Askartelijat hoi! *jatkoa seuraa*

02.06.2010
674
0
16
Operaatio kummilahja käynnistyy, mutta pieni apu olisi paikallaan.

Tarkoitus on päällystää kannellinen laatikko lahjapaperilla. Laatikko on paksua, kovaa pahvia ja pintakerrokseksi näkyy olevan liimattuna jotakin vähemmän huokoista paperia joka luultavasti hylkii hiukan vettä. Loota olisi tarkoitus päällystää tavallisella lahjapaperilla. Se ei ole kovin paksua, eikä pinnoitettua vaan ihan mattapintaista paperia.

Itse kysymys kuuluu, millä mun kannattaa nuo yhdistää toisiinsa? Liimalla vai liisterillä? Ja uskallanko levittää liimaa koko pinnalle vai tuleeko lopputuloksesta todennäköisesti laikullinen? Tuloksesta tulisi silloin varmaankin kestävämpi kuin pelkästään nurjalle puolelle reunoista liimaten.

Lahjapaperi ja liima ei mun mielestä ole paras mahdollinen yhdistelmä. Puikkoliima ei pidä ja Erikeeper ja vastaavat "märät liimat" vettyvät lahjapaperista läpi. Tähän tarkoitukseen kävisi parhaiten varmaan ns. liimateippi eli se ohut kaksipuoleinen teippi.

Alkuperäinen kirjoittaja h:
Lahjapaperi ja liima ei mun mielestä ole paras mahdollinen yhdistelmä. Puikkoliima ei pidä ja Erikeeper ja vastaavat "märät liimat" vettyvät lahjapaperista läpi. Tähän tarkoitukseen kävisi parhaiten varmaan ns. liimateippi eli se ohut kaksipuoleinen teippi.

Mäkin olen huomannut, että teippi on ihan mahtavaa tavaraa. Ei tule enää jälkiä, söhryä ja esim ryppyjä.

Jos laittaa vain sisäpuolelle liimaa, niin paperi on avattuna löysä, mutta kyllä sekin toki menee. Kauttaaltaan en liimaa laittaisi.

No niin, tuossa melkein selventävä kuva tähänastisesta. :whistle:

Oliskos kellään mitään hyviä ideoita koristeluun, vai onko hyvä noin?
Kannen sisäpuolelle tulee käsintehdylle paperille kirjoitettu runo lapsella.

Sisältö mietitään sitten ihan viimeksi.

*muoks* Oho, onpa se ruttuisen näköinen kuvassa :o Se on paljon siistimpi luonnossa, onneksi. Muuten menisi uudelleen päällystettäväksi...

Leikkaa jostain sopivasta kartongista tai vaikka värillisestä aaltopahvista raamit sitä kuvaa varten. Leikkaat sitten kolmelle sivulle ohuet raamien kokoiset pahvit ja liimaat niistä kiinni laatikkoon. Siitä viimeisestä avonaisesta reunasta saa kuvan työnnettyä raamien sisään.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Leikkaa jostain sopivasta kartongista tai vaikka värillisestä aaltopahvista raamit sitä kuvaa varten. Leikkaat sitten kolmelle sivulle ohuet raamien kokoiset pahvit ja liimaat niistä kiinni laatikkoon. Siitä viimeisestä avonaisesta reunasta saa kuvan työnnettyä raamien sisään.

Kiitos vinkistä!

Yhteistyössä