Asumisoikeusasunnon maksusta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Neuvoton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Neuvoton

Vieras
Asumisoikeusasuntoon tehtävän asuntosopimiksen pitäisi käydä pankkiin lainan takeeksi. Onko käytännössä näin. Oletteko tarvinneet muita vakuuksia, entä täytyykö olla vakituinen työ saadakseen lainan?

Nyt täytyy sanoa, että minun rajoittunut mieleni ei ymmärrä näitä asumisoikeus kämppiä.

Ottaa nyt lainaa, että pääsee kämppään ja maksaa kuitenkin vuokraa kuin tavallisessa vuokrakämpässä.

Maksaa siis vain oikeudesta asua kämpässä ja kukaan ei tule kämppää myymään alta pois jne.

Ostakaa kerralla omistusasunto, menee kaupaksikin aikanaan paljon paremmin.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.02.2006 klo 10:47 mr conzales kirjoitti:
Nyt täytyy sanoa, että minun rajoittunut mieleni ei ymmärrä näitä asumisoikeus kämppiä.

Ottaa nyt lainaa, että pääsee kämppään ja maksaa kuitenkin vuokraa kuin tavallisessa vuokrakämpässä.

Maksaa siis vain oikeudesta asua kämpässä ja kukaan ei tule kämppää myymään alta pois jne.

Ostakaa kerralla omistusasunto, menee kaupaksikin aikanaan paljon paremmin.

Meillä ei mitenkään olisi mahdollista ostaa tämän meidän asumisoikeusasunnon kaltaista asuntoa omaksi. Asumme yli 100 neliöisessä uudehkossa paritalossa pk-seudulla, joten ostettuna hinta olisi n. 300 000. Emme mitenkään voisi ottaa niin suurta lainaa, että voisimme tällaisen siis ostaa omaksi. Haluan kuitenkin asua väljästi, työpaikkojen lähellä ja kauniissa uudessa asunnossa, jossa on oma piha. Siksi en suostu ostamaan omaksi 70-luvulla rakennettua kerrostalokaksiota itä-lapista, jonka lainaan meillä olisi mahdollisuudet.

Joten ehkä kaikki osaa ihan itse miettiä, mikä on itselle sopiva asumismuoto.

Ap:lle laina-asiasta: me emme ottaneet lainaa asumisoikeusmaksuun, mutta kyllä meidänkin papereissa lukee, ettei lisävakuuksia tarvita. Kysäse pankista!

Yhteistyössä