Askarruttaa mieltä, voiko lapset ottaa synnärille hätätilassa mukaan?

En usko että voit ottaa lapsia synnytyssaliin mukaan, eli joka tapauksessa mies joutuisi odottamaan heidän kanssa "isien" huoneessa.

Mun mielestäni synnytystuskissa oleva äiti EI ole lasten katsottavaa. Varsinkaan sen loppuvaiheen meno.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tuskin sinne lapsia saa ottaa mukaan, tai jos ottaa, niin miehesi joutuisi niiden kanssa olemaan ja siinäkin tapauksessa ns. joutuisit synnyttämään yksin.

Mutta tuo olemassaolemattomaan synnytyspelkoon vetoaminen, sitä en kyllä ymmärrä enkä hyväksy.
Minulla kyllä on synnytyspelkodiagnoosi jo ennestään papereissa, eli jonkunhan sekin on täytynyt "keksiä" edellisen synnytyksen yhdeydessä.. Eli ei ihan itsestään ole tullut. Sen enempää taustoja selvittämättä tässä pinossa. Siis en halua kertoa aivan kaikkea kaikille.

Alkuperäinen kirjoittaja Riemurasia:
no eikö se ois vaan helpoin mennä yksin synnyttään? :/
Se just kun ei ole helpointa. Ihmisillä ts. minulla on perussairaus jonka takia haluan miehen pitää turvana mukana synnytyksessä kävi miten kävi.. Siinä mielessä sektio tuntuisi paremmalle vaihtoehdolle kuin yksin synnyttäminen. Ja aivan kaikkea en halua palstalaisille antaa itsestäni, eli en kertoa omista jutuistani... :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Alkuperäinen kirjoittaja Heili Karjalasta:
Joo meinasin seuraavaksi kysyä ensiviikolla paikallisesta vuoropäiväkodista, saisiko jonkun "sopimuksen" sinne tehtyä synnytykseen liittyen. Muualtapa miltei on jo kysyttykin, mikäli ei jotain vaihtoehtoa ole unohdettu... :/
Vuoropäivähoidothan ei ota yöllä lapsia vastaan ja muutenkin tarvitsevat etukäteen hoitoajat, kun työntekijät lasketaan hoitoon tulevien lasten mukaan...Mutta kannattaa kysyä ja varmaan alkaa miettiin sitä vaihtoehtoo et meet yksin :whistle:
Edelliseen synnytykseen sain sovittua tämän sorttisen järjestelyn. Tosin lapsi oli ollut ennen siellä päiväkodissa hoidossa.. Nyt on vähän eri lähtökohta.. Mut kyllä mie tän vielä kokeilen..

Mulla on kaikki kolme lasta syntyneet alle kahdessa tunnissa (1h55 min, 55 min, 1h35 min) eli ei siinä ole paljon nokka tuhissut, kun synnytys käynnistyy. Kun tätä viimeistä synnytystä taannoin jännitin (kuopus nyt 3 kk), sanoivat useat kätilöt TYKSissä, että tänne sitten vaan koko konkkaronkka (jos mies on ehtinyt lähteä töihin ja miä yksin kotona). Että kyllä ne lapset sitten joku huolehtii, jos ei muuta niin laitoshuoltajan kanssa odotushuoneessa! Tietenkin on hyvä jos ja kun etukäteisjärjestelyt hoitopaikan suhteen on tehty, mutta ei siinä ehdi paljon hoitajia odottelemaan, jos vauva syntyy sitten tuulikaappiin!

Älä ap hätäile tuon asian kanssa, luultavasti ehditte viemään ja säätämään lapsille hoitopaikan/hoitajan ennen synnytystä. Ja jos ette ehdi, niin sitten mukaan ne lapsukaiset. Ei synnytyssaliin, mutta kyllä siellä muita huoneita ja tekemistä heillekin löytyy!

