Asumisero ja asumistuki naimisissa olevalle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ei vielä ero
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Ei vielä ero

Vieras
Meillä menee miehen kanssa todella huonosti ja minä aion muuttaa vähäksi aikaa pois. Minä muutan koska miehen työpaikka on kodin vieressä jne ja minulla on auto käytössä jotta voi kuskata lapsia kouluun jne.
Otan siis lapset mukaan.

Mutta mistä löytäisin asunnon? Olen paskamaisessa tilanteessa koska minulla on luottotiedot menneet. Maksan kokoajan velkoja pois mutta maksamista on vielä vuosi jäljellä. Ja koirakin on.. Enkä tule varmaankaan saamaan asumistukea koska olen naimisissa vai mitä? Täytyy koettaa etsiä yksityisiltä asuntoa,täällä en kestä enää.

Saa haukkua jos haluaa.

Saat asumistukea (olettaen että olet tarpeeksi "köyhä" ), jos asut eri osoitteessa miehesi kanssa, vaikka naimisissa olisittekin. Kelalle riittää pelkkä asumisero. Sossu (jos toimeentulotukea haet) taas haluaa, että avioeroa on haettu, ainakin tietyillä paikkakunnilla.

Luottotiedoton ei ehkä saa yksityiseltä asuntoa, kunnalta kyllä.

Ja miksi sinua pitäisi haukkua? :/

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Saat asumistukea (olettaen että olet tarpeeksi "köyhä" ), jos asut eri osoitteessa miehesi kanssa, vaikka naimisissa olisittekin. Kelalle riittää pelkkä asumisero. Sossu (jos toimeentulotukea haet) taas haluaa, että avioeroa on haettu, ainakin tietyillä paikkakunnilla.

Luottotiedoton ei ehkä saa yksityiseltä asuntoa, kunnalta kyllä.

Ja miksi sinua pitäisi haukkua? :/

Kiitos vastauksesta. Olen viime aikoina saanut paljon paskaa niskaani joten oletin että täältäkin tulee..