asiakaspalvelijat.. Vittumaisimmat asiakkaat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja narsissi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Asiakaspalveluhlö:
Voi teitä!
Onneksi ette ole alaisiani. Teistä kenestäkään ei ole asiakaspalvelutehtäviin. Asiakas, oli se sitte kuinka hankalan vittumainen hyvänsä niin se tuo teille "leivän" pöytään!
Ja MUISTATTEHAN VAITIOLOVELVOLLISUUTENNE!

Eikö olekin järkyttävää että mä olen itse esimies B)

Emmä kuitenkaan niille asiakkaille oo kertonut että ne on veemäisiä...ihan hymyssä suin oon työtäni tehnyt...

mikähän toi olis ollu, niitä on niin monia mut jotain esimerkkejä:
yks akka ei millään uskonu ettei saa salaattia yöllä klo 4 koska se oli meiltä loppunut, "tuossa lukee että pizza sisältää yhden salaatin"... niinhän se sisältää kunhan sitä ois, pitkään jankkas alennuksia yms sen takia ja sit aiko valittaa pomolle... alkoholilla oli osuutta asiaan...
toinen jätkä ei sitten millään suostunu maksaan puhelimella valmiiksi tilattua annostaan koska se oli 1e kalliimpaa kuin mitä luuli...
sit on näitä pillunvinkujia *hohoijjaa*

Olen esimiesasemassa paikassa missä on mahdollista pelata veikkauksen pelejä. Alkukesästä kävi päivittäin mies, joka kerta toisensa jälkeen jäkätti ja jankutti: "ethän sinä tiedä mitään mitä teet" jne. Olen kuitenkin kymmenkunta vuotta tehnyt töitä tuon veikkauksen koneen kanssa, joten tasan tarkkaan tiesin mtä teen. Oli varmaan viideskymmenes kerta kun jatkoi jankkaamistaa, niin totesin että: "jos herra jatkaa tuota pottuilua vielä yhden lauseen verran, tulen minäkin pottuilemaan herran työpaikalle ja jauhamaan ettei herra taida tietää mitä tekee" siihen ukko että: "niinkös akka meinaat?" johon totesin että olen aina ollut hänelle ystävällinen, ja jos tuolla tavoin kohtelee henkilökuntaamme voi tästälähin viedä kuponkinsa toiseen paikkaan. Herra tuli kuin tulikin seuraavana päivänä uudestaan ja asenneongelma oli tipotiessään. Joskus suunsa avaaminen tuottaa tulosta, ja kun kohteliaasti esittää asiansa ei asiakkaallakaan ole syytä loukkaantua.

Mie oon varmaan v-mäinen asiakas apteekissa... mutta kun kerran menin apteekkiin hakee lääkettä 16.40, ja apteekki on auki klo 17 asti, niin musta on ok mennä sisään apteekkiin klo 16.40.
Farmaseutti tokas ensin, että "me kyllä suljemme kohta" :o ja jupis sit jotain viimehetkillä sinne menemisestä.
Mutta edelleenkin mie tarvittaessa änkeän inne itseni puoli viiden jälkeen... ja olen siis kai sit v-mäinen asiakas.

Onhan noita... eniten ärsyttää ne asiakkaat jotka tulevat yhdeksän jälkeen illalla yrittään kaljan ostoa. Ja kun niille sanoo ettei enään voi myydä niin alkavat jankkaamaan että myy nyt tän kerran, ei me kerrota kellekään, lyö vasta huomenna kassaan ym.. No ihan sama kertoisko ne kellekään, mutta meidän kioskin ohi menee todella tiheään poliiseja ja meillä on valvontakamerat niin jos sattuis myymään ja kytät ajaa just ohi niin sakkoa tippuu ja lujaa! Mutta ei ne ihmiset sitä tunnu tajuavan että siinä kaljan myymisessä klo.21 jälkeen on "pikkusen" enemmän kiinni ku heidän känni.
Yhdet tytöt tuli kerran n.21.30 ja olivat kuulema unohtaneet ostaa koko polttariporukalle juomat kun meni aika nopeasti meikatessa!? Ajattelin että jo siinä on hyvin järjestetty polttarit kun ei ole asioita huolehdittu ajoissa kuntoon!

Nää jotka yrittää saada liikkeen tilaa jotain tavaraa (mitä ei yleensä edes ole valikoimissa) ja jos saavat tahtonsa lävitse, eivät ikinä hae tavaraa ja MAKSA tai hakevat ja palauttavat pilattuna...

