Asteikolla 0-10, kuinka rankkaa on lapsiperhearesi juuri nyt

• Viestiketjun aloittaja vierasss
  • Ensimmäinen viesti
"pupu"
Oivoi, raskasta on, keskimäärin 8-9. Lapsia yhteensä viisi, heistä paikalla aina 2-5, 1-8-vuotiaita. Sairastelut, taloustilanne, miehen ex, oma väsy... parisuhde on kyllä hyvä.

"väsynyt"
Meidän arki on kyllä tällä hetkellä aika rankkaa: antaisin 9. Jos nyt vielä sairastuttaisiin koko sakki, sais äiti jäädä sairaslomalle väsymyksen vuoksi.
8 lasta: vanhin 10 ja neljä nuorinta alle kolme vuotiaita. Vuosikausien väsymys alla. Isompien lasten harrastuskuskaukset, pienempien lasten älyttömät tempaukset, kodin ahtaus, ajan puute ja maatalousyrittäjän vaativa arki imevät äidistä mehut.

naama
[QUOTE="väsynyt";30350743]Meidän arki on kyllä tällä hetkellä aika rankkaa: antaisin 9. Jos nyt vielä sairastuttaisiin koko sakki, sais äiti jäädä sairaslomalle väsymyksen vuoksi.
8 lasta: vanhin 10 ja neljä nuorinta alle kolme vuotiaita. Vuosikausien väsymys alla. Isompien lasten harrastuskuskaukset, pienempien lasten älyttömät tempaukset, kodin ahtaus, ajan puute ja maatalousyrittäjän vaativa arki imevät äidistä mehut.[/QUOTE]

Huhhuh, kuulostaa rankalta! Tsemppiä ja jaksamista, kyllä se joskus palkitsee, kun vaikeimman ajan yli pääsee..

äitsi
kun ollaan yhteisten lasten kanssa, vois sanoa että 2-3. yhteistyö toimii, ja kumpikin on läsnä. mutta kun olemme vielä miehen lapsi lisänä, arki on 8, koska tulee haasteita mitä ei ole muuten, Ja kaiken sen lisäksi mies pitää lasta niin silkki hansikkain että ihan pelkkä kasvatuskin on hankalaa kun mikään ei ole niin vakavaa että pitäisi kauheasti sanoa ( valehtelu, saamattomuus, omatoimisuuden puute ---> johtaa perässä sanomiseen.) lapsi olisi ok, jos vanhemmat tukisivat lasta oikein ikänsä mukaisissa asioissa...

vierassss
Lapset omatoimisia pieniä koululaisia mutta sanoisin 9 koska rv 22 ja 24/7 raskauspahoinvointi päänsärkyineen johoin ei mikään auta on vienyt mehut totaalisesti,alkoi heti plussaamisen jälkeen-tuntuu että lasten kouluunlähettäminenkin on työn ja tuskan takana,harrastuksiin saamisesta nyt puhumattakaan:/

Meidän lapset 14v, 12v ja 7v. Ovat tosi kivoja lapsia eikä murkkuiluakaan ole ollut kovasti ilmassa. Harrastuskuskaukset tekevät sen, että illat venyvät pitkiksi ja viikon päästä alkaa jakso, jossa viikonloputkin menee kisahalleilla pyöriessä. Rahaa js aikaa kuluu lasten harrastamiseen paljon, mutta kivaa touhuahan se on. Rankkuus tässä kohtaa 1 tai 2.

2 tai 3...Lapsosista kaksi on kotona,kaksi omilla siivillä.15 v on suht iisi,mutta hänen ongelmiensa kanssa on suurinpiirtein päivittäistä tahkoomista. 3kk taas omalla tavallaan vaatii huomionsa,arki aika lailla hänen tahtiinsa pyörii..heräilee yöllä kerran.

"Anne"
0. Lapsia 1, 5,5vuotias poika. Kotona osaa touhuta omiaan tai auttaa kotitöissä. On tosi kiltti, kun itse osaa antaa lapselle tarvittavan ajan ja tuen. Kiireisenä päivänä, kun itselläkin keskittymiskyky rapisee olemattomissa, myös lapsi on levoton ja rankkaa on asteikolla 5-7, kun myöhästytään, lapsi itkee ja kiukkuaa ja mikään ei onnistu.

pahimmillaan 3.
kaksi vuotta sitten 10, kun lapseni koki henkistä väkivaltaa, jota ei tunnisteta yhteiskunnassamme.

Omien tavoitteiden ja sisäisen äitiyteni kanssa painin usein.
Haluan olla riittävä äiti ja tarjota hyviä "eväitä elämälle".

"Jeba"
Lapset 4v ja toinen 3kk

Rankkuusaste ehkä 3 tai 2

Vauva on todella helppo tapaus, senkus syö, nukkuu ja seurustelee, vaikeampaa tuon uhmaikäisen nelivuotiaan kanssa välissä on kun sille päälle sattuu. Mutta noin pääpiirteittäin tosi kilttejä tyttöjä kummatkin :) Omaa aikaa tosin voisi joskus olla enempi, mutta no.. minkäs teet.

"Ilona"
No ehkä 3. Lapset ovat melkein 5 ja ekaluokkalainen. Teen itse vuorotyötä (iltaa ja vloppua myös, ei öitä) ja mies päivätöitä. Minulla 4-päiväinen viikko. Vanhempi lapsi on hieman erityistapaus, mutta aika hyvin menee jo. Nuoremmalla uhmaikä näyttäytyy muutaman kerran viikossa, muuten ihana kuin enkeli. Kotitöitä riittää, ja toki lapset sairastelee välillä. Eniten ehkä rassaa lapsien tappelu keskenään ja yletön tavaroiden viljely pitkin lattioita. Miehellä tosi stressaava työ, hän on väsyneempi kuin minä. Olen tyytyväinen että ei ole enempää kuin 1 harrastus viikossa/lapsi. Itse en ehdi harrastaa. Haluaisin että esikolla olis enemmän mahdollisuuksia nähdä kavereita, mutta arki menee arkihommissa iltaisin (läksyt jne).

Yhteistyössä