ase vs uima-allas

Alkuperäinen kirjoittaja Endless Sacrifice:
Jos 10v lapsellasi oli kaksi kaveria, joista toisen kotona on ase ja toisen kotona on uima-allas.

Kumman luokse mieluummin päästäisit lapsesi kylään?

Suomessa aseita säilytetään lukitussa teräskaapissa.

Alkuperäinen kirjoittaja Jaska-:
Jos 10v lapsellasi oli kaksi kaveria, joista toisen kotona on ase ja toisen kotona on uima-allas.

Kumman luokse mieluummin päästäisit lapsesi kylään?

Suomessa aseita säilytetään lukitussa teräskaapissa.

Ja esim autolla päihtyneenä ajaminen on laissa kiellettyä, joten kukaan ei siis aja Suomessa autoa päihteiden vaikutuksen alaisena.

Meillä on useita aseita, lukitussa asekaapissa. En usko että monikaan lasten kaveri tietää asiasta eivätkä tietenkään pääse niihin käsiksi.

Oikein säilytetyt aseet eivät ole vaaraksi.

Voi ihme. Pakko oli tarkistaa, tarkoitetaanko aloituksessa todella mitä luulin tarkoitettavan. Miten tulee mieleen asettaa vastakkain kaksi tällaista asiaa? Kyllä pääsisi kumpaankin. Tietenkin sillä edellytyksellä, että perheet ovat ylipäänsä "normaalia" väkeä.

Miksiköhän mä en nyt ymmärtänyt koko kysymystä.

Päästäisin lapseni sen kaverin luo jonka luokse lapseni haluaisi mennä, ja jossa myöskin oltaisin valmiita ottamaan lapseni kyläilemään. Aseista ja uima-altaista viis.

Alkuperäinen kirjoittaja Seipääntyöntäjä:

Päästäisin lapseni sen kaverin luo jonka luokse lapseni haluaisi mennä, ja jossa myöskin oltaisin valmiita ottamaan lapseni kyläilemään. Aseista ja uima-altaista viis.

Vaikka tietäisit, että esim lapsen kaverin perheessä aseita säilytettäisiin laittomasti ihan vaan kenen tahansa ulottuvilla?

Tuli vaan tää kysymys mieleen yhtä kirjaa lukiessa. Jenkeissä tehty tutkimus verrattu lasten kuolemantapauksia jos perheessä on ase tai uima-allas. Ja lisäksi kyselytutkimus vanhemmille kumpaa pelkäävät enemmän.

Arvatkaa vaan mikä oli tulos?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Seipääntyöntäjä:

Vaikka tietäisit, että esim lapsen kaverin perheessä aseita säilytettäisiin laittomasti ihan vaan kenen tahansa ulottuvilla?

Jos tämän tietäsin (siis että aseet olisivat kenen tahansa ulottuvilla), kävisin ihan itse heille sanomassa että aseet säilöön, tai tulee tarkastus.

Terv. nimim. entinen kuolemankauppias

Onneksi lasteni kavereitten perheissä en ainakaan tiedä tällaista tapahtuvan. Ja kysymyksenasettelussa ei käsittääkseni mainittu, että aseet olisivat vapaasti kenen tahansa saatavilla. Miksi se olisi lähtökohta? Olisiko toisen perheen altaassakin laiton klooripitoisuus? :xmas:

Tuli vaan tää kysymys mieleen yhtä kirjaa lukiessa. Jenkeissä tehty tutkimus verrattu lasten kuolemantapauksia jos perheessä on ase tai uima-allas. Ja lisäksi kyselytutkimus