Asunnon myynti ja ero? mitä tehä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Mieheni ja minun yhteiselo on nyt ohi ja asunto pitäisi saada myytyä. Vaan kun mies ei suostu tiputtamaan hintaa niin paljon että asunto menisi kaupaksi. Velkaa jää joka tapauksessa asunnosta. Kummallakaan ei ole varaa jäädä asuntoon. Mitä tässä tilanteessa voi tehdä?

Mites olisi pientä pintaremonttia, joka vauhdittaisi asunnon myyntiä? Vaatii tietty pääomaa sekin, mutta voisi tuoda lopulta toivotun tuloksen. Vai siedättekö toisianne enää niin paljoa, että voisitte vielä remontin ajan asua yhdessä ja yrittää myydä sitten asuntoa?

Tsemppiä! :flower:

Jossain vaiheessahan teidän on sitä hintaa laskettava.

Sellaista se. Omistusasunto on sijoitus ja nyt on se aika, että turskaa tulee. Hintojen nousu ei nyt tosiaankaan ole näköpiirissä, että en turhaan pitkittäisi omaisuuden jakoa laittamalla kämppää vuokralle.

Oletteko olleet jo välittäjään yhteydessä, mikä oli välittäjän hinta-arvio/toteutuvan kaupan arvio?

...tuo pintaremontti/ tuunaus voisi olla hyvä idea.
Jos apunanne on kiinteistövälittäjä, koeta saada hänet puhumaan miehellesi.

Tuli mieleeni vielä, että voisiko tuossa miehesi käytöksessä olla muitakin syitä taustalla kuin tuo asunnon hinta. Jospa hän ei haluaisikaan sitä eroa?

Asunto on rempattu joten siitä ei pitäisi olla kiinni, asunto on ollut jo myynnissä 6kk välittäjällä ja mitää ei ole tapahtunut.hintapyyntö on liian suuri. Mies ei haluais erota, mutta on tehnyt mulle niin kurjia juttuja että minun on pakko lähtee jos aijon mielenterveyteni säilyttää. toinen syy miksi mies ei halua myydä on se että hänen äitinsä saisi tietää mieheni taloudellisen tilanteen mikä on ihan päin p...tä, miehen äitin mökki on panttina eivarmaankaan ilahdu uutisesta kun sen saa tietää.

Yhteistyössä