Askeleen lähempänä luovuttamista.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kowalski
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kowalski

Aktiivinen jäsen
14.07.2007
82 472
9
36
Munasoluista on siis kyse =)
Tiistaina oli psykologi, oikein mielenkiintoinen käynti. Siinä sohvalla (kliseistä, eikö?) tuli kuin huomaamatta höpötettyä vaikka mitä. Enkä saanut hullun papereita :xmas: vaan kehuja siitä, että suhtaudun asiaan oikealla tavalla, liikoja analysoimatta.
Tänään otettiin verikokeet (geenit, klamydia, syfilis, tippuri, hepatiitit, HIV).
Vastaanottaja saa kuulemma alkiot viikolla 19, eli mun punktio osuu sille viikolle myös :)
Jos jotakuta kiinnostaa, niin kerron mielelläni lisää. Munasoluista on pulaa, ja luovuttajia tarvitaan :attn:

Alkuperäinen kirjoittaja Florence:
Olet hyvä ihminen :saint:

Mulla on itsekkäistä syistä punktio viikolla 16-17.

Hyvyydestä en tiedä, mutta maailmanparantajan vikaa löytyy.
Kerro sitten miten punktio meni, paitsi että jos se oli kamalaa niin valehtele tai lyön jarrut pohjaan :D

Miksi haluat ryhtyä tuohon? Eikö se ole vaarallista ja maapallolla kuolee joka päivä 5000 lasta janoon, puhtaan veden puutteeseen. Ja täällä käytetään miljoonia ihmisten tekemiseen ja ihmisten pitämiseen hengissä keinotekoisesti.

Ikinä en luovuttaisi itsestäni lasta. Aivan hullua.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miksi haluat ryhtyä tuohon? Eikö se ole vaarallista ja maapallolla kuolee joka päivä 5000 lasta janoon, puhtaan veden puutteeseen. Ja täällä käytetään miljoonia ihmisten tekemiseen ja ihmisten pitämiseen hengissä keinotekoisesti.

Eikö ihmisillä ole yhtään empatiaa. samanlaisia lapsia ne ovat kuin meidänkin lapset.
ja täällä mammat shoppailevat ja menevät mukaan tuohon medikalisaatioon. kaikkea lääkitään ja kuolevan vanhuksen kaikki osat ovat kohta keinotekoisia ja yhteen ihmiseen pistetty viimeisenä vuonna 10 miljoonaa. En ymmärrä.
99% nykyisestä terveydenhuollosta on turhaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Q-kuppi:
Alkuperäinen kirjoittaja Florence:
Olet hyvä ihminen :saint:

Mulla on itsekkäistä syistä punktio viikolla 16-17.

Hyvyydestä en tiedä, mutta maailmanparantajan vikaa löytyy.
Kerro sitten miten punktio meni, paitsi että jos se oli kamalaa niin valehtele tai lyön jarrut pohjaan :D
On tehty kahdesti aiemminkin. Ei ole kamalaa.. Joskin toisella kerralla tehtiin anestesiassa.
:whistle:

Mä ajattelen jokseenkin niin että parantaisin maailmaa mielummin järjestämällä jo olemassa olevien ihmisten asioita parempaan, kuin auttamalla tekemään niitä ihmisiä lisää..

Noh, onnea silti, olet silmin nähden asiasta kuitenkin innoissasi. :flower:

Se ihminen, joka minulta munasolun saa, ei halua adoptiolasta. Hän haluaa oman lapsen, ja mä autan mielelläni häntä siinä.
Vaarallista? Ei ole.
Maksan myös maailman lapsilisää Unicefin kautta, ja olen mukana monessa muussa projektissa, jotta ne 5000 lastakin saisivat puhdasta juomavettä & ruokaa.

Mun mielestä jokaisella pitäisi olla oikeus äitiyteen (siis niillä joilla on halua ja kykyä myös hoitaa lapset kunnolla). Moni varmaan adoptoisi, mutta Suomessa adoptiolaki on tiukka, ei saa olla velkaa jne. Näinpä minunkin eräs sukulainen odottaa jo toista lastaan, joka on saanut alkunsa keinohedelmöityksellä.

Mä niin tahtoisin luovuttaa, mulla kun ei ole mitään "tunnesiteitä" mun solusia kohtaan. ;) Mutta mua arvelluttaa ne hormonit mitä siinä joutuu ottamaan, tuleekohan niistä paljon sivuvaikutuksia?

Alkuperäinen kirjoittaja Frank:
Mä niin tahtoisin luovuttaa, mulla kun ei ole mitään "tunnesiteitä" mun solusia kohtaan. ;) Mutta mua arvelluttaa ne hormonit mitä siinä joutuu ottamaan, tuleekohan niistä paljon sivuvaikutuksia?

