Asioiden tekeminen loppuun asti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nyt töpinää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nyt töpinää

Vieras
Olen ihminen, joka ei saa asioita tehtyä loppuun asti. Kaikki jää aina roikkumaan ja riippumaan. Tämä ärsyttää minua sillä tekemättömiä asioita tuppaa vain kasautumaan ja kasautumaan. Sitten iskee ahdistus kun ei enää tiedä, että mistä päästä pitäisi tehtävien tekeminen aloittaa.

Tuntuuko teillä joskus siltä, ettette saa vietyä asioita loppuun asti? Onko teillä jokin hyvä konsti miten viette asiat loppuun asti?

Itselläni tuntuu siltä, että ihan sama onko kyseessä lyhyempi- vai pidempiaikainen projekti, mutta keskenhän ne jäävät.

Ennen aloitin 1000 projektia, joista ehka 5 tai 7 tuli valmiiksi, nykyaan aloitan ehka 100-200 projektia, joita 65-78 valmistuu. Huomattavasti parempi hyotysuhde!

Erona on dgn ja laakitys tarkkaavaisuushairioon, johon tuo siis olennaisesti liittyy.

Ennen aloitin 1000 projektia, joista ehka 5 tai 7 tuli valmiiksi, nykyaan aloitan ehka 100-200 projektia, joita 65-78 valmistuu. Huomattavasti parempi hyotysuhde!

Erona on dgn ja laakitys tarkkaavaisuushairioon, johon tuo siis olennaisesti liittyy.

Mä en van saa itsestäni irti että saisin asiaan selvityksen, tuo kuulostaa niin tutulta.
:D Hupsis, tääkin niin tyypillistä. Pitäis hakea lääkitystä mutta en vaan saa asiaa hoidettua. Oikeasti ihan hemmetin rasittavaa.

[QUOTE="vieras";27862607]Mä en van saa itsestäni irti että saisin asiaan selvityksen, tuo kuulostaa niin tutulta.
:D Hupsis, tääkin niin tyypillistä. Pitäis hakea lääkitystä mutta en vaan saa asiaa hoidettua. Oikeasti ihan hemmetin rasittavaa.[/QUOTE]

Mita kofeiini tekee sinulle? Villiinnyttaa vai rauhoittaa?

[QUOTE="vieras";27862673]En osaa vastata mutta juon mielelläni kahvia. Varmaan 6 kupillista päivässä. Olen yrittänyt pienentää määrää vatsan takia. Mua väsyttää jos en saa kahvia.[/QUOTE]

Addi yleensa rauhoittuu stimulanteista ja pystyy keskittymaan paremmin. Siksi kysyin.:D

Addi yleensa rauhoittuu stimulanteista ja pystyy keskittymaan paremmin. Siksi kysyin.:D

Kyllä se keskittymistä parantaa koska sitä pitää saada. Mulla on kahviin riippuvuus, enkä tiedä mitä tapahtuu jos olisin ilman.

Kaverin pojalla on adhd ja vietiin hänet kesällä huvipuistoon. Ajattelin, että siellä varmaan tykkää remuta kun on paljon laitteita. Kävikin ihan toisin, poikaa ei huvittanut yhtään mikään, hyytyi täysin. Ei kuitenkaan pelännyt laitteita. Mietin että mitä tuossa tapahtui ja liittyykö se pojan keskittymishäiriöön.

Mikä on sun suhde kahviin?

Ei aina kyseessä ole mikään persoonallisuus- tai tarkkaavaisuushäiriö. Ihan luonteenpiirteissä joillakin on tuo mahdoton aloittamisen ja uutuuden into, mikä kuitenkin lopahtaa nopeasti. Viimeistään se lopahtaa siinä vaiheessa, kun taas jotain uutta saa aloittaa. Työyhteisössä tällaiset ovat niitä innovaattoreita, jotka ovat aloittamassa monta proggista joita ei ehkä muuten kukaan tekisi. Ne vain pitää osata delegoida sitten toisille, että saadaan myös valmista joskus. Työpariksi kannattaa valita sellainen perus pessimisti/vähän laiska kaveri, joka ei omasta mielestään koskaan oikein jaksa mitään. Tällaiset peruspuurtajat ovat hyviä tekijöitä, kun vain joku saa homman aloitetuksi.

• Tykkää
Reactions: Morrigan
[QUOTE="vieras";27862935]Kyllä se keskittymistä parantaa koska sitä pitää saada. Mulla on kahviin riippuvuus, enkä tiedä mitä tapahtuu jos olisin ilman.

Kaverin pojalla on adhd ja vietiin hänet kesällä huvipuistoon. Ajattelin, että siellä varmaan tykkää remuta kun on paljon laitteita. Kävikin ihan toisin, poikaa ei huvittanut yhtään mikään, hyytyi täysin. Ei kuitenkaan pelännyt laitteita. Mietin että mitä tuossa tapahtui ja liittyykö se pojan keskittymishäiriöön.

