Asiallisia ajatuksia kaipaan miesten metsästykseen liittyen

"totuus on"
on melko turhaa metsästää miestä itselleen vaatimuslistan kanssa ja järjellä yrittää löytää kumppania itselleen. tunneasioissa, kuten pzrisuhdekin on, ei järkeilemällä ja hoppuilemalla saa mitään.
Suosittelisin unohtamaan aktiivisen metsästyksen ja keskittymään itse elämiseen ja omaan arkeen. Kyllä se ihminen vastaantulee, jos niin on tarkoitettu.
 
[QUOTE="vieras";23530601]Musta nuo piirteet taas on hyvinkin sellaisia, mitä en omassanikaan ukossa kattoisi! :O[/QUOTE]

Kärjistettynä joo. Mut sitä mä en tarkoittanutkaan.

Tarkoitin sitä että jos asenne on se että "mulle ei muuten kelpaa tää, eikä sit tää, eikä tääkään.." niin se saattaa ajaa pois myös niitä hyviä vaihtoehtoja. Ja se, että esimerkiksi mustasukkaisuutta on hyvin monen tasoista, luottotidottomuus ei tosiaan tarkoita aina renttua, missä menee päihdeongelmaisuuden raja? Keskustelukyvyttömyys... Mulla on ollut myös mies jolle riitti että mä tiuskasin stressipäissäni kerran, ja siitä piti sitten ensin mököttää ja sitten tehdä keskustelu...

Meinaan siis sitä että tossa listassa on kohtia joissa tarvitsee oppia tuntemaan ihminen ennen kuin voi oikeasti tietää.

Ja ap:han voi hommata jonkun vakituisen panon, jos sitä seksiä pelkästään on vailla, mutta muuten tuntuu pärjäävän yksin aivan hyvin :)
 
Kiitos keskustelusta. Ehkä tuo listani vaikuttaa vaativalta, mutta itse olen ollut 15 vuota liitossa miehen kanssa, joka on opettnut minulle, miten siedetään miltei jokaista listaamaani asiaa. Vuodesta toiseen. Olen asiasta yli päässyt ja mielestäni minulla on oikeus etsiä päihteetöntä ja koulutettua miestä, koska olen sellaine itsekin -tosin nainen siis :) ja koulutuksella en nyt tarkoita mitään tohtoria, mutta usein ihmisten avarakatseisuus lisääntyy koulutuksen myötä ja pidän ei-kiihkoilevista ihmisistä. Mitä sitten tulee luottotietoihin, toivoisin miehellä olevan samankaltaiset ajatukset taloudenhoidosta ja tulevaisuudesta. Rikkautta en kaipaa mutta sitä, että voisin luottaa puolisoni kykyyn hoitaa yhteisiäkin raha-asioitamme jatkossa.

Ikävää, jo listani loukkasi joitakin teistä, mutta kuten sanottu, olen mieluummin sitten yksin. On tiettyjä asioita, joita en enää koskaan halua. Tietenkään en itsekään ole täydellinen.

Sinulle joka kysyit missä lenkkeilen, niin vastaan että Pirkanmaalla. :)

Vakituinen pano olisi todellakin hommattava, ja itse en koe ajatusta mielenkiintoiseksi. Että etsisin pelkän seksisuhteen, joutuisi tutustumaan tähän henkilöön koska lähipiirissäni ei ole sellaisia miehiä, joista ko. kumppania itselleni tahtoisin. Muutama itseään tyrkyttelee aika ajoin, ex-mies mukaanlukien, mutta jotta seksi olisi minun mielestäni sitä mitä sen kuuluu olla, tarvitaan siihen muutakin kuin yhteensopiva anatomia. Minulla on kaalimato, ja meillä on oikein hyvä suhde. Ehkäpä sitä paljasta ihoa kaipaan enemmän kuin varsinaista seksuaalista kanssakäymistä... toki onhan sekin nyt mielessä useammin kuin koskaan olisin voinut kuvitella.
 