Saattaa tulla väsymystä, päänsärkyä ja kuumia aaltoja, maha voi olla turvonnut ja "menkkakipuinen". Toisille tulee, toisille ei. Hormonihoito kestää 9-14 vrk ja oireet tulee yleensä loppuvaiheessa jos ovat tullakseen. Mä ajattelen asian niin, että hyvän asian puolesta voi pikkaisen kärsiäkin =)

Itse olen myös menossa kunhan raskaus on ohi ja vauva sylissä, siinä tosin taisi olla joku aika mikä pitää odotella.. :)

Imetysaikana ei ainakaan voi, ja kuukautisten on täytynyt alkaa synnytyksen jäljiltä, en muista oliko siinä jotain muita ehtoja vielä.
Mä kiinnostuin asiasta kun odotin kuopusta aika viimeisilläni, soitinkin silloin klinikalle ja käytiin puhelimessa alustavat asiat läpi, mutta 1 v 9 kk imetys hieman lykkäsi luovuttamista eteenpäin :)

Se ihminen, joka minulta munasolun saa, ei halua adoptiolasta. Hän haluaa oman lapsen, ja mä autan mielelläni häntä siinä.
Vaarallista? Ei ole.
Maksan myös maailman lapsilisää Unicefin kautta, ja olen mukana monessa muussa projektissa, jotta ne 5000 lastakin saisivat puhdasta juomavettä & ruokaa.

Siis tunnetko sen naisen kelle se menee? Tai siis saatko tietää kuka munasolun saa?

Itse en hyväksy keinohedelmöitystä, jos siihen on syynä vain se, että lapsen täytyy olla oma. Mutta hyväksyn sen, jos ei ole mahdollisuutta adoptioon.

Mun mielestä jokaisella pitäisi olla oikeus äitiyteen (siis niillä joilla on halua ja kykyä myös hoitaa lapset kunnolla). Moni varmaan adoptoisi, mutta Suomessa adoptiolaki on tiukka, ei saa olla velkaa jne. Näinpä minunkin eräs sukulainen odottaa jo toista lastaan, joka on saanut alkunsa keinohedelmöityksellä.

Onhan adoptio muutenkin ihan eri asia: ei siinä olla raskaana, tunneta vauvan liikkeitä ja kanneta lasta 9 kk ajan. Ei synnytetä, ei imetetä...Hieno asia sekin tottakai, mutta mä ymmärrän varsin hyvin ettei kaikki koe sitä omaksi jutukseen.

Alkuperäinen kirjoittaja Frank:

Saattaa tulla väsymystä, päänsärkyä ja kuumia aaltoja, maha voi olla turvonnut ja "menkkakipuinen". Toisille tulee, toisille ei. Hormonihoito kestää 9-14 vrk ja oireet tulee yleensä loppuvaiheessa jos ovat tullakseen. Mä ajattelen asian niin, että hyvän asian puolesta voi pikkaisen kärsiäkin =)

Niinpä, mä vaan pelkään, että kun olen aina kärsinyt niin mahdottoman kovista kuukautiskivuistakin, että tuossahan olis vähän sama juttu varmaan. Kovasti kyllä haluisin hommaan ryhtyä, kun aika lähipiirissäkin tuota lapsettomuutta on... :(

Vaarallista? Ei ole.

Siis tunnetko sen naisen kelle se menee? Tai siis saatko tietää kuka munasolun saa?

Itse en hyväksy keinohedelmöitystä, jos siihen on syynä vain se, että lapsen täytyy olla oma. Mutta hyväksyn sen, jos ei ole mahdollisuutta adoptioon.

En tunne vastaanottajaa, en tiedä edes onko hän suomalainen vai jostain muualta (asiakkaita käy paljon myös Tanskasta, Ruotsista, Norjasta, Saksasta...). Mutta psykologin kanssa juteltiin siitä, että lienee itsestäänselvää että hän haluaa nimenomaan itse synnyttää lapsensa.

niin. se munasoluhan on LAPSI.... joooo.......

Anteeksi maalaisuuteni mutta onko se siis nykyään niin että lapsi saa isona tietää biologisen äiteensä..?

Mä voisin kyl kans ryhtyä mutta varmaan pitäis ensin tiputtaa painoa se 8 kg ja liekö astmakin este...??

en ole samaa mieltä siitä ettei ole vaarallista.punktoinnista mulle tuli hyperstimulaatio el imunasarjat alkoivat tuottamaan nestettä,jota kertyi yhteensä 10kg mm. keuhkoihin.munuaiset lakkasivat toimimasta,jouduin teholle ja sieltä päästyäni olin sairaalassa tehotarkkailussa.että henki meinas suoraan sanoen mennä,näin jälkikäteen papereitani lukiessa.toivon että sinulla menee kaikki hyvin,mutta riskitöntä tämä homma ei ole

Alkuperäinen kirjoittaja viiviliina:
Anteeksi maalaisuuteni mutta onko se siis nykyään niin että lapsi saa isona tietää biologisen äiteensä..?

Mä voisin kyl kans ryhtyä mutta varmaan pitäis ensin tiputtaa painoa se 8 kg ja liekö astmakin este...??

Biologinen äiti on ensinnäkin se, joka lapsen sisällään kantaa ja lapsen synnyttää =). Munasolun luovuttaja on vain munasolun luovuttaja, ei muuta: ei miltään kannalta katsottuna äiti. Mun munasolut lakkaa olemasta mun munasoluja siinä vaiheessa, kun ne minulta otetaan ja hedelmöitetään vastaanottajan miehen spermalla. Silloin niistä tulee heidän alkioitaan.

Mutta uuden lain mukaan luovutetusta sukusolusta mahdollisesti syntyvällä lapsella on täysi-ikäisenä oikeus saada luovuttajan nimi tietoonsa, jos niin haluaa. Se ei kuitenkaan velvoita luovuttajaa mihinkään: ei synny elatusvelvollisuutta, ei perimisoikeutta, ei ole pakko tavata, jne.

Painoindeksin on oltava alle 30, mulla on astma ja se ei ole este.

Uusimmat

Yhteistyössä