Asunnoista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vankkis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Vankkis

Aktiivinen jäsen
17.01.2007
2 549
0
36
Nyt ois mieluisalle alueelle ja sopivan hintainen talo tulossa (ilmoitus etuovessa).

"Yksitasoinen omakotitalo, jonka rakentaminen aloitetaan kesäk.-08. Tasokas, pitkästä tavarasta rak. taloon tulee vesikiertoinen lattialämmitys (kauko), varaava takka yms. Sisutusmateriaaleihin voit vaikuttaa. Oma 976 m2 tontti."

Se mikä mietityttää.. Eli voiko noissa yhtäkkiä lähtee hinta nousemaan vai onko se sitten se mikä alkuun on sanottu? Ja kuinkahan sitten se valmistuminen eli voiko venyä ja vanua?

hinta voi nousta, sisustusmateriaaleilla. yleensä on joku tietty hintäryhmä laatoissa jne. mistä valita mieluisat, mutta jos ei niistä löydy ni sitten itse maksetaan se erotus. ja titenki kaikki muutokset mitä haluaatte, maksatte itse. Mein paritalo on kuukauen pääst valmis

En osaa sanoa, mutta vastasin koska toi tontti on älyttömän pieni!! Eihän sille mahdu kunnolla edes muurahainen pissimään... Vaikka kai noi "vakiotontit" on tota kokoluokkaa, mä en pystyisi asumaan niin ahtaalla.

Kannattaa ottaa yhteys kyseiseen kiinteistövälittäjään ja kysyä, minkälainen homma on kyseessä. Yleensä näitä kohteita rakennetaan useampi kerrallaan ja rakentaminen aloitetaan, mikäli n. puolet rakennettavista kohteista on myyty/varattu. Rakennuskustannukset voivat rakentamisaikana heittelehtiä ja hintaa ei varmasti pystytä vielä ihan lukkoon lyömään. Usein näihin kuitenkin voi neuvotella jonkun rajan l. jos hinta lähtisi vaikka yli 10% nousuun, voi kaupan perua. Tietysti itse valitsemat sisustusmateriaalit yms. nostavat hintaa. Yleensä nää on aika perussisutuksilla (keittiö, laatat, lattiat yms.) Mutta kysy nyt ihmeessä sieltä välittäjältä tästä kohteesta, sehän ei mitään maksa :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En osaa sanoa, mutta vastasin koska toi tontti on älyttömän pieni!! Eihän sille mahdu kunnolla edes muurahainen pissimään... Vaikka kai noi "vakiotontit" on tota kokoluokkaa, mä en pystyisi asumaan niin ahtaalla.

Mulle kelpais pienempiki :) Mä en tykkää kuopsuttaa kukkapenkkejä. Ja omaa rauhaa ja avaruutta saa sitten porukoiden mökillä sinne ei oo pitkämatka. (Mä tykkään ihan rivarissa asua, mut mies tahtoo omakotitaloon)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Hih, meillä on melkein puolet pienempi tontti ja hyvin mahdutaan olemaan :)

Alkuperäinen kirjoittaja Miuski:
Kannattaa ottaa yhteys kyseiseen kiinteistövälittäjään ja kysyä, minkälainen homma on kyseessä. Yleensä näitä kohteita rakennetaan useampi kerrallaan ja rakentaminen aloitetaan, mikäli n. puolet rakennettavista kohteista on myyty/varattu. Rakennuskustannukset voivat rakentamisaikana heittelehtiä ja hintaa ei varmasti pystytä vielä ihan lukkoon lyömään. Usein näihin kuitenkin voi neuvotella jonkun rajan l. jos hinta lähtisi vaikka yli 10% nousuun, voi kaupan perua. Tietysti itse valitsemat sisustusmateriaalit yms. nostavat hintaa. Yleensä nää on aika perussisutuksilla (keittiö, laatat, lattiat yms.) Mutta kysy nyt ihmeessä sieltä välittäjältä tästä kohteesta, sehän ei mitään maksa :)

jep, siin pitää kysyä! Keskitason (esim puustellin keittiö) oli mainintaa. Eli toki omilla valinnoilla sisustuksen suhteen merkitystä, mut et ei pitäis siis pystyä mielensä mukaan yhtäkkiä nostelee hintoja . Toi on joku yksityinen tai siis on sillä toiminimi, mut ei mikään suuri firma et varmaan tekee muutaman talon vuodessa.

jokainen nyt tykkää/tarvii minkä kokoisesta tontista vaan, meillä tulevassa talossa on tonttia 2870 neliötä, mutta meille sekin tuntuu miltein liian pieneltä... koska suunnitteilla olisi laittaa tontille kasvimaata, isoa grillikotaa, kahden auton autotaliia plus siihen iso varasto, leikkimökkiä ja hiekkalaatikkoa...

Yhteistyössä