Viimeksi muokattu:
[QUOTE="totuus on";23530699]on melko turhaa metsästää miestä itselleen vaatimuslistan kanssa ja järjellä yrittää löytää kumppania itselleen. tunneasioissa, kuten pzrisuhdekin on, ei järkeilemällä ja hoppuilemalla saa mitään.
Suosittelisin unohtamaan aktiivisen metsästyksen ja keskittymään itse elämiseen ja omaan arkeen. Kyllä se ihminen vastaantulee, jos niin on tarkoitettu.[/QUOTE]

Olet luullakseni oikeassa, noin moni sanoo ja varmasti järjen ääni siinä puhuu. On vain sellainen fiilis, että tässäkö tämä elämä oli, kaikki lasten eteen ja pian ne ovat jo isoja. Koskas se elämä sitten alkaa, minulle? Kun ajattelin aikanani, että ihanaa kun päästään miehen kanssa kahden sinne ja tänne ja kun ollaan vanhoja, tehdään stiä ja tätä. Ja toisin sitten kävi.
 
that´s it
hyvä lista. netistä, baarista, lätkämatsista, harrastuksesta, työpaikalta, autojen näyttelypaikoista, messuilta, kaupungilta, apteekin hyllyltä voisit etsiä tuollaista. pue vetävästi, ei liian, ja ole avuttoman näköinen, niin mies tulee luoksesi ja se on siinä.
 
"totuus on"
Alkuperäinen kirjoittaja Palstapåliisi;23530781:
Olet luullakseni oikeassa, noin moni sanoo ja varmasti järjen ääni siinä puhuu. On vain sellainen fiilis, että tässäkö tämä elämä oli, kaikki lasten eteen ja pian ne ovat jo isoja. Koskas se elämä sitten alkaa, minulle? Kun ajattelin aikanani, että ihanaa kun päästään miehen kanssa kahden sinne ja tänne ja kun ollaan vanhoja, tehdään stiä ja tätä. Ja toisin sitten kävi.
Ehkäpä eräänä päivänä vain huomaat olevasi uudelleen parisuhteessa, ilman että olisit asian eteen tehnyt töitä.
Nyt on vain sun aika ja oman itsesi tutkailun aika.
Toista ei voi muuttaa, on muututtava itse eli kasvettava vielä lisää.
Toki pettymys ja omien odotusten kaatuminen tekee kipeää mutta ehkä juuri nyt sinun täytyy keskittyä vain itseesi?
 
Jos minä olisin saalista vailla, mun listä ois tällänen:

Pitää olla:
Hyvä sydän
normaalipainoinen
hyväntuulinen
työkykyinen
normaaliälyinen tai älykäs
joku ammatti
osaa näyttää tunteensa

Ei saa olla:
mielenterveysongelmainen
väkivaltainen
juoppo/päihteidenkäyttäjä
tupakoija
sovinisti
itsekäs/itserakas
pullistelija
puhumaton


Mun mielestä se on ihan ok, että jokaisella on omat kriteerinsä, mimmoseen suostuu.
 
...
Mun ex oli:
mielenterveysongelmainen
väkivaltainen
juoppo/päihteidenkäyttäjä
tupakoija
sovinisti
itsekäs/itserakas
pullistelija
(Narsisti)

Ei sitä ulkoapäin huomaa minkälainen ihminen on, menin rakastumaan, ja rakastan edelleen mutta nyt sain 2 kuukautta sitten kerättyä voimani ja jätin hänet.
En usko enää löytäväni edes miestä mistään, kun häntä edelleen rakastan.
 
"totuus on"
Mun ex oli:
mielenterveysongelmainen
väkivaltainen
juoppo/päihteidenkäyttäjä
tupakoija
sovinisti
itsekäs/itserakas
pullistelija
(Narsisti)

Ei sitä ulkoapäin huomaa minkälainen ihminen on, menin rakastumaan, ja rakastan edelleen mutta nyt sain 2 kuukautta sitten kerättyä voimani ja jätin hänet.
En usko enää löytäväni edes miestä mistään, kun häntä edelleen rakastan.

Ja naisissako ei ole koskaan mitään vikaa? Kuinkla paljon naisten oma osuus parisuhteessa vaikuttaa miesten muuttumiseen huonoksi mieheksi?
 
