asunnoista ja lainoista....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yks....
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

yks....

Vieras
mies ehdotti eilen että ostettas rivitalo osake, maksettas sitä pois ja sitten kun joskus myöhemmin olis ajankohtasta voitas myydä se pois ja ostaa omakotitalo. omassa rivarissa maksas kuitenkin omaansa.

Mutta.... mies töissä (palkka mitä jää käteen tällä hetkellä 1300?), minä jäämässä sairaslomalle leikkauksen takia (eli mun tulot olis n.450? + lapsilisä ja elatusmaksu 120?), ei meillä mitenkään olis vara ottaa 130 000? lainaa...

Pitääkö olla miljonääri että pystyy hankkimaan oman asunnon??????

Me ostetaan 115 t eruon rivari samalla periaatteella kuin tekin eli maksellaan ensin siitä pääomaa itselle ja vaihdetaan sit ok-taloon. Ainakin nyt tuntuu hyvältä.

Mut tuloista... Miehelle jää n.1400 ? ja mulle 1700 ? ja minä vielä opiskelen kauan + teen töitä. Jos meen vuorotyöhön tulot kasvaisi n.300 ?. Lisäksi 2 lapsen lapsilisät. Ja enempää ei lainaa tohdittu ottaa...

Alkuperäinen kirjoittaja äiskä:
meillä tulot yhteensä noin 1600 ja siihen on laskettu myös lapsilisät.meillä on 110 000e lainaa ja pärjätään ihan ok:sti.

paljon maksatte lainaa kuukaudessa???? osuuspankin laina laskurilla kun laskee niin lainaa pitäs lyhentää 1000? /kk.... ei ole vara sellaseen....

miten saat elareita vaikka sulla on ukko?

ensiasunnostahan ei tarvii maksaa varainsiirtoveroa, sitten kun muutatte toiseen okt? niin se on jo 4% kauppasummasta, aika iso menoerä. sitäkin kannattaa miettiä..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
meillä tulot yhteensä noin 1600 ja siihen on laskettu myös lapsilisät.meillä on 110 000e lainaa ja pärjätään ihan ok:sti.

paljon maksatte lainaa kuukaudessa???? osuuspankin laina laskurilla kun laskee niin lainaa pitäs lyhentää 1000? /kk.... ei ole vara sellaseen....

670e/kk maksetaan lainaa.osuuspankista laina.

Ei sitä tartte tonnia maksaa. Monethan täälläkin sanoo maksavansa muutaman satasen/kk. Mutta et sä täältä vastauksia saa, sun pitää mennä pankkiin. Siellä ne laskee onko varaa lainaan.

No kokeilitko onnistuuko maksuajan pidentäminen?
Musta tuo summa kuullostaa tosi hurjalle noinkin pieneen lainaa.

Alkuperäinen kirjoittaja hft:
miten saat elareita vaikka sulla on ukko?

ensiasunnostahan ei tarvii maksaa varainsiirtoveroa, sitten kun muutatte toiseen okt? niin se on jo 4% kauppasummasta, aika iso menoerä. sitäkin kannattaa miettiä..

mun lapsi edellisestä suhteesta...

Alkuperäinen kirjoittaja yks....:
mies ehdotti eilen että ostettas rivitalo osake, maksettas sitä pois ja sitten kun joskus myöhemmin olis ajankohtasta voitas myydä se pois ja ostaa omakotitalo. omassa rivarissa maksas kuitenkin omaansa.

Mutta.... mies töissä (palkka mitä jää käteen tällä hetkellä 1300?), minä jäämässä sairaslomalle leikkauksen takia (eli mun tulot olis n.450? + lapsilisä ja elatusmaksu 120?), ei meillä mitenkään olis vara ottaa 130 000? lainaa...

Pitääkö olla miljonääri että pystyy hankkimaan oman asunnon??????

Ei miljönääri. suurin osa suomalaisista hankkii oman asunnon, eivätkä he ole kaikki miljonäärejä.

Kyllä teidänkin tuloilla maksaa lainaa, jos osaa olla pihi. Teillä tosin on todella pienet tulot. Miten kauan aiot sairaslomailla. Aiotko sitten töihin ja millä tuloilla?

Oletko sä kauan sairaslomalla? Te joudutte maksaan sairaan kauan lainaanne pois, jos tulot noin pienet. Siis jos saatte lainaa. Meidän tulot on ehkä n.3x teidän omat, lainaa 150000 ja maksetaan sitä 25 vuotta. Tai tuo on se laskettu aika, ku kk lyhennys melkein tonnin. Me kuitenki säästetään koko ajan ylimääräiset ja tehdään ylimääräisiä lyhennyksiä. Mua hirvittää jo tuo 25v, pidemmällä laina-ajalla en olis suostunu ees ottamaan... Miettikää vielä. Tosin on siinä seki, et tän hetken vuokran pystyisitte pistään omaan asuntoon, eli silleen musta ihan fiksua kai.

joo mut lainan lisks täytys maksaa vielä yhtiövastike... eli kalliiks tulis....

suoraan okt osto on järkevämpää, nyt vuokralle halpaan asuntoon, vaatimattomampaan. ja teet niin et jos vuokra on 550e, leikit et se on 700e ja laitat joka kk vuokran yhteydessä tuon 150e säästöön. tälleen pääsette myös samalla lainan lyhennys makuun jos laina olisi noin 700e, testi että pärjäättekö, toki okt kuluja on hiemen enemmän.

Aika pieneltä vaikuttaa tulonne. Laskekaapa tarkkaan ettette joudu ahdinkoon. Jos mahdollista, niin odottelisin varmempia aikoja eli sitä että olisit takaisin tienaamassa.

Yhteistyössä