Astianpesukoneesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Dummdumm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

Dummdumm

Vieras
Meillä on siemenssin astianpesukone. Pitäis sinne laittaa lisää suolaa. Ku ottaa korkin pois missä lukee suola, niin siellä on reikä jossa on vettä (on siis koneen pohjassa). Kuinka paljon sitä suolaa pitää laittaa, ja laitetaanko se oikeesti sinne reikään veden joukkoon. Koko paketti?

Ja huuhtalukirkaste (tässä tapauksessa etikka), kaadetaanko se vaan sinne reikään, ikäänkuin sinne oveen, ja se ite annostelee sitä? siinä on samassa valitsin, missä voi valita numeron 1-6....

Ja ei, meillä ei ole ohjeita koneeseen. Googlaamalla en tullut yhtään viisaammaksi...

Miksi käytät suolaa? Onko vesi liian kovaa? Mä en ole ikinä käyttäny tota suolaa, en tiedä mitä se hyödyttäisi. Paitsi sillon tulee käytettyä jos se on ympätty mukaan tablettiin.

Mä liotan kaikki astiat aina ennen koneeseen laittoa ja pesen harjalla kaiken paskan pois. Huuhtelukirkastetta ajattelin muusta syystä. Kysyin vaan samalla. Mutt. Kukaan ei oo vastannu mun kysymykseen. PS. vaikka täällä ei pitäis olla kovakaan vesi, mutta kun aiheesta on googlettanu, niin joka paikas sanotaan, että suola auttaa tohon asiaan. Mut google ei kertonu kuinka paljon sitä suolaa pitää laittaa ja laitetaanko se oikeesti vaan sinne rööriin veden joukkoon

Kyllä, sinne rööriin vaan. Määrästä en osaa sanoa, mä kaadan asenteella "herran haltuun" ja pyrin lisäämään muutaman viikon välein. Pakkauksesta sain jotain vinkkiä. Mutta ei ole haitannut, vaikka olen ihan reilusti hulauttanut. Kyllä osassa Suomeakin on sen verran kovaa vettä, että paras laittaa suolaa vaan, täälläkin täyttyy just puolikovan kriteeri.

Oma arvaukseni on, että on vaikeaa laittaa liikaa. Ehkä joku viisaampi osaa vielä paremmin ohjeista.

kilon verran sinne varmaan menee suolaa, kaadetaan sinne vaan, vedet pursuaa ulos. Lopuksi korkki kiinni ja huuhteluohjelma koneeseen päälle. Harvassa paikassa Suomessa on niin kova vesi, että tarvitsisi.

Huuhteluainetta laitetaan niin paljon kuin sinne uppoaa vähitellen kaataen, annostelee itse sen numeron mukaan, joka on valittu.

Ja siihen valkoiseen auttaa yleensä oikea kirkasta (ei mikään etikka), joka vähentää veden pintajännitystä, ettei jää isoja pisaroita kuivumaan ja jättämään kalkkijäämiä.

Meidän kone ilmoittaa kun suola on loppu. Paketillinen kuluu noin 2 kk ja täyden paketillisen sinne aina kaadan kun suolavalo palaa. Korkki kannattaa sulkea kunnolla, jottei mene paketillinen suolaa viikossa :)

Yhteistyössä