Askartelijat, apuja kaivataan!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Parchment on toinen nimi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Parchment on toinen nimi

Vieras
Olen innostunut uudesta tekniikasta eli pergamano-nimisestä jutusta. Onko täällä ketään joka olisi tehnyt tuota?

Googlettamalla ei hirveesi suomenkielistä tietoa aiheesta löydy eikä ilmaisia malleja. Olisko kellään vinkkejä esim. kirjoista, lehdistä joissa tuosta olisi juttua yms. ?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
http://www.craftcreations.com/Section.aspx?SectionID=939 löytyy jokunen ohje selaamalla läpi. Silloin tällöin niihin törmää ulkomaalaisissa korttilehdissä.

tämä linkkikin jo koluttu läpi aikaisemmin :(

olisko vielä muuta vinkkiä tarjota?

kiitos kuitenkin!

pergamanopaperille (kuultopaperin tapaista, mutta en tiedä onko samaa; tuskin) piiärretään joko valkoisella geelikynällä tai musteella malli, joka sitten " nurjalta" puolelta embossataan eli kohotetaan pallopmmäiellä työkalulla. Malliin tehdään myös yleensä rei'itystä 1-, 2-, 4-, piikkisillä tai muuten erimuotoisilla neulatyökaluilla. Osia mallista voidaan myös värjätä.

Malli on valmiina pitsimäinen. Tässä näin lyhkäisesti ja niin kuin mä olen itseopiskellen asian ymmärtänyt. Valmiit malleja voi liittää kortteihin, niistä voi tehdä kirjekuoria, kirjanmerkkejä
jne. Työläs tekniikka, mutta ah niin näyttävä ja palkitseva, kunhan sen nyt vielä oppisi kunnolla!

Alkuperäinen kirjoittaja juli:
kiitos. kuulostaa mielenkiintoiselle. täytyy varmaan perehtyä tarkemmin ja kokeilla.

joistakin nettikaupoista saa semmoisen starter kitin jolla pääsee alkuun ja jossa alkuun tarvittavat välineet. laita hakusanaksi "pergamano" niin löydät kaupan.

Yhteistyössä