[QUOTE="totuus on";23530965]Ja naisissako ei ole koskaan mitään vikaa? Kuinkla paljon naisten oma osuus parisuhteessa vaikuttaa miesten muuttumiseen huonoksi mieheksi?[/QUOTE]

On se jännä jos naisen syystä mies muuttuu sovinistiksi, tupakoijaksi, päihteidenkäyttäjäksi, väkivaltaiseksi, itsekkääksi yms muuta kivaa. Naurettavaa. Yksi unohtuikin mun pitää olla-listasta:
Nimittäin että ei saa olla vässykkä ja marisija. Ei saa olla omasta mielestään naisten uhri. Yök semmoinen.
 
Karju
[QUOTE="Elli";23530613]Minä löysin miehen (joka muuten täyttää nuo kriteerit, mutta on joskus muuten vaan ärsyttävä :D ) baarista siinä vaiheessa, kun olin päättänyt että miestenmetsästys on minun osalta loppu! Siellä se sitten käveli vastaan :D

Luulen, että hyviä paikkoja tavata miehiä voisi olla harrastuksissa, tapahtumissa (kesä on tulossa :) ) ja kavereiden kautta. Mutta tiedän kokemuksesta, että on ärsyttävää kun tuntuu ettei sopivia miehiä ole missään ja kaikilla muilla on joku, pöh! Tsemppiä![/QUOTE]

Näin kävi myös meillä, mutta vaan netin treffipalstalla. Ajattelin jo, että luovun koko nettitreffailusta ja pistän pillit pussiin sen osalta, niin silloinhan just eräs nainen kiinnostui musta. Että joskus kannattaa lopettaa etsimästä, niin löytää ;-)
 
"totuus on"
Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;23530978:
On se jännä jos naisen syystä mies muuttuu sovinistiksi, tupakoijaksi, päihteidenkäyttäjäksi, väkivaltaiseksi, itsekkääksi yms muuta kivaa. Naurettavaa. Yksi unohtuikin mun pitää olla-listasta:
Nimittäin että ei saa olla vässykkä ja marisija. Ei saa olla omasta mielestään naisten uhri. Yök semmoinen.
Mieskin vain yrittää ratkoa ja paeta parisuhteen ongelmia/ kamalaa naista kyseisiin käytöksiin ja toimintatapoihin.
 
Karju
Mun ex oli:
mielenterveysongelmainen
väkivaltainen
juoppo/päihteidenkäyttäjä
tupakoija
sovinisti
itsekäs/itserakas
pullistelija
(Narsisti)

Ei sitä ulkoapäin huomaa minkälainen ihminen on, menin rakastumaan, ja rakastan edelleen mutta nyt sain 2 kuukautta sitten kerättyä voimani ja jätin hänet.
En usko enää löytäväni edes miestä mistään, kun häntä edelleen rakastan.
Se vaatii aikansa, että pääset suhteesta yli, eikä sun kannatakaan uuttaa suhdetta ajatella ennenkun entinen on käsitelty loppuun. Kyllä sulle vielä uusi rakkaus on tulossa ihan varmasti, se vaan vie aikaa.
 
[QUOTE="totuus on";23530998]Mieskin vain yrittää ratkoa ja paeta parisuhteen ongelmia/ kamalaa naista kyseisiin käytöksiin ja toimintatapoihin.[/QUOTE]

Seli seli. Tuosta ne ongelmat vasta alkaa. Olis todella vaikea tosiaan löytää miestä nykypäivänä, kun tollasia lässyttäviä vässyköitä on joka puolella. Harva mies on oikeasti mikään mies.
 
Paras tehdä niin että laittaa riman sen verran alas että löytyy sellainen mies jolle kelpaa. Sitten voi alkaa katsomaan josko parempia olisi tarjolla. Seurusteleva nainen on kuitenkin houkuttelevampi koska slloin on todiste että edes jollekin muulle on kelvannut.
 
"totuus on"
Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;23531009:
Seli seli. Tuosta ne ongelmat vasta alkaa. Olis todella vaikea tosiaan löytää miestä nykypäivänä, kun tollasia lässyttäviä vässyköitä on joka puolella. Harva mies on oikeasti mikään mies.
Mutta edelleen toista ihmistä ei pysty muokkaamaan omien mieltymysten mukaisiksi. Vain itseään ja omaa ymmärtämysä, erilaisuuden hyväksymiksta ja ihmisen vajavaisuuden hyväksymistä voi itsessään opetella.
 
