Asia tai teko, jota sinun oletetaan tekevän vapaa-ajallasikin? (ammattisi haittapuolia siis)

• Viestiketjun aloittaja leipuri hiiva
  • Ensimmäinen viesti
lto
hoitavan lapsia kaikissa sukujuhlissa, vastailla kysymyksiin lapsenkehityksestä arvioida joka kumminkaiman kullanmussu että voiko pitää paikkansa kun ope oli näin sanonu tms

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Alkuperäinen kirjoittaja n:
Alkuperäinen kirjoittaja SmellyCat:
No mulla ei oo ammattia mut mies on sähköasentaja ja aika usein tulee vapaallakin tutuilta soittoja et "tuutko kattoo ja tarkistaa".. Onneks mies osaa sanoa ei tarvittaessa.
Mun mies sitä, mun mies tätä.
Niinpä.
:headwall:
Komppaan minäkin, aina on vaan se "mun mies" jolla voi päteä ja kehuskella. Pari työkaveria on just näitä "mun mies"-tyyppejä.. on aika rasittavaa. Ja tämä sama ilmiöhän on todettu esim. siinä äo-ketjussa, jossa kysyttiin testin tuloksia =D Kysymyksenä paljonko sait testissä ja joku tulee vastaamaan, että mun mies sai niin ja niin paljon eikä sanaakaan siitä paljonko itse sai =D

Alkuperäinen kirjoittaja sitruuna:
Alkuperäinen kirjoittaja Meade:
Mä olen opettaja (en peruskoulussa). Oppilaiden vanhemmat olettaa mun päivystävän puhelimessa 24/7.
Soitteleeko vanhemmat tosiaan opettajalle useinkin kotiin? Siis sano nyt kuinka usein sellaista tapahtuu ja onko niillä ihan oikeata asiaa vai ihan diipadaapaa? Eihän sun tietenkään tarvi kotona puhelinta päivystää tai vastata vanhempien juttuihin.
Mä olen soitonopettaja ja vanhemmat soittelevat ihan päivittäin puhelimella kun peruvat soittotunteja tai yrittävät siirtää niitä ym. Sitä vain toivon, ettei viikonloppuisin soiteltaisi. Eivät vissiin ymmärrä, että tämä on mulle ammatti ei harrastus. Pakko kertoa vaikkei liity nyt aiheeseen, että yksi mun oppilas kysyi multa kerran, että mitä mä teen työkseni. :LOL:

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Linda:
Minun oletetaan selvittävän kaikkien tuttujen ja tuntemattomienkin lasten oppimisen ja kasvun ongelmat ja käyttäytymispulmat ja puheviat ja lukihäiriöt ja ja ja...
Vähän samaa ja sitten parisuhdeongelmat ja mielenterveysongelmat. Psykologi/psykoterapeutti olen. Mutta ei tuo oikeastaan edes haittaa, kun ihmiset eivät julkisilla paikoilla, juhlissa ym. yleensä kovin paljon ryhdy perheasioita selvittämään :)

No mähän luonnollisesti kyttään aina ja joka paikassa kaikkien tekstejä ja arvotan ihmiset sen mukaan, miten hyvin ne osaa kirjoitta. Lisäksi mä olen ehtymätön runo- ja sitaattipankki. Ja sitten paras: opettajana mulla ei ole mitään muuta elämää kuin työ. Missään suhteessa.

Nalletar
Alkuperäinen kirjoittaja Lumo:
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
pitää olla kävelevä Pharmaca Fennica ja tottakai minua kiinnostaa joka mummon ja vastaantulevan verenpaine ja sairaudet. :headwall:
Samah :D

T: Lähis
Tähän mäkin olen törmännyt ja kun tarkennan olevani mielenterveyspuolella niin sitten saa kuulla kaikki psyykkisetkin jutut...

Olen pianisti ja pianonsoitonopettaja. Kaikissa puolituttujenkin juhlissa sun muissa tilaisuuksissa pitäis soittaa ja säestää lauluja. Yleensä pyyntö tulee viiden minuutin varoitusajalla ja nuoteista ei ole tietoakaan. Ei auta yleensä muu kuin improvisoida!

Toisekseen monet kun kuulevat, että olen pianonsoitonopettaja, he usein pyytävät, että antaisin heidän lapsilleen pianotunteja puoli-ilmaiseksi ja yleensä vielä niin, että pitää mennä ko henkilöiden kotiin opettamaan. Sit kun on viikossa monia koteja, missä pitäis käydä opettaan, niin jo alkaa korvantamaan.
On pakko ollut tulla rohkeaksi ja kertoa selkeästi, kuinka paljon veloitan pianotunneista ja vieraille esiintymisestä.

vieras
Kokki olen ja myös oletetaan että kokkailen ja pyöräytän voileipäkakut sun muut leipomukset koska vaan ja halvalla!Nyt oppinut etten ilmatteeks rupea omaa köökkiäni sotkemaan!Ja monesti soitetaan juhliin emännäksi keittiöön tai soitetaan ja kysytään että paljonko tarvii mitäkin vaikka 100 hengen hautajaisiin.

Scorpio
Olen koulututettu kääntäjä. Kääntämistä ja sanastoneuvontatarvetta riittää, tyypillisiä kyselyjä ovat "Olis vaan muutama lause, pitäis saada äkkiä englanniksi", ja "Sinä kun olet kävelevä sanakirja...!"

vieras
parturi-kampaaja taitaa olla yksi sellainen ammatti jota eniten käytetään hyväksi. Ei käy kyllä kateeksi.
Mun luo tullaan silloin kun on nappi irti, lahkeet lyhennettävänä, verhot jotka pitäis ommella tms.

kokki&tarjoilija
leipovan kaiken maailman kaakkuja ja tulevan vielä tarjoilemaan niitä...välillä oon suostunut ja maksettukin on, mutta nyt taas oon oottanut "palkkaani" about 1,5kk joten unohdetaan taas vähäksi aikaa kissanristiäiset ja mummun kaiman nimpparit...

Yhteistyössä