Asioiden ymmärtämisestä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja LisaMarie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

LisaMarie

Aktiivinen jäsen
06.04.2005
21 832
7
38
Totuus asioiden ymmärtämisestä on, että asioita joita ei ymmärrä, voi huomaamattaan hyvinkin ymmärtää lähellään :D
Yksi parhaista ystävistäni on yli 20 vuotta miestään nuorempi ja kyllä mä sen tiedosta että ikäero on iso, muta en mä sitä juurikaan ajattele, että voi juku, mä en ymmärrä. Joten mun tytön bestiksen isä on vanhempi kun tyttäreni pappa :).
Appiukko jätti anopin ja vaihto naiseen, joka on vajaa kaksikymmentä vuotta nuorempi ja kukaan, mä muiden mukana, ei ymmärrä ollenkaan! Siis miehellä ja sen "äitipuolella" on vähemän ikäeroa kun mulla ja miehellä, ihan käsittämätöntä!
Mä en ymärrä olenkaan, ettei ihminen arvosta itseään senvertaa, että päästää rupsahtamaan itsensä 100 kilon tonnikeijuksi, ja silti mula itellä on 10 kiloa ylipainoa ja monella hyvin läheisellä ystävällä paljon enemmänkin. Se nyt van on, ei sitä mieti, että mtes nyt noin on pästäny ittenä röpsähtämään...
Samanlaisia asioita on vaika kuinka.
Palataan ny vaikka eilisen, ja todetan etten mä ymmärrä, miten jollain on niin huono tuuri, että kertyy seksikumppaneita yli 10 ja kyllä mä oikeastan tiedän että monellakin läheisell'ä on niin, eikä sitä sen kumemmin ajattel, etä voi ei, miten tolle nyt noin on käyny.
Asiat on periaatteellisella tasolla, jos pitää vastata "juu" tai "ei" usein aika toisin kun käytännössä omassakaan elämäsä. :D :p

:D elämä on! Siis musta-valkoista. Ja saman asian eri puolet voivat olla tilanteesta ja valaistuksesta riippuen joko mustia tai valkoisia... Sattumanvaraisesti.

Mutta oikeaan osuit.

Mä en ymmärrä miten on huonoa tuuria jos on ollut yli 10 seksikumppania. Mä en ymmärrä mitä väärää on tekstipaidoissa. Mä en ymmärrä miksi pitäisi miettiä muitten lapsilukua tai lasten ikäeroa. Mä en ymmärrä mitä toisten asiat kaivelee kenenkään napaa.

Ja ennenkaikkea mä en ymmärrä miksi mä en muistanu ostaa leipää eilen :xmas:

Ainahan se on helppo olla ehdoton, jos ei yksityiskohtia tiedä tai asia ei ole henkilökohtainen. Ja varsinkin silloin on helppo olla ehdoton, kun ei kasvokkain tarvitse mielipiteitään esittää ;)

Toi on niin totta. On hirveen helppo tuomita muiden tekemiset, asiaa sen enempää miettimättä. Jos kuitenkin pysähtyy ihan oikeesti asioita ajattelemaan, käy usein noin. Sitä huomaa et ihan samoja "vikoja" löytyy itsestä ja läheisistä pilvin pimein. Eikä oo mieleenkään tullu isoon ääneen paheksua... :)

Pitäis aina vaan koittaa elää sitä omaa elämää ja antaa muiden elää omaansa, ihan niinku ite tykkää. Miksköhän se on niin pirun vaikeeta välilä?

Mun mielestä on todella hyvää tuuria jos on ollut yli 10 petikaveria enkä mä ymmärrä sitä, kuinka joku voi kihnuttaa koko elämänsä yhden ja saman partnerin kanssa.

Mutta mä en ymmärrä kuinka mä unohdin hakea mun piilarit eilen postista!! :headwall:

Ja toisaalta ymärtäminen ja hyväksyminenkin on 2 eri asiaa. Mä en hyväksy aborttia, mutta mä voin ymmärtää, että joku päätyy sellaiseen ratkaisuun.
Mä en ymmärrä että joku ostaa mieluummin kalliin auton, kun matkusta, mutta totta helvetissä mä sen hyväksyn.
Toisalta hyväksyminen se vasta hankala sana on. Toisaalta se kuvastaa sitä, mitä itse voisi tehdä, mutta toisaalta ihmiset tuntuu tekevän asioita, joita istekkään ei hyväksy :o (ja tästä mä olen käyny mielenkiintosen keskustelun appiukon kanssa, kun se meni henkilökohtasuuksiin ja mä päätin ladata täydeltä laidalta ja huomauttaa, ettei hänen tekonsa vaihta eukko nuorempaan lennosta ollu kovin fiksua tai hyväksyttävää, niin sehän myönsi suoran, että ei ollu, ei hän hyväksy semoista tekoa olekaan :o )

Yhteistyössä