Mukava olisi ollut saada mies mukaan edelliseen sektioon, mutta lastenhoitojärjestelyt kusi. :| Saas nähdä onko heinäkuussa sama edessä. Mulla on ihan järjeton sektiopelko, nyt jo menee yöunet miettimisen takia. Mutta jos niin käy, niin niin käy. Ei ole vaihtoehtoja. :/

Alkuperäinen kirjoittaja AnalÖppning:
Tai laita lapset taksilla meneen vastaan lapsenlikkaa
Oishan se vaihtoehto sekin. Reilusti yli kahdentunnin ajomatka kun on sinne mistä lapsenlikka tulee, niin ehkä tunnin ajelisivat sitten taksilla.. :whistle: :whistle: :whistle:
miksi se lapsen likka ei voi tulla teille reilusti ennen laskettua, esim. pari viikkoa ennen, eiköhän näin ollen olis paikalla

Alkuperäinen kirjoittaja Kylähullu:
Mulla on kaikki kolme lasta syntyneet alle kahdessa tunnissa (1h55 min, 55 min, 1h35 min) eli ei siinä ole paljon nokka tuhissut, kun synnytys käynnistyy. Kun tätä viimeistä synnytystä taannoin jännitin (kuopus nyt 3 kk), sanoivat useat kätilöt TYKSissä, että tänne sitten vaan koko konkkaronkka (jos mies on ehtinyt lähteä töihin ja miä yksin kotona). Että kyllä ne lapset sitten joku huolehtii, jos ei muuta niin laitoshuoltajan kanssa odotushuoneessa! Tietenkin on hyvä jos ja kun etukäteisjärjestelyt hoitopaikan suhteen on tehty, mutta ei siinä ehdi paljon hoitajia odottelemaan, jos vauva syntyy sitten tuulikaappiin!

Älä ap hätäile tuon asian kanssa, luultavasti ehditte viemään ja säätämään lapsille hoitopaikan/hoitajan ennen synnytystä. Ja jos ette ehdi, niin sitten mukaan ne lapsukaiset. Ei synnytyssaliin, mutta kyllä siellä muita huoneita ja tekemistä heillekin löytyy!
Mie vähän arvelinkin, että jollain on _KOKEMUSTAKIN_ asiasta..Pakkohan on olla. Niin, meillä tuo isompi kyllä osaa ja pystyy jo tunninkin olemaan aika hyvin pienemmän kanssa jos vaan on kirjoja, leluja tai vaikkapa telkkari ja aikuiset huutomatkan päässä.. Että sinänsä ei mahdotonta ajatella, että olisivat jossain odotustilassa tunninkin odottelemassa apua..

Alkuperäinen kirjoittaja pakkasrouva avannolla:
Oishan se vaihtoehto sekin. Reilusti yli kahdentunnin ajomatka kun on sinne mistä lapsenlikka tulee, niin ehkä tunnin ajelisivat sitten taksilla.. :whistle: :whistle: :whistle:
miksi se lapsen likka ei voi tulla teille reilusti ennen laskettua, esim. pari viikkoa ennen, eiköhän näin ollen olis paikalla
Haluaisitko sinä anopin ja appiukon teille asumaan pariksi viikoksi.. Pahimmillaan jos menis yliajan niin vois olla vaikka viiden viikon "tuomio" sitten se synnytys.. :whistle: Nimimerkillä; Mieluummin tunteja anopin kanssa kuin päiviä saati viikkoja.. Niin ja enpä usko, että he elämästään erkaantuisivatkaan niin pitkäksi aikaa... Tai kukaan, kukapa haluiaisi tulla viikoiksi odottelemaan jonkun synnytystä..

hei
No jaa, minä kyllä ymmärrän sun tunteita ap. Siis en mäkään tahtoisi lähteä en sitten millään ilman ukkoani. Ennemmin pakkaan lapset autoon kanssa ja toivon, että jotakin järjestyy laitoksella. (tosin meillä ei ole tätä ongelmaa, kun hoitoapu löytyy 5 min päästä).

Harmi, kun oot kaukana, oisin voinu lupautua tulemaan kyllä. ...mistä mieleen tuleekin, että ootko varma, ettei KUKAAN muu voi tulla siksi ajaksi teille lähempää?

