askarteluvinkkejä kaivataan...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kerhotäti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kerhotäti

Vieras
Tällä palstalla pyörii varmaan monen moista askartelutaituria niin ajattelin kysäistä ideoita pienten lasten askarteluun (~1v-4v.). Alan syksyllä pitämään kerhoa, jossa olisi kiva tehdä joskus jotain kotiin vietävääkin. Sormiväreillähän saa tietysti maalailtua kaikenlaista, mutta olisiko jotain muita vinkkejä? Selailin netistä eri askartelusivuja, ja jotain sieltä löytyikin, mutta ajattelin jos teillä olisi jotain kivoja askarteluvinkkejä, mitä olette omien lasten kanssa toteuttaneet.

Siis mitä?! Alat pitämään kerhoa ja kyselet neuvoa keskustelupalstalta...!! En voi olla ihmettelemättä! Mieleen tuli heti ensimmäisenä, että millähän ihmeen meriiteillä sinut on siihen hommaan valittu????
Mene nyt vaikka ensin kirjastoon, sieltä löytyy paljon erilaisia askartelukirjoja. Askartelulehdestä löytyy myös kivoja ja eritasoisia ohjeita ja ideoita. (Sitäkin saa lainattua kirjastosta.)

Ohjeitahan kannattaa aina soveltaa omalle ryhmälleen sopiviksi. Sinun ryhmässä näyttää olevan tosi eri ikäisiä, kannattaa ottaa eri juttuja pienille ja isoille, vaikka vuorokerroilla tms. riippuen lasten määrästä.

No miksei sormivärejä 1 v:lle, edellinen? Niitä on myrkyttömiä. Tai niitä voi tehdä myös itse, niin ei haittaa vaikka sitä menee suuhun: sekoita viilin joukkoon elintarvikeväriä, ja eikun maalaamaan!

Tarhan tätille vaan tiedoksi, että ihan alan ammattilainen olen ja puuhannut paljon lasten kanssa. Olen kyllä tietoinen askartelulehdistäkin, mutta ajattelin kysyä vinkkejä täältä, koska tiedän, että monilla on oikeasti yksinkertaisia ja kivoja ideoita. Lasten kanssa ei oikeasti kannata tehdä mitään monimutkaisia juttuja ja askartelulehdissä/kirjoissa on aika usein tosi vaativia juttuja. Kyllä varmasti helpompiakin kirjoja löytyy, täytyy alkaa kattelemaan niitä.

Yhteistyössä