Nää ainaiset naukuja jotka itkee kun kauppa ei oo auki 18, 19, 20 mikä nyt oliskaan otollisin aika hänen armonsa kiireisen LOMALAISEN tai ELÄKELÄISEN kaupassa asioida.

Nää nouskkaat-narsistit jotka ostaa jotain tavaraa niin, että ensin palvelemiseen ja hinnan viilamiseen menee oikeasti tunteja ja sitte ne ei edes osta. Tai ostaa ja palauttaa.

Nää taunevit jotka yrittää PALAUTTAA tavaraa väärään KETJUUN, joka ei sitä edes myy ja ovat sen ite rikkomalla rikkoneet ja olettavat että takuu on elinikäinen... Vaikka ite hakkais moukarilla...

Nää KUSIPÄÄT jotka olettaa, et TYÖNTEKIJÄLLE voi soittaa kotiin ihan milloin tahansa, jos hänen armonsa saa päähänsä sunnuntai-iltana jotain tarvita. Ja niille pitää mennä AVAAMAAN ovet ja antaa tavara!

Nää konkurssikypsät idiootit, jotka ostaa laskulle tuhansien eurojen edestä, jo TIETÄESSÄÄN etä oma firma menee nurin ja laskuja ei maksa kukaan.

JATKANKO? :whistle: :o |O :headwall:

Ps. Mä EN palvele NÄITÄ asiakkaita, mun ISÄ tekee ja on kaupan SUOSITUIN/tuloksellisin myyjä joka palvelee päivässä/viikossa/kk eniten asiakkaita, mutta joka ei kauaa paskanjauhamista kuuntele. :D

joo vittumaisin on kyllä yks tummu jonka kans saa olla sormikoukkua joka saakutan päivä! olemme koneyhteydessä toisillemme ja sit ite mokailee sillä koneellansa niin se on sitte meidän vika!

päivävuoroissa on rajallinen määrä ihmisiä, jos kaikki tarvitsevat alkas meidän paljeluja käyttämään yhellä ja samalla kertaa jää yhden välittäjän vastuulle 325 henkilöä.ja se on meidän syy jos joku ei omaa vuoroaan jaksa odottaa! |O

Alkuperäinen kirjoittaja Ford Prefect:
Nää jotka yrittää saada liikkeen tilaa jotain tavaraa (mitä ei yleensä edes ole valikoimissa) ja jos saavat tahtonsa lävitse, eivät ikinä hae tavaraa ja MAKSA tai hakevat ja palauttavat pilattuna...

Nää ainaiset naukuja jotka itkee kun kauppa ei oo auki 18, 19, 20 mikä nyt oliskaan otollisin aika hänen armonsa kiireisen LOMALAISEN tai ELÄKELÄISEN kaupassa asioida.

Nää nouskkaat-narsistit jotka ostaa jotain tavaraa niin, että ensin palvelemiseen ja hinnan viilamiseen menee oikeasti tunteja ja sitte ne ei edes osta. Tai ostaa ja palauttaa.

Nää taunevit jotka yrittää PALAUTTAA tavaraa väärään KETJUUN, joka ei sitä edes myy ja ovat sen ite rikkomalla rikkoneet ja olettavat että takuu on elinikäinen... Vaikka ite hakkais moukarilla...

Nää KUSIPÄÄT jotka olettaa, et TYÖNTEKIJÄLLE voi soittaa kotiin ihan milloin tahansa, jos hänen armonsa saa päähänsä sunnuntai-iltana jotain tarvita. Ja niille pitää mennä AVAAMAAN ovet ja antaa tavara!

Nää konkurssikypsät idiootit, jotka ostaa laskulle tuhansien eurojen edestä, jo TIETÄESSÄÄN etä oma firma menee nurin ja laskuja ei maksa kukaan.

JATKANKO? :whistle: :o |O :headwall:

Ps. Mä EN palvele NÄITÄ asiakkaita, mun ISÄ tekee ja on kaupan SUOSITUIN/tuloksellisin myyjä joka palvelee päivässä/viikossa/kk eniten asiakkaita, mutta joka ei kauaa paskanjauhamista kuuntele. :D

näihin jokaiseen olen törmännyt, mieli palaisi kertomaan yksityiskohtaisia tarinoita, mutta sitten se , josta kertoisin, sattuis tietenkin lukeen ja tunnistais itensä ja näin ollen minutkin, eli ei voi valitettavasti kertoo tarkemmin.

