Astrid Thors aikoo viedä leivän mamujen suusta!!! :-O

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Thors: Turvapaikanhakijoiden toimeentulotuki pienenemässä
2.12.2009 16:11
A A HS-STT

Astrid Thors
Maahanmuutto- ja eurooppaministeri Astrid Thors (r) ehdottaa leikkausta turvapaikanhakijoiden toimeentulotukeen. Thors on aiemmin arvioinut, että rahallinen tuki vaikuttaa jonkin verran tulijoiden määrään.

Yksin asuva turvapaikanhakija saisi vastedes 292 euroa kuussa. Tämä olisi 84 euroa vähemmän kuin nykyisin.

Suomi maksaa turvapaikanhakijoille nyt selvästi enemmän toimeentulotukea kuin mikään muu EU-maa.

Ruotsissa tuki on 207 euroa kuussa. Esimerkiksi Saksassa ja muutamassa muussa Keski-Euroopan maassa tuki annetaan ruokana ja palveluina.

Turvapaikanhakijoiden määrä noussee tänä vuonna jo kuuteentuhanteen. Viime vuonna hakijoita oli runsas 4 000 ja sitä edellisenä vuonna noin 1 500

Minä kannatan kyllä kaikenlaista suoran rahan jaon vaihtamista palveluihin. Kansainväliset avustusrahatkin voisi ennemminkin maksaa Suomen kansalaisille palkkana ja lähettää heitä kehitysmaihin konsultoiviin töihin.

Suomessa elintaso ei ole kalliimpi, kuin muualla Euroopassa. Jo tasa-arvon nimissä kaikkien toimeentulotukien pitää olla yhdenvertaisia!

rt
ihan ok asia mutta toi otsikko taas rasistinen, lievää yleistystä taas yhdistää asiaan kaikki mamut. mun mamuni maksaa veroja suomen valtiolle pari tonnia kuussa, jolla sit elätetään nää suomen juopot ja kaikenmaailman olevinaan masentuneet ja työtävieroksuvat ihanat rakkaat omat kansalaisemme.

LOL
Alkuperäinen kirjoittaja rt:
ihan ok asia mutta toi otsikko taas rasistinen, lievää yleistystä taas yhdistää asiaan kaikki mamut. mun mamuni maksaa veroja suomen valtiolle pari tonnia kuussa, jolla sit elätetään nää suomen juopot ja kaikenmaailman olevinaan masentuneet ja työtävieroksuvat ihanat rakkaat omat kansalaisemme.
Älä jaksa :LOL:

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja rt:
Kahdella tonnilla elätetään kaikki Suomen juopot yms?? :eek: :eek:

Yhteistyössä