Asia tai teko, jota sinun oletetaan tekevän vapaa-ajallasikin? (ammattisi haittapuolia siis)

• Viestiketjun aloittaja leipuri hiiva
  • Ensimmäinen viesti
leipuri hiiva
Mun oletetaan leipovan joka pirun kissanristiäisiin kakkuja, voileipäkakkuja, piirakoita jne :kieh:
Jos saisi edes pienen korvauksen menetetystä vapaa-ajasta... mutta kissa kiitoksella elää.

Nyt valmistuvat kakut ovat viimeiset, jotka teen ilman ylimääräistä korvausta! Nyt opettelen sanomaan ei. Ihan sama vaikka juhlijat olisivat kuinka kiireisiä tai tumpeloita tahansa.

vieras
Itse ompelijana olen saanut eräänkin kerran kyselyjä korjaanko vetoketjuja, lyhennänkö housunpunttia yms. Vastaan aina että kyllä, mutta se maksaa 30? tunti. Loppui pian ne kyselyt.

No mun ei onneks odoteta tekevän duunia vapaa-ajalla, se ois ihan mahottomuus mutta kun on tullut tuota kampaajan vikaa hankittua, niin saan sitten joka saakelin juhliin ja pippaloihin olla vääntämässä hiuksia... :kieh: Eikä siinä kaikki, kun vielä joudun leikkaa ja värjääkin tämän tästä. Ihan kivaa puuhaahan se on, mutta välillä ottaa kieltämättä kupoliin. kaikista pahimpia ovat ehkä ne illat kun ollaan isolla porukalla lähössä viihteelle, niin eipä siinä alkuillasta ehi muuta tekee kuin laittaa muiden hiuksia... :kieh: :kieh: :kieh:

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Ihme juttu, mut kukaan ei ole koskaan pyytänyt mua kotiinsa siivoamaan =) Miestä aina kysellään sähköhommiin ja tietokoneita säätämään...
:wave: meille saat tulla siivoamaan ;)
*kaivaa imurin ja mopin esiin*

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Ihme juttu, mut kukaan ei ole koskaan pyytänyt mua kotiinsa siivoamaan =) Miestä aina kysellään sähköhommiin ja tietokoneita säätämään...
:wave: meille saat tulla siivoamaan ;)
*kaivaa imurin ja mopin esiin*
No en tuu, kun en omassakaan kodissa jaksa siivota. Ei oo suutarin lapsilla kenkiä, vai miten se vanha viisaus oli? :D

Alkuperäinen kirjoittaja garbalo:
Hei parturit; kokeilkaa joskus tehdä niin rumat kampaukset johonki vähä mitättömimpii kissaristiäisii tai illanistujaisiin :D muutaman kerran ku ootte vääntäny mummunutturat baari-illaksi ei varmaan tarvi enää tehä :D :LOL:
Kumpa onnistuiski... Oon aatellu koittaa seuraavaks, että kun saan kampauksen valmiiks niin lyön ite perseeni penkkiin ja sanon: MUN VUORO! MÄ HALUUN SIT SILLEEN SIITÄ JA TOLLEEN TOSTA...

yleensä noissa illanistujaisissa on vielä käynyt niin (varsinki jos on ollut jotain saunontaa ym) että muut ovat laittaneet itteesä illan mittaan ja mä vaan vääntänyt pää märkänä miuden hiuksia ja sitten kun kaikkien kampaukset on valmiina,niin joku älypää on jo tilaamassa taksia... Onneks oon oppinu sen, että ekaks laitan itteni valmiiks ja jos aikaa jää, niin voin räpeltää jollekki jotain...

vieras
Kerrankin joku hyvä puoli tässä kassa-myyjän ammatissa. Kukaan ei koskaan pyydä vapaa-ajalla tekemään mitään ammattiin liittyvää! Ehkä ne pelkää, että mä lopuksi sanoisin kuitenkin, että se 29 euroo 50 senttiä, kiitos. Pankille vai visalle? :)

No, joo kaupan ulkopuolella mun ammattitaidolla on aika vähän käyttöä.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ZikZik:
Alkuperäinen kirjoittaja garbalo:
Hei parturit; kokeilkaa joskus tehdä niin rumat kampaukset johonki vähä mitättömimpii kissaristiäisii tai illanistujaisiin :D muutaman kerran ku ootte vääntäny mummunutturat baari-illaksi ei varmaan tarvi enää tehä :D :LOL:
Kumpa onnistuiski... Oon aatellu koittaa seuraavaks, että kun saan kampauksen valmiiks niin lyön ite perseeni penkkiin ja sanon: MUN VUORO! MÄ HALUUN SIT SILLEEN SIITÄ JA TOLLEEN TOSTA...

yleensä noissa illanistujaisissa on vielä käynyt niin (varsinki jos on ollut jotain saunontaa ym) että muut ovat laittaneet itteesä illan mittaan ja mä vaan vääntänyt pää märkänä miuden hiuksia ja sitten kun kaikkien kampaukset on valmiina,niin joku älypää on jo tilaamassa taksia... Onneks oon oppinu sen, että ekaks laitan itteni valmiiks ja jos aikaa jää, niin voin räpeltää jollekki jotain...
Olettavatko aina että teet ilmaiseksi?

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
pitää olla kävelevä Pharmaca Fennica ja tottakai minua kiinnostaa joka mummon ja vastaantulevan verenpaine ja sairaudet. :headwall:
Sama täälä, lisään myös, että pitäisi tietää kaikista lapsista kaikki ja pitäisi osata neuvoa miten niistä tulee herttaisia äkkiä yms. Kuuntelen myös kaikkien murheet, mutta sen teen mielelläni.

Yhteistyössä