Mikä on sun suhde kahviin?[/QUOTE]

Herattelen suhdettani kahviin uudelleen... Meni vuosia juomatta sita ja kaipasin kykya nauttia hyvan kahvin mausta. Kun sain laakityksen, loppui kahvin litkiminen, aiemmin meni 10-15 kuppia paivassa, etta toimintakyky oli edes jonkinmoinen - ja sokeria, kourakaupalla sokeria. Alkoholi ei kiinnostanut, silla sekin vain tyynnytti. Nikotiinikin rauhoitti. Adrenaliininarkkaus ei onnistu, silla mm. benji-hyppy tylsistytti.

Nyt olen alkanut polttaa - melkein 1,5 vuorokautta menee yhden savukkeen tuhoamisessa ja kahviakin juon toisinaan, molemmissa maku on se, jota kaipasin, ei enaa niinkaan stimulantti. Toisaalta, vain addi voi lopettaa tupakoinnin tai amfetamiinin kayton seinaan, ilman vieroitusoireita, sanoo neurologini. Ja minahan uskon!

Veikkaan, etta pojalla oli liikaa arsykkeita, aanta, liiketta, valoja, hajuja ja muuta rasittavaa. Siksi ei ehka huvipuist kiinnostanut. Itse vasyn suhteettomasti esim. uimahallireissun jalkeen: ymparisto on minulle kaoottinen ja todella raskas ja vaativa.

Herattelen suhdettani kahviin uudelleen... Meni vuosia juomatta sita ja kaipasin kykya nauttia hyvan kahvin mausta. Kun sain laakityksen, loppui kahvin litkiminen, aiemmin meni 10-15 kuppia paivassa, etta toimintakyky oli edes jonkinmoinen - ja sokeria, kourakaupalla sokeria. Alkoholi ei kiinnostanut, silla sekin vain tyynnytti. Nikotiinikin rauhoitti. Adrenaliininarkkaus ei onnistu, silla mm. benji-hyppy tylsistytti.

Nyt olen alkanut polttaa - melkein 1,5 vuorokautta menee yhden savukkeen tuhoamisessa ja kahviakin juon toisinaan, molemmissa maku on se, jota kaipasin, ei enaa niinkaan stimulantti. Toisaalta, vain addi voi lopettaa tupakoinnin tai amfetamiinin kayton seinaan, ilman vieroitusoireita, sanoo neurologini. Ja minahan uskon!

Veikkaan, etta pojalla oli liikaa arsykkeita, aanta, liiketta, valoja, hajuja ja muuta rasittavaa. Siksi ei ehka huvipuist kiinnostanut. Itse vasyn suhteettomasti esim. uimahallireissun jalkeen: ymparisto on minulle kaoottinen ja todella raskas ja vaativa.

En ole koskaan yrittänyt lopettaa kahvin juomista. Alkoholi tyynnyttää minuakin. Mä olen oikeasti harkinnut kokeilevani esim. kannabista ihan vain kokeillakseni miten se minun vireyteeni vaikuttaa. Onko sulla kokemusta?
Mun pitäis käydä keskustelemassa asiasta, kokeilla lääkkeitä ja voi olla että saisin elämästä kunnolla kaiken irti. Mä olen ihan mahdoton innostuja ja luova, mutta...

[QUOTE="vieras";27862974]Ei aina kyseessä ole mikään persoonallisuus- tai tarkkaavaisuushäiriö. Ihan luonteenpiirteissä joillakin on tuo mahdoton aloittamisen ja uutuuden into, mikä kuitenkin lopahtaa nopeasti. Viimeistään se lopahtaa siinä vaiheessa, kun taas jotain uutta saa aloittaa. Työyhteisössä tällaiset ovat niitä innovaattoreita, jotka ovat aloittamassa monta proggista joita ei ehkä muuten kukaan tekisi. Ne vain pitää osata delegoida sitten toisille, että saadaan myös valmista joskus. Työpariksi kannattaa valita sellainen perus pessimisti/vähän laiska kaveri, joka ei omasta mielestään koskaan oikein jaksa mitään. Tällaiset peruspuurtajat ovat hyviä tekijöitä, kun vain joku saa homman aloitetuksi.[/QUOTE]

Tämmönen mä oon. Mä kuolen jos mun pitää istua paikallani päivä ja saada valmista. Asia etenis jos saisin kehittää ja muut tekis sen valmiiksi. Olen varma että musta sais työpaikalla paljon tehoa irti kun se oivallettaisiin. Olisin tosi tuottelias jollekin firmalle, istumisen sijaan. En ole kokenut että mun innovaatiota olisi koskaan arvostettu, lähinnä arvosteltu. Se turhauttaa ja saa ajatukset suuntautumaan muualle.

Yhteistyössä