Asioita joissa voi helposti vauvan kanssa säästää!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äippä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äippä

Vieras
Missä kaikessa voi helposti vauvan kanssa säästää?

Itse olen huomannut ainakin muutaman keinon jota perheessämme käytetään:

-tekee vauvan ruokia itse (tein juuri peruna-porkkanasosetta johon lisäsin riisiä, keitettyä maissia ja keittojuureksia, vauva 9kk)
-jos mahdollista niin kulkee bussilla vaunujen kanssa ilmaiseksi
-meillä ainakin osakestoillaan
-hieman isommalle lapselle luistimet ja sukset ostaa käytettyinä

Tässä muutamia vinkkejä, kertokaa tekin hyviä säästökohteita :)

Me ei olla tuon vauvan kans säästelty juuri ollenkaan, otetaan omista menoista pois jos tarttee säästää. Toki ei ihan järjettömiäkään olla mut ostetaan tytölle ruoat ja tehdää itse. Vaihtelevasti.

No imetys on tietysti yksi. Ja itse pyrin tekemään ruuat itse ja siinä säätää, varsinkin jos lapsi syö paljon. Tietysti kaikki vaatteet ja vaunut ym käytettynä ja mahd. Itse halusin ehdottomasti turvakaukalon ainakin uutena ettei muoviosat tms ole päässeet jäätymään ja näin ollen ei turvallinen.. koskaan kun ei voi varma olla miten on säilytetty jos käytettynä ostaa. Vakuutukset myös toinen mistä en suostu tinkimään. Muuten kaikki muu oikeastaan niin halvalla kuin mahdollista.

Jättämällä kaiken turhan krääsän ostamatta (kuten vaikka sitten nuo toisen ketjun vaunukilvet) ja ostamalla mahdollisimman paljon vaatteita ja tavaroita käytettynä.

Jotkut soseet tulee halvemmaksi, jos itse tekee. Mutta sitten taas monet hedelmäsoseet kalliimmiksi. Sellasen pieneenkin pilttipurkkiin mahtuu yllättävän paljon vaikkapa keitettyä omenaa ja ne sitten taas ovat tiettyyn vuodenaikaan kalliita.
Aika pieniä ne lapsen kulut ovat. Alle vuoden vanhalle riittää hyvin lapsilisänsä verran tuloja, vaikka käyttäisi kertakäyttövaippoja, söisi tuttelia ja kaupan pilttejä. Enemmänkin meillä kuluja menee siihen, kun mä olen kotona. Mun ruokkimiseni on kalliimpaa, kun tulee ylimääräsiä osteltua ;)

ja sitten ehkäisyasioissa säästää kun se ei jaksa innostaa. Ja harrastuksissa myös, kun vapaa-aikaa ei oikein ole...

Leipäkone maksaa äkkiä itsensä takaisin ja palasaippuat nestemäisten tilalla. Samoin muut pesuaineet (hygienia ja siivous) kannattaa käydä läpi, olisiko tottumuksista varaa joustaa. Ruokien jäähdytys talvella ulkona/ikkunan välissä ennen pakastamista tai jääkaappiin laittoa vähentää energian kulutusta. Löytyyhän niitä.

Meillä shampoota ja hoitoainetta menee nykyään murto-osa entisestä kun olen oikeasti alkanut laittamaan niitä ohjeen mukaan pyyhekuiviin hiuksiin, siis suihkun luona on pikkupyyhe sitä varten.

Alkuperäinen kirjoittaja jep:
ja sitten ehkäisyasioissa säästää kun se ei jaksa innostaa. Ja harrastuksissa myös, kun vapaa-aikaa ei oikein ole...

Leipäkone maksaa äkkiä itsensä takaisin ja palasaippuat nestemäisten tilalla. Samoin muut pesuaineet (hygienia ja siivous) kannattaa käydä läpi, olisiko tottumuksista varaa joustaa. Ruokien jäähdytys talvella ulkona/ikkunan välissä ennen pakastamista tai jääkaappiin laittoa vähentää energian kulutusta. Löytyyhän niitä.

Vielä enemmän säästää kun ei hanki sitä leipäkonetta vaan pyöräyttää leivät itse.leipäkoneessa rahaa kuluu sen hankitahintaan ja sähköön...

Meillä on varmaan sitten täysin turvattomat istuimet mein lapsilla!
Muoviosat kun jäätyy joka yö kun on pakkasta.

