Asunnon hintapyynnin tinkimisestä

  • Viestiketjun aloittaja Köyheliini
  • Ensimmäinen viesti
Köyheliini
En tiedä mitä tehdä... Olis asunto joka olis kuin meille tehty,mutta 50000 liian kallis. Tiedän että on ollut myynnissä jo pari vuotta ja vissiin alkais olla myyjillä jopa hikiset paikat sen kanssa.
No,sitten ois asunto joka olis meidän budjetin mukainen mutta ei ihan just nappiin meidän tarpeitten kanssa. Menis kyllä tarpeen vaatiessa kuitenkin.
No,kun mua koko ajan kaihertaa se liian kallis,että mitä jos myyjät suostuisikin tinkimään niin paljon...mutta eihän noin suurta alennusta kehtaa edes suustaan päästää välittäjälle...
Toisaalta mä miettisin varmaan lopun ikääni että miksi en kokeillut jos annan asian olla.
Helppivä!!!
 
Köyheliini
Voi vitsi,uskaltaiskohan sitä tosiaan.
Siinä asunnossa on kyllä myös rempan tarvetta ihan välittäjänkin mukaan et siinäkin mielesä vois hintaa yrittää alaspäin.
Mutta miten mua niin pelottaa että välittäjä nauraa mut linjoja pitkin pellolle..
 
mie
Se että asunto on olut pairi vuotta myynnissä ei vältrtämättä tarkoita että myyjälä olisi kiire myydä pois.
Meilläkin oli talo myynnissä yli vuoden , itse oltiin ulkomaankomennuksella ja ei haluttu eikä ollut tarvetta myydä alihitaan. Kun kämppä oli ollut myynnissä 4kk niin alkoi tulla ihan nauretavia tarjouksia :)
Aina kannattaa kokeilla jos lähtis halvemmalla mutta 50.000 on jo aika paljon.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja mie :
Se että asunto on olut pairi vuotta myynnissä ei vältrtämättä tarkoita että myyjälä olisi kiire myydä pois.
Meilläkin oli talo myynnissä yli vuoden , itse oltiin ulkomaankomennuksella ja ei haluttu eikä ollut tarvetta myydä alihitaan. Kun kämppä oli ollut myynnissä 4kk niin alkoi tulla ihan nauretavia tarjouksia :)
Aina kannattaa kokeilla jos lähtis halvemmalla mutta 50.000 on jo aika paljon.
Totta,mutta olen kuullut kauttarantain että kyse on sellaisesta tilanteessa että alkais olla pakko myydä..mutta tosiaan,luulis että olisivat sitten jo hintaa pudottaneet..
 
ap
No entäs sitten se tarjouksen antaminen...voisko sitä ensin varo-varovasti laittaa välittäjälle viestin jossa kysyis että mitä mieltä myyjät mahtaisivat olla tällaisesta tarjouksesta?
Vai,pitääkö se heti olla joku virallinen paperi?
" Voi minua,kokematonta pöllöä.." :D
 
