asioita joita et tiennyt ennenkuin sinusta tuli äiti :D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Neith
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Neith

Aktiivinen jäsen
02.06.2008
7 016
0
36
miten voikaan asiat tulla yllätyksenä... :D

ennenkuin sain lapsen luulin että paras hetki viikosta on kun pääsee kavereiden kanssa ulos... kunnes vaihtui siiihen että parasta on jos saa nukkua 10 tuntia heräämättä :D

ennenkuin sain pojan, en tajunnut että silä on todellakin merkitystä mihin suuntaan pippeli osoittaa vaipan sisällä.... :D

ennenkuin poika lähti ryömimään en tajunnut miten ärsyttäviä eläinten karvat lattialla on... :D

ennenkuin poika lähti konttaamaan en tajunnut miten nopeita pikkulapset on... :D

en aikaisemmin tiennyt miten vaikeaa on tehdä kahta asiaa saman aikaisesti silloin kun poika haluaa olla sylissä... :D

ennenkuin poika lähti kävelemään luulin että koti on lapsiturvallinen... :D

nyt minulle on selvinnyt pohjaanpalaneen kastikkeen salaisuus... miten vaikeaa on tehdä lasagneen juustokastike pojan ollessa hereillä :D

miten haastellista on ulos lähtö, kun kengät eivät ole lukollisessa kaapissa... :D

miten pieni taapero ja vessa ei sovi yhteen... :D

en tiennyt millaista riemua vesilätäkkö lattialla tuottaa pienelle pojalle.. ja miten siinä lopuksi käy :D

en tiennyt mitä tapahtuu kun puhuu lapselle joka innoissaan opettelee juoksemaan :whistle:

en tiennyt, että sisarrakkaus=tappelu,nahitelu,ärsytys ;)
en tiennyt, että rakkaus ei voi loppua tai joku jäis vähemmälle,ku lapsia tulee lisää.rakkaus jotenkin laajenee.
en tiennyt kuinka usein muistutan omaa äitiäni, ja puhun kuin hän.
en tajunnut, kuinka paljon oma äitini rakastaa minua.yhtä paljon kuin minä omiani.
miten jokainen ihminen on oikeasti pieni ihme ja oma yksilö

Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:
Alkuperäinen kirjoittaja ymmällään:
en tiennyt mitä tapahtuu kun puhuu lapselle joka innoissaan opettelee juoksemaan :whistle:

Mitä tapahtuu? Mulla neljä lasta, joista kaksi juoksee, mutten nyt muista. :D

meillä poika juoksi suoraan seinää päin... :ashamed: kääntyi katsomaan mua kun puhuin sille... mutta ei sitte tajunnu pysähtyä siksi aikaa... :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:

Mitä tapahtuu? Mulla neljä lasta, joista kaksi juoksee, mutten nyt muista. :D

meillä poika juoksi suoraan seinää päin... :ashamed: kääntyi katsomaan mua kun puhuin sille... mutta ei sitte tajunnu pysähtyä siksi aikaa... :whistle:

Ai kamala. :laugh: :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja gaheli:
en tiennyt, että rakkaus ei voi loppua tai joku jäis vähemmälle,ku lapsia tulee lisää.rakkaus jotenkin laajenee.
en tiennyt kuinka usein muistutan omaa äitiäni, ja puhun kuin hän.en tajunnut, kuinka paljon oma äitini rakastaa minua.yhtä paljon kuin minä omiani.

Tota samaa olen viimeaikoina huomannut. Välillä toistan ihan huomaamatta aivan sanatarkkaan äidin litanoitia esim. " bussissa ei saa istua kengät paenkillä, seuravalla istujalla saattaa olla vaaleet vaatteet". Vasta kun oon sen jo sanonu huomaan et sanon sen sanatarkkaan samalla tavalla.

Että kello kulkee paljon hitaammin klo.15.00-16.00 välisenä aikana kun odotan miestäni töistä.

Että väsyneenä väärän värinen sohvatyynykin voi ärsyttää...

Alkuperäinen kirjoittaja gaheli:
en tiennyt kuinka usein muistutan omaa äitiäni, ja puhun kuin hän.
en tajunnut, kuinka paljon oma äitini rakastaa minua.yhtä paljon kuin minä omiani.

Tämä oli mullekin yllätys ja hävettää kun muistelee omaa käytöstä teininä :ashamed: Pahalta se tuntuu kun ajattelee, että oma lapsi käyttäytyisi samoin :snotty:

- että kuinka voikin ihmistä väsyttää jatkuva valvominen
- että kuinka sitä omaa lasta voi rakastaa niin kovasti ja olla huolissaan toisesta
- että kuinka voi ärsyttää jatkuva mankuminen, nahistelu, kiukuttelu - miten vaikea lapsista saada "salonkikelpoisia"
- että kuinka ihanaa on olla lasten kanssa, jotka ovat aina valmiina seikkailuihin

- että kuinka paljon kamalia asioita maailmassa on ja tapahtuu, ja että lasteni äitinä olen 24/7 huolissani heidän hyvinvoinnistaan/terveydestään/tulevaisuudesta(an)

Oon käyny terapiassakin, kun ahdistaa kaikki taudit, sodat, onnettomuudet. En mä ennen lapsia tällainen ollut mutta luotan kyllä, että tämä tästä tasoittuu, kunhan viimeisin vauva kasvaa...

En ois itsestäni uskonut, että väsymys on niiiin totaalista, kun ei saa kunnolla nukkua! Ja miten sitä voi oikeesti olla kun Leijona emo lapsistaan, niitähän puolustaa todella "raivokkaasti", jos on tarvis =) Ja se rakkauden määrä :heart:

unohdin ihan tän aamuisen...

en tiennyt miten kova ääni voi tulla siitä että poika juhannuspäivänä kello 6.40 hakkaa takaoven ikkunaa puupalikalla.. :D :D
että tuli kiire sisälle... :whistle:

aika kliseitä täällä lukee, selvästi pienten vanhempia.
minulle ainoa asia oikeasti tuli yllärinä oli se, että prkl vanhin on jo iso murrosikäinen ja minä vielä nuori tytönhupakko! aika menee siis äkkiä ja omaa vanhenemistaan ei huomaa. nykyään aivan nuoret likat täyttää 40. kummaa. näistä pienistä osaa nyt nauttia kympillä, kun ne kohta oikeasti ei mitään enää kerro ja kulkevat omilla teillään.

Yhteistyössä