Mun asiakaspalvelu-urani aikana ei ole vastaan tullut vittumaista asiakasta, kunhan vaan myyjällä on ollut riittävät tiedot miten missäkin tilanteessa toimitaan, ja mikä on oman liikkeen toimintatapa/-periaate. Hankalia asiakkaita tai pikemminkin haasteellisia tulee aika-ajoin, muta riittävällä tietotaidolla ja positiivisella asenteella niistäkin selviää.

No esimerkkinä vaikka sellainen, että kun pyysin henkkaria, kun asiakkaan pankkikortista puuttui allekirjoitus. Henkkarit asiakas näytti, muttei suostunut enää korttiaan allekirjoittamaan. Niinpä sitten pankkikorttimaksusääntöihin vedoten kieltäydyin suorittamasta myyntitapahtumaa, jolloin tämä kyseinen asiakas ilmoitti suureen ääneen, että "tällä kassahenkilöllä on se aika kuusta"... Juu. Oli kyseessä kyseisen ketjun joku isompi kiho, mutta ei se muuta sitä, että pankkikorttisäännöistä pidetään kiinni jokaisen asiakkaan kohdalla ja jokainen asiakas tietää korttisäännöt kortin saadessaan.

Pikkulikkana olin yhdessä kesäkahvilassa kesäduunissa. Siihen aikaan ei ollu kännyköitä vielä melkeis keksittykkää, joten kahvilassaki oli sykäysmittarilla varustettu puhelin asiakaskäyttöön. Asiakas sai tiskillä soittaa puhelun ja sitten maksoi sykäysten mukaan siitä. Yks mies tuli kerran soittaan. Hän soitti kai ekaks numerotiedusteluun ja sitte johonki muuhun maksulliseen palvelunumeroon sekä vielä jonkin pitkän puhelun. Kun tuli maksun aika (sykäyksiä oli tooosi paljon), hän alkoi vaahtoamaan minulle, että ei hän tätä maksa ja että eiks tää ookaan mikään turisti-infopiste. Olin tiukkana ja laitoin hänet maksamaan puhelut, olisko sillon markka-aikaan lasku ollut useita kymppejä. Vielä kyseli pomon nimen ja uhkasi ilmoittaa ja valittaa pomolle. En tiedä, valittiko koskaan pomolleni. Pomo ei ainakaan koskaan jututtanut mua tästä asiasta. Tän veemäisempiä asiakkaita ei ole mulle sattunu.

Tai no aina naurettiin työkavereiden kaa niitä mummoi, jotka luki pitkään ja tarkkaan jäätelövalikoimaa ja kyseli jokaisen jäden hinnan, vaikka ne siinä listassaki oli. Ja varmuuden vuoksi vielä kysyivät, niistäkin jädeistä, joissa ei ollu hintaa merkitty ja aina niile sai sanoa, ettei kuulu valikoimaan. Sitten minuuttikaupalla harkittuaan (kauhee jono tietty aina perässä) mummot aina valitsi vaniljaeskimon. Loppukesästä teki jo mieli mummojen tullessa lätkäistä se eskimo tiskiin ja todeta, että tän te kuiteskii otatte. Mut nää asiakkaat ei siis ollu veemäisiä, vaan ihan hauskoi.

Noniiiin.... Esimerkkejä olisi vaikka miljoona mutta mun mielestä tässä yksi hyvä esimerkki miten asiakas voi olla tosi veemäinen! Lounaalle tuli kaksi hyvässä maistissa olevaa keski-ikäistä henkilöä- He söivät lounaansa, jonka jälkeen he alkoivat kovaan ääneen mollata ruokiaan sillä seurauksella, että halusivat UUDET ANNOKSET!!

Olin vuoropäälikkönä silloin ja kerroin asiallisesti, että on vaikea tässä vaiheessa enää ottaa ko.valitusta vastaan kun lounaat on jo syöty. Just tälläisissä tilanteissa olen parhaimmillani, kun TIEDÄN että he vain haluavat jotakin lisää ilman maksua. Siinä sitten keskusteltiin, he kylläkin niin että koko ravintola raikasi ja vaativat kaiken maailman jälkiruokia vastikkeeksi. (En piruillessanikaan antanut, kun asiakkaat on siihen jopa opetettu=valittamalla saa aina jotakin kivaa). Loppujen lopuksi he myönsivät itse virheensä ja sanoivat että ompa hyvää palvelua. Olin itsekin aivan äimänä, mutta kannatti pistää kampoihin =) Asiallisesti ja vakuuttavasti ILMAN että asiakas tunsi olevansa väärässä, vaan myönsi sen itse!