vieras
se vähän riippuu siitä asunnon hinnasta... jos talo maksaa nyt jonku 100 000e ja meinaat tingata noin paljon, niin ei tuu onnistuun :D mutta esim miljoonan lukaalissa tollanen summa ei tunnu "missään"...
sama juttu tontin kans, jos tontti on iso ja arvokas, niin välttämättä hinta ei noin paljoa tipu.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
se vähän riippuu siitä asunnon hinnasta... jos talo maksaa nyt jonku 100 000e ja meinaat tingata noin paljon, niin ei tuu onnistuun :D mutta esim miljoonan lukaalissa tollanen summa ei tunnu "missään"...
sama juttu tontin kans, jos tontti on iso ja arvokas, niin välttämättä hinta ei noin paljoa tipu.
no pyynti on 250000
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
se vähän riippuu siitä asunnon hinnasta... jos talo maksaa nyt jonku 100 000e ja meinaat tingata noin paljon, niin ei tuu onnistuun :D mutta esim miljoonan lukaalissa tollanen summa ei tunnu "missään"...
sama juttu tontin kans, jos tontti on iso ja arvokas, niin välttämättä hinta ei noin paljoa tipu.
ja siis kyse rivarista
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
se vähän riippuu siitä asunnon hinnasta... jos talo maksaa nyt jonku 100 000e ja meinaat tingata noin paljon, niin ei tuu onnistuun :D mutta esim miljoonan lukaalissa tollanen summa ei tunnu "missään"...
sama juttu tontin kans, jos tontti on iso ja arvokas, niin välttämättä hinta ei noin paljoa tipu.
no pyynti on 250000
no veikkaan ettei tipu noin paljoa... jos tarjoat tosta 200 000e, tekevät todennäkösesti vastatarjouksen, joten sun pitäis alottaa reilusti alle 200 000 että pystyisit tarjoustas nostamaan.
en usko että tulee onnistumaan. mutta voihan sitä yrittää jos kehtaa =)
tuskin ottavat sua tosissaan jos sanot että sun ensimmäinen ja viimenen tiukka tarjous on tuon.
 
Hops
Viime kesänä tuli myyntiin talo, jota katseltiin. Pyynti oli 248 000. Tippui parissa kuukaudessa 237 000 ja tämän vuoden alussa 228 000. Nyt kesän korvilla tippui 209 00 ja kuulin sen menneen kaupaksi 190 000. Riippuu eniten siitä, miten tosissaan haluavat myydä, ts. onko pakko päästä eroon. Kukaan ei kuitenkaan ilmaiseksi anna tai ala toisen taloa maksamaan, joten talon ja tontin todellinen arvo määrittää sitä, paljonko siitä ollaan valmiita tiputtamaan.

Mutta oikeasti kiinteistönvälitysfirmoissa on eroja. Toiset selkeästi ylihinnoittelevat, arvioivat myyntihinnaksi paljon enemmän kuin toiset välittäjät. Toisilla ilmaa hinnassa on enemmän. Hullu ei ole se, joka pyytää...
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
se vähän riippuu siitä asunnon hinnasta... jos talo maksaa nyt jonku 100 000e ja meinaat tingata noin paljon, niin ei tuu onnistuun :D mutta esim miljoonan lukaalissa tollanen summa ei tunnu "missään"...
sama juttu tontin kans, jos tontti on iso ja arvokas, niin välttämättä hinta ei noin paljoa tipu.
no pyynti on 250000
no veikkaan ettei tipu noin paljoa... jos tarjoat tosta 200 000e, tekevät todennäkösesti vastatarjouksen, joten sun pitäis alottaa reilusti alle 200 000 että pystyisit tarjoustas nostamaan.
en usko että tulee onnistumaan. mutta voihan sitä yrittää jos kehtaa =)
tuskin ottavat sua tosissaan jos sanot että sun ensimmäinen ja viimenen tiukka tarjous on tuon.
Niinpä :) Sitähän mä just pelkään.
Kyse onkin siitä,kehtaanko edes yrittää :D
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Hops:
Viime kesänä tuli myyntiin talo, jota katseltiin. Pyynti oli 248 000. Tippui parissa kuukaudessa 237 000 ja tämän vuoden alussa 228 000. Nyt kesän korvilla tippui 209 00 ja kuulin sen menneen kaupaksi 190 000. Riippuu eniten siitä, miten tosissaan haluavat myydä, ts. onko pakko päästä eroon. Kukaan ei kuitenkaan ilmaiseksi anna tai ala toisen taloa maksamaan, joten talon ja tontin todellinen arvo määrittää sitä, paljonko siitä ollaan valmiita tiputtamaan.

Mutta oikeasti kiinteistönvälitysfirmoissa on eroja. Toiset selkeästi ylihinnoittelevat, arvioivat myyntihinnaksi paljon enemmän kuin toiset välittäjät. Toisilla ilmaa hinnassa on enemmän. Hullu ei ole se, joka pyytää...
Vau!
 

Yhteistyössä