Tuli mieleen se oma kaikkein v-mäisin asiakas. Olin joskus hiihtohissillä töissä. Paikassa sai alle 7v kypäräpäät laskea ilmaiseksi. Hissilleni tuli toistuvasti eräs tyttö ilman lippua ja ikää tiedustellessani hän sanoi olevansa 9. Pyydin tyttöä tuomaan vanhempansa paikalle, sitten kun he ovat lähistöllä ja annoin hänen laskea siihen asti.
Jonkun ajan päästä paikalle tuli täysin hurjistunut isä joka alkoi suoralta kädeltä huutamaan, miten minä olen mennyt puhumaan hänen alaikäiselle tyttärelleen, ja kuinka lapsi ei ole vastuussa sanomisistaan. Miten kauheata se on että lapsiperheitä syrjitään joka asiassa ja tänne ei tulla enää ikinä ja tästä kyllä kirjoitan jutun ilta-sanomiin jne.jne.jne.
En edes itse ehtinyt miehelle sanoa sanaa väliin. Se vain huusi täyttä kurkkua.Mies käyttäytyi niin uhkaavasti, että alkoi pelottamaan, että se käy vielä mulle kimppuun. Vielä kun oli todella hiljainen päivä ja pahemmin muita aikuisia laskijoita ei ollut. Ja ne lapsetkin säikähti. Mies kyllä lähti, tullakseen aina takaisin huutamaan. Osti sitten tytölleen lipun. Tyttö kyllä oli vaivaantunut ja vaihtoi hissiä.
Kaiken lisäksi oli loppukausi ja siitä harvinainen päivä, että rinnepäällikkö eikä
häntä vastaava henkilö ollut paikalla ja prhenkilö oli jossain hevon kutussa ja sanoi puhelimessa, että koita pärjäillä. Lipunmyyjä sitten seuraili kaverina tilannetta ja ettei se äijä karsi kimppuun. Pidin häneen kyllä hyvän välimatkan ja aidan välissä, ettei kovin likelle pääse.
En kyllä nähnyt minkäänlaista juttua ilta-sanomissa, mutta kaipa niilläkin joku raja on, mitä yleisönosastolle painavat.