Asiallista vai ei?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja v
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

v

Vieras
Olin tänään bussissa lapseni kanssa ja yhdeltä pysäkiltä nousi koululaisia arviolta 20. Heidän seurassaan oli kaksi nuorta aikuista ja olivat menoss uhteilukentälle. Kyse oli siis koulun jutusta ja arvelen että miehet olivat jotain nuoria opettajia/harjoittelijoita tms.

Yksi pojista alkoi karjua toista miehistä nimeltä ja muutenkin pitivät hirveää hälinää. Tää jätkä käänty huutajaan päin (istui itse edessä ja huutaja bussin takaosassa) ja karjaisi "turvat kiinni!" ja sitten vilkaisi muita matkustajia ja jatkoi asiallisemmalla äänellä " Teuvo Pakkalan koulun oppilaat pitävät suunsa kiinni seuraavat puoli tuntia".

Minusta asiatonta alkaa huutamaan että turvat kiinni. Koska heitä oli kaksi olisivat voineet istua toinen takana ja toinen edessä ja omalla käytöksellää ohjata lapsia käyttäytymään fiksusti.

Huomenna ajattelin olla yhteydessä koulun rehtoriin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Voi kuule, elämässä ja bussissakin on surempiakin murheita kun nuo!! Hanki elämä.

Peesaan. Tai koita opettajan hommia (varsinkin sijaisen tai harjoittelijan) edes päivä niin tiedät mitä se on. Eihän tuo asiallista täydellisessä maailmassa ole, mutta kuten sanottua aika pientä. Itse ottaisin tuon luultavasti enemmän huumorilla.

no, kun en paikan päällä ollut niin vaikea silleen tilannetta ajatella, mutta periaatteessa olen sitä mieltä että asian olisi voinut ilmaista asiallisemminkin. mut mikäli siin' ei tapahtunut mitään henk. koht ketään lasta kohtaan niin en kuiteskaan reksil soittais

Mä opetin muutaman vuoden ajan nuoria aikuisia. Yhdelle rääväsuulle sanoin kesken tunnin, että "Nyt turpa kiinni" ja pamautin samalla nyrkkini pöytään. Se poika oli lopputunnin hiljaa ja totesi muistaakseni seuraavalla tunnilla jotakuinkin ihaillen, että mulle ei oo koskaan ennen yksikään opettaja sanonut, että nyt turpa kiinni. Ja sen jälkeen se oli aina kuin pieni enkeli :heart:

jos alat lässyttää ja puhumaan sivistyneen kirjakielellä niin ohi menee ja kovaa. Minusta opettaja esti oppilaita nolaamasta itseään, kun pakotti turvat kiinni. Hyvä! T. murkun äiti ja koulokodin entinen hoitaja

Olen myös sitä mieltä, että just syyslukukauden alussa oppilailta pitää ns. ottaa luulot pois. Opettajan käytöksen pitää olla sellaista, että sitä voi sitten tarpeen tullen hieman höllätä. Mutta jos tässä vaiheessa lukukautta löysäilee ja antaa oppilaiden testailla, pian niihin ei tepsi mitkään konstit. Been there, done that.

Yhteistyössä