..

eiköhän se riitä,että kumpainenkin on omissa päissään tekemässä/purkamassa sopimuksia..

itse en ole päittäin vaihtanut ( vielä ),vaikka haku on päällä..ihmiset ei näköjään osaa lukea millasesta asunnosta vaihtaja on kiinnostunut,tarjotaan mitä sattuu :whistle: ,vaikka on selkeästi lueteltu,että mistä ja millaiseen asuntoon haluaa vaihtaa..

kannattaa varmaan vuokrata sen verran iso auto,että kaikki mahtuu kerralla kyytiin ja siivouksen voi varmaan sopia vaihtokumppanin kanssa?

Kannattaa ottaa muuttomiesten muutto niin että kaikki kamat kannetaan kerralla autoon ja ajetaan uuteen osoitteeseen. Toki jos on riittävän iso auto vuokralla ja tarpeeksi talkooporukkaa niin onnistuu omin voiminkin.

Sitten vaan sovitaan, että kumpikaan ei siivoa sotkujaan sen kummemmin. Muutostahan tulee kuitenkin sotkua joten siinä mielessä hammasharjalla puhtaaksi pestyyn asuntoon on turha muuttaa.

Kiitos vastauksesta,nyt vaan jännäillään sitä isännöitsijän käyntiä.Ja toivottavasti kaikki menee niinku on suunniteltukin...

Toivottavasti sinäkin löyät mieleisen asunnon... meille taas ei tullut yhtään asunnonvaihtotarjousta, minä jouduin laittaa kymmeniä viestejä muille,et josko tärppäis. Ja nyt ollaan tässä tilanteessa:).

Juue´,eiköhä se muuttokin sit suju kun sen aika on...siivoominen ei tosiaankaan taia onnistua ennen muuttoa:D.

Alkuperäinen kirjoittaja meillä :
kyl katto just alkuvuodesta astiakaapin sisälle, ja valitti, kun se teline jossa lautasia kuivataan, on hiukka halkeillut, hoh hoijjaa, kuluuhan tuo.

kattoiko muita kaappeja? Meillä astiankuivauskaappi aika kehnossa kunnossa..

tein "valituksen" edelliseen asuntoon muutettaessa,kun oli lastulevyseinään isketty pari kertaa nyrkki ja makkarin oveen..seinän edessä oli ollut isännöitsijän käydessa sievästi kirjahylly ja oveen liimattu semmonen koko oven mittanen kontaktimuovi tai vastaava..

isännöitsijä tuumasi,että normaaleja asumisen jälkiä :o :o eli on ihan normaalia,että lapsettoman n.50 v pariskunnan asuntoon tulee nyrkin kokoisia reikiä oveen ja seinään :whistle:

vuokra.
Jos maksan kesäkuun vuokran tästä asunnosta ja koetan kesäkuun aikana muuttaa vapaana olevaan asuntoon muualla ( sama kunta ) niin täytyykö minun maksaa siitäkin asunnosta kesäkuun vuokra?

Alkuperäinen kirjoittaja Bonaire:
tein "valituksen" edelliseen asuntoon muutettaessa,kun oli lastulevyseinään isketty pari kertaa nyrkki ja makkarin oveen..seinän edessä oli ollut isännöitsijän käydessa sievästi kirjahylly ja oveen liimattu semmonen koko oven mittanen kontaktimuovi tai vastaava..

isännöitsijä tuumasi,että normaaleja asumisen jälkiä :o :o eli on ihan normaalia,että lapsettoman n.50 v pariskunnan asuntoon tulee nyrkin kokoisia reikiä oveen ja seinään :whistle:

:D :D

Alkuperäinen kirjoittaja entä:
vuokra.
Jos maksan kesäkuun vuokran tästä asunnosta ja koetan kesäkuun aikana muuttaa vapaana olevaan asuntoon muualla ( sama kunta ) niin täytyykö minun maksaa siitäkin asunnosta kesäkuun vuokra?

ei... vaan jos muutat vaikka halvempaan asuntoon,niin se ylijäämäosuus hyvitetään sitten heinäkuun vuokrassa. Jos taas muutat kalliimpaan asuntoon, niin sun pitää se erotus maksaa uudesta asunnosta vuokraa kesäkuussa jo..

Alkuperäinen kirjoittaja entä:
vuokra.

siinä tapauksessa mun mielestä se vaihtaja maksaa sulle sen erotuksen,esim. jos muutat kesäkuun puolessa välissä,maksaa sulle 2 vkon vuokran ja toisin päin..ja sit vaan maksat siitä uudesta asunnosta 2 vkon vuokran..

tajusikohan kukaan :whistle: vähän väsy :snotty:

Yhteistyössä