Mua ei veemäiset ihmiset pompottele HAHAHAHAAAA!!!!! Onneksi en ole enää ravintolassa töissä.

Alkuperäinen kirjoittaja Katriina79:
Niinpä sitten pankkikorttimaksusääntöihin vedoten kieltäydyin suorittamasta myyntitapahtumaa, jolloin tämä kyseinen asiakas ilmoitti suureen ääneen, että "tällä kassahenkilöllä on se aika kuusta"... Juu.

Just! Olipa taas tosi viksu asiakas :o
Miehet on just niin tollasia, kun ne ei osaa mitenkään muuten päteä, niin ne vetää ton "tietty aika kuusta" teeman.

Alkuperäinen kirjoittaja Piipi:
Mun asiakaspalvelu-urani aikana ei ole vastaan tullut vittumaista asiakasta, kunhan vaan myyjällä on ollut riittävät tiedot miten missäkin tilanteessa toimitaan, ja mikä on oman liikkeen toimintatapa/-periaate. Hankalia asiakkaita tai pikemminkin haasteellisia tulee aika-ajoin, muta riittävällä tietotaidolla ja positiivisella asenteella niistäkin selviää.

Sulla on varmaan aika valikoitunut asiakaskunta? Ei mitään lääppimään alkavia pulsuja tai uhkailevia puukonheiluttajia? Tai sellaisia, jotka tyhjentää kossupullonsa myyntituotteiden päälle, ja kusee keskelle liikettä? Ei siinä ihan positiivinen asenne riittänyt.

Btw: en ole enää alalla.

Alkuperäinen kirjoittaja Tianna:
Alkuperäinen kirjoittaja Piipi:

Sulla on varmaan aika valikoitunut asiakaskunta? Ei mitään lääppimään alkavia pulsuja tai uhkailevia puukonheiluttajia? Tai sellaisia, jotka tyhjentää kossupullonsa myyntituotteiden päälle, ja kusee keskelle liikettä? Ei siinä ihan positiivinen asenne riittänyt.

Btw: en ole enää alalla.

Olen ollut monenlaisissa paikoissa, jopa niissä joissa noitakin aika-ajoin riittää... Mun asiakaspalvelu-urani on alkanut jo vuonna 1990, jotta kokemusta riittää.

Alkuperäinen kirjoittaja narsissi:
Tehdääs nyt sitten näin päin.

Kertokaas minkälaisiin vittumaisiin asiakkaisiin olette törmänneet töissänne?
:D

niin ja jos joku asiakas kehtaa myöntää itse vittumaisuutensa, niin senkin voi tänne kertoa!
Ja vielä senkin, että jos on nähnyt jonkun asiakkaan olleen ärsyttävä tms. myyjälle :)

Turhaan syyttelijät ja öykkärit ovat aika turhanpäiväisiä. Sellaiset, jotka huutavat naama punassa, yleensä aivan aiheetta. Sellaiset lähinnä huvittaa, jotka luulevat tietävänsä jonkin asian maallikkona paremmin ja perustelu on sitä luokkaa, ettei tiedä itkeä vai nauraako :headwall: Joillekin ei vain mikään passaa. Toisen työtä on niin helppo arvostella, jos siitä ei tiedä paljon p.skaakaan ja jos siinä näkee vain sen, minkä haluaa nähdä.

Kaikenlaiset elostelijat, itsestään luulevat, yhteiskunnan elätit ja kourijat ovat ällöttäviä.

ainakin ärsyttäviä on just ne ketkä nostaa hirveän haloon henkilöllisyystod näyttämisestä isoja ostoja kortilla maksaessa....

oikeesti toivon että tuollaisilta kusipäiltä pöllittäis kortti ja tili ylitettäis oikein roimasti ennen kortin kuolettamista, siinhän oppisivat arvostamaan meitä "niuhoja kusipäitä" jotka sitä henkkaria vaatii nähtäväkseen....

Mulla on henk.koht parhaat naurut urani aikana seurannut kun kysäsin Mika Pohjoselta (??) joku ex-tangokuningas tms paperit, no en oikeesti tiennyt kuka se tyyppi on.... hää tokas pokkana että etkö tosiaan tiedä kuka hän on??? no mä tokasin tietty ihan rehellisesti että kuule ei ole ole aavistustakaan... se sitten naama punasena kaivoi ajokortin lompsasta...

ja tälle naurettiin muutes tosi makeasti kahvihuoneessa!!!

Yhteistyössä