Alkuperäinen kirjoittaja Mariaa:
No imetys on tietysti yksi. Ja itse pyrin tekemään ruuat itse ja siinä säätää, varsinkin jos lapsi syö paljon. Tietysti kaikki vaatteet ja vaunut ym käytettynä ja mahd. Itse halusin ehdottomasti turvakaukalon ainakin uutena ettei muoviosat tms ole päässeet jäätymään ja näin ollen ei turvallinen.. koskaan kun ei voi varma olla miten on säilytetty jos käytettynä ostaa. Vakuutukset myös toinen mistä en suostu tinkimään. Muuten kaikki muu oikeastaan niin halvalla kuin mahdollista.

Alkuperäinen kirjoittaja oho:

Olisiko syytä tarkistaa onko lämmitys teillä ihan kohdallaan?

Alkuperäinen kirjoittaja miu:
Alkuperäinen kirjoittaja jep:

Vielä enemmän säästää kun ei hanki sitä leipäkonetta vaan pyöräyttää leivät itse.leipäkoneessa rahaa kuluu sen hankitahintaan ja sähköön...

Ihan totta, mutta mulla ei ole useinkaan aikaa ja jaksuja vaivata taikinaa kun opiskelen ja teen freehommia kotosalla. Isommat lapsetkin osaa täyttää jo koneen ja energiaa menee uunissakin. Eli siis kaupan leipään verrattuna voi säästää.

Ei meillä sisällä kylmä ole =)
Mut autossahan tuo istuin on jo toista vuotta ja yöllä kun auto tuppaa jäähtymään tuolla pakkasessa.

Alkuperäinen kirjoittaja Nalletar:
Jotkut soseet tulee halvemmaksi, jos itse tekee. Mutta sitten taas monet hedelmäsoseet kalliimmiksi. Sellasen pieneenkin pilttipurkkiin mahtuu yllättävän paljon vaikkapa keitettyä omenaa ja ne sitten taas ovat tiettyyn vuodenaikaan kalliita.
Aika pieniä ne lapsen kulut ovat. Alle vuoden vanhalle riittää hyvin lapsilisänsä verran tuloja, vaikka käyttäisi kertakäyttövaippoja, söisi tuttelia ja kaupan pilttejä. Enemmänkin meillä kuluja menee siihen, kun mä olen kotona. Mun ruokkimiseni on kalliimpaa, kun tulee ylimääräsiä osteltua ;)

Niissä kaupan hedelmäsoseissahan on usein vesi ensimmäisenä tai toisena valmistusaineena. Ja tärkkelystäkin niihin tungetaan. Molemmat halpoja raaka-aineita, joille saaadaan valmistuotteessa melko komea kilohinta

Ei meillä sisällä kylmä ole =)
Mut autossahan tuo istuin on jo toista vuotta ja yöllä kun auto tuppaa jäähtymään tuolla pakkasessa.

No juuri tämän takia en ostaisi käytettynä koska monet saattavat kaukaloa autossa säilyttää ja jos autolla ei lämmintä tallia ole niin silloinhan pakkasta autossakin sisällä. Ja kun turvakaukalon muoviosat jäätyvät niin ei yhtä turvallinen.

Hoitamalla vauvansa itse niin valtio säästää pitkän pennin :whistle:
Kannataa kestoilla, ostaa vaatteet ja vaunut käytettyinä. Täysimettää 6kk. Sen jälkee tekee soseet itse. Nukuttaa vauvan perhepedissä (ei tarvitse ostaa pinnasänkyä ) .

Me harrastetaan kierrätystä kavereiden kesken. Meiän kaveripiiriin on vauvoja syntynyt puolen vuoden - vuoden välein, joten rattaita, turvaistuimia, vaatteita, kenkiä yms yms yms kierrätetään tehokkaasti kaveripiirissä aina eteenpäin.

Ja jokainen pitää kaupoissa silmät aina auki ja jos hoksataan hyviä tarjouksia, niin pistetään sanaa eteenpäin.

No juuri tämän takia en ostaisi käytettynä koska monet saattavat kaukaloa autossa säilyttää ja jos autolla ei lämmintä tallia ole niin silloinhan pakkasta autossakin sisällä. Ja kun turvakaukalon muoviosat jäätyvät niin ei yhtä turvallinen.

Ihan vaan kysymys.. Raahaatko myös isompien lasten turvaistuimet sisälle joka käyttökerran jälkeen, etteivät jäädy? :whistle:

en laskenu kuinka pljon säästettiin, mut tein itse ruoat, kun oli allergiaa... kuljettiin bussilla, mut käytin pamp**seita... mut ruoan teko on säästöä ja tietää mitä syöttä...

Yhteistyössä