Askarteletteko lastenne kanssa paljon?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Mulla on vauva, vasta 4 kuukautta mutta tehdään sormiväreillä kortit sukulaisille. Melkein kaikilla on juhlapäivä keväällä.
Ainakin tämän hetken näkemys on se, että kunhan lapsi kasvaa, niin varmasti askarrellaan enemmänkin.
 
vierailija
Kotona ollessaan askarreltiin silloin tällöin. Oli kiva käydä avoimessa päiväkodissa tai perhekerhossa, missä esikoinen sai aina askarrella jotain.

Onhan se tosi vaivalloista, kun siitä tulee yleensä kauhea sotku, pitää suojata pöytä ym ja sit siivota jäljet. Ja meillä esikoinen tykkäsi muutenkin askarrella ihan mitä huvittaa eli ei seurannut mielellään mitään ohjeita. Ja itse yritin sitten hillitä itseäni, etten hermostu kun yksi haluaa "tuhlata" kaikki hienoimmat materiaalit johonkin ihme suttumöykkyyn :D

Nyt tuon 5-vuotiaan kanssa olisi ihan kiva jotain askarrellakin, mutta vajaa 3v pikkuveli aiheuttaa aina hässäkän kun haluaa osallistua, mutta ei vielä oikein osaa.

Vesivärimaalauksesta tykkää molemmat ja se on suht helppoa :)
 
Mulla lapset 3v ja 11kk kotihoidossa, nyt on 3v kiinnostunut askartelusta, tekee kortteja, liimailee kaikenlaista, harjoittelee saksien käyttöä. Yritän järjestää jotain näperrys hommaa kerran viikossa, ettei tulisi sitten ihan uutena asiana kun aloittaa jossain vaiheessa päiväkodissa. Nuorempaa taas kiinnostaa lähinnä paperin syöminen :D
 
Kausiluontoisesti menee. Talvella tulee askarreltua enemmän, kesällä vähemmän, kun ollaan ulkona suurin osa ajasta.

Joulukortit ja -koristeet, pääsiäisjuttuja ja sen semmoisia, jos pikkukakkosen askartelujutussa on joku kiva juttu, lennokeita, kivikoristeita, leikkeihin rekvisiittaa yms.

Maalaamisiin ja piirtelyihin en itse jaksa osallistua, enkä muovailuvahajuttuihin, paitsi joskus se on ihan rentouttavaa väkerrellä niistä jotain.
 
vierailija
Kotihoitoaikoina askartelin lasten kanssa paljon. Sotkuahan siitä tosiaan tuli, ja olihan se välillä vaivalloista, mut lapset sai ainakin tehdä juuri omannäköisiään juttuja. Meillä on vieläkin seinällä kehystettynä kaikenlaiset väköstykset, ja kumma kyllä lapset vieläkin muistavat, mitä ne esittävät.
 
vierailija
Itse en enää hirveästi ehdi askarrella, etenkin kun lapset jo niin isoja että pärjäävät keskenäänkin. Meillä on aina jossain pöydällä levitettynä askartelutarvikkeita. Tytöt on jo 8 ja 14, ja eilen väsäsivät molemmille kepparitarvikkeita. Pajunoksia lupasin käydä hakemassa tänään, se on luultavasti sitten seuraava projekti. Kaikenlaista tykkäävät värkätä: kortteja, leikkitarvikkeita, lehtiä, kaikkea mitä nyt vaan voi paperista, narusta, teipistä, napeista, langasta, jne keksiä :D Ja iso osa tarvikkeista on kierrätysmateriaaleja: vanha t-paita, hiutalepaketti, lahjapaperi, vessapaperirulla, yms. Silloin kun tytöt oli pieniä, niin keksin ideoita, laitoin hommat alulleen ja autoin. Nyt on taito ja ideat niillä hallussa =)
 

Yhteistyössä