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Kylähullu:

Mie vähän arvelinkin, että jollain on _KOKEMUSTAKIN_ asiasta..Pakkohan on olla. Niin, meillä tuo isompi kyllä osaa ja pystyy jo tunninkin olemaan aika hyvin pienemmän kanssa jos vaan on kirjoja, leluja tai vaikkapa telkkari ja aikuiset huutomatkan päässä.. Että sinänsä ei mahdotonta ajatella, että olisivat jossain odotustilassa tunninkin odottelemassa apua..
Teillä ei ole _HÄTÄTILANNE_ Jos kerran mies pääsee mukaan. Niin silloin varmasti mies jää kotia hoitamaan.

Lapsenlikka teille kylään vähänennen laskettua aikaa ja sit olis teillä siihen asti että synnytys on ohi... Tai sitten sinä menet edeltä synnärille ja mies tulee sit perässä kun lapsenlikka on tullut....
Kyllä ne käännyttää synnärillä sun miehes ja lapses pois jos koko perheen voimalla sinne yrität...

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
No jaa, minä kyllä ymmärrän sun tunteita ap. Siis en mäkään tahtoisi lähteä en sitten millään ilman ukkoani. Ennemmin pakkaan lapset autoon kanssa ja toivon, että jotakin järjestyy laitoksella. (tosin meillä ei ole tätä ongelmaa, kun hoitoapu löytyy 5 min päästä).

Harmi, kun oot kaukana, oisin voinu lupautua tulemaan kyllä. ...mistä mieleen tuleekin, että ootko varma, ettei KUKAAN muu voi tulla siksi ajaksi teille lähempää?
Kyllä tässä on puhuttu läpi erilaisia vaihtoehtoja ja miekiin oon puhunu ihmisille. Kuka on semmosessa työssä, että ei onnistu jos päiväsaikaan sattuu ja kuka missäkin elämäntilanteessa. Ja sit on ihmisiä, jotka ovat ei-niin-tuttuja joille olen "vihjannut" puhumalla ongelmastamme, mutta ei ole apua tarjottu sitten siitä huolimatta. Ei tohdi ihan kaikilta kysyä niin suoraan kuin tutummilta ihmisiltä.

No mut, parempi vaihtoehto sekin kuin sektio, jos koet miehesi läsnäolon välttämättömäksi.

Haluaisitko sinä anopin ja appiukon teille asumaan pariksi viikoksi.. Pahimmillaan jos menis yliajan niin vois olla vaikka viiden viikon "tuomio" sitten se synnytys.. :whistle: Nimimerkillä; Mieluummin tunteja anopin kanssa kuin päiviä saati viikkoja.. Niin ja enpä usko, että he elämästään erkaantuisivatkaan niin pitkäksi aikaa... Tai kukaan, kukapa haluiaisi tulla viikoiksi odottelemaan jonkun synnytystä..
olen asunut kuukaudenkin anopin kanssa samassa taloudessa kyseisen syyn takia.

Alkuperäinen kirjoittaja hei:

Kyllä tässä on puhuttu läpi erilaisia vaihtoehtoja ja miekiin oon puhunu ihmisille. Kuka on semmosessa työssä, että ei onnistu jos päiväsaikaan sattuu ja kuka missäkin elämäntilanteessa. Ja sit on ihmisiä, jotka ovat ei-niin-tuttuja joille olen "vihjannut" puhumalla ongelmastamme, mutta ei ole apua tarjottu sitten siitä huolimatta. Ei tohdi ihan kaikilta kysyä niin suoraan kuin tutummilta ihmisiltä.
Kyllä joku varmaan maksusta tulee, vieraampikin. Voitahan suoraan kysyä, etkä odottaa, että joku tarjoutuu itse?

olen asunut kuukaudenkin anopin kanssa samassa taloudessa kyseisen syyn takia.

*nostaa hattua*

(No en ehkä hirveesti ala täällä hänestä puhumaan.. Mutta esim. se että anoppi manasi 1v3kk ikäiselle pojallemme viimeksi nähdessämme kätkytkuolemaa ja korvasyöpää kertoo paljon ihmisen herttaisuudesta ja niin pois päin..)

Yhteistyössä