[QUOTE="totuus on";23531060]Mutta edelleen toista ihmistä ei pysty muokkaamaan omien mieltymysten mukaisiksi. Vain itseään ja omaa ymmärtämysä, erilaisuuden hyväksymiksta ja ihmisen vajavaisuuden hyväksymistä voi itsessään opetella.[/QUOTE]

Justhan sä väitit, että pystyy, kun sanoit, että miehet muuttuu sovinistiksi, juopoksi, väkivaltaiseksi yms, kun nainen on niin kamala. Päätä jo.

Tai toinen vaihtoehto: ole mies ja lopeta ruikutus.
 
"totuus on"
Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;23531071:
Justhan sä väitit, että pystyy, kun sanoit, että miehet muuttuu sovinistiksi, juopoksi, väkivaltaiseksi yms, kun nainen on niin kamala. Päätä jo.

Tai toinen vaihtoehto: ole mies ja lopeta ruikutus.
Väitin, että mies pakenee parisuhdeongelmia ja tai kamalaa akkaa :)
 
Täällä on uskomattoman monta kertaa nainen valittanut että miehestä on "ihan yht äkkiä" tullut milloin minkäkinlainen juoppohullupsyko vaikka tosiasiassa se mies on ollut samanlainen ihan alusta asti. Nainen ei vain ole rakkauden alkuhuumassa suostunut tajuamaan että unelmien prinssissä olisi mitään huomautettavaa.
 
"sunflower20"
Mun mielestä ei noi kriteerit ole mitenkään pahoja, noi on ihan perusjuttuja, mun mielestä.
Onhan toi tollasena listana aika luotaanpoistyöntävä mutta ei tuolla nyt mitään sellaista ollut joka olis tyhmä kriteeri.
Musta jotkut ulkonäkökriteerit on typeriä. En tällä tarkoita nyt liikunnallisuuteen liittyviä kriteereitä, koska onhan se nyt selvää että jos on läskiplösö sohvalla makaava kaljaa kittaava hemmo niin ei lenkkeilyä harrastava superliikunnallinen siitä innostu. Mutta ulkonäkökriteereillä mä tarkoitan, että ei ole määritelty tumma tukka, siniset ei liian kaukana toisistaan olevat silmät jne.

Mutta mä luulen, että jos ei oma kiinnostus riitä nettitreffailuun niin sitten se paras paikka on joko baari tai joku harrastus mikä kiinnostaa itseään. En tiedä, mä oon omani löytänyt baarista ja tietty välillä on fiilikset että sinne olis saanut jäädäkin :)
 
"Äiti"
Kannattaa katsoa tasoistaan miestä. Jos ottaa omaa tasoaan alemman, se alkaa kenkuttaa ja suhteesta tulee riitaisa. Jos yrittää itseään parempitasoista, jää helposti luu käteen tai ainakin liika yrittäminen tekee elämästä ikävää.

En usko, että metsästämällä löytyy.

Ole yleisesti aktiivinen elämässä. Harrasta, ryhdy aktiiviksi jossakin puolueessa/kirkossa/järjestössä, katsele ympärillesi töissä ja pyydä hyviä ystäviä junailemaan puolestasi. Minä tapasin uuden onnen kun ystäväni järjesti minulle sokkkotreffit miehensä ystävän kanssa.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";23530601]Musta nuo piirteet taas on hyvinkin sellaisia, mitä en omassanikaan ukossa kattoisi! :O[/QUOTE]

Niinpä! Kyllä ylivoimaisesti suurin osa mun tuntemista miehistä (oma mies, kavereiden miehet, ystävät, sukulaiset...) täyttää nuo kaikki kriteerit. Joten enpä pitäisi noita mitenkään kohtuuttomina, vaan ihan tuollaisena perustasona, mikä normaaleilla ihmisillä on ennenkuin viitsii edes harkita tarkempaa tuttavuutta, jos muutkin asiat natsaa.
 

Yhteistyössä