...
Voi vitsi uskomatonta, hehee.... mun tuttava ja moni muu tuntemani on vl ja heillä on aivan normi ikkunallinen pyykkikone. Tää on joskus ollut varmaan joku kielletty juttu, muttei oo enään.Alkuperäinen kirjoittaja jumalan terve:Siis miten niin tuo pyykkikonejuttu vanha vitsi? Minä EN tiedä ensimmäistäkään lestadiolaisperhettä, jossa olisi ikkunallinen pyykkikone! Ja olen sentään pyörinyt aika paljon vl-paikkakunnilla, kuten Haapavesi, Pyhäntä, Piippola, Merijärvi.Alkuperäinen kirjoittaja ...:Siis kysytkö sä tosissas tuosta pyykkikoneesta..Alkuperäinen kirjoittaja MarieC:Mikähän tässä mun avauksessa meni pieleen? Vai kiinnostaako ihmisiä vain enemmän kysellä, miksi Jadal polttaa, harrastiko Jadal seksiä ennen avioliittoa jne? Onko pakko olla provo, että keskustelua syntyy?
No saako lestadiolaisilla olla "ikkunallinen" pyykkikone?
Vanaha vitsi
Ja mä luulen, että nykyajan lestadiolaiset elää lähes samallalailla kuin muutkin, tieten ilman töllöä ja ehkäisy on kielletty ym. juttuja. Mut ulkoisesti he ovat kuin muutkin. Meillä päin yleensä lestadiolaisperheen lapset ovat hyvinkin muodinmukaisia
Ja mitä tuohon tv:n katseluun tule. Niin ei todellakaan ole päivänselvä asia, etteikö vl-perheessä olisi televisiota. Tämähän on ihan humpuukia. Hyvin monessa perheessä on televisio, mutta siitä ei puhuta ääneen. Toki paljon näkee myös niitä taloja, joiden katolla ei ole antennia. Näitä antennijuttuja on itse asiassa varsin mielenkiintoista seurata matkatessaan tuolla maaseudulla.
Usea työkaverini, L-positiivinen siis, jopa usein töissä mainitseekin tyylillä "olipa jännittävä se eilinen jääkiekkomatsi ;-)
Ja töllö on varmaan monellakin salaa, mut huom. nykyaikana televisio ohjelmia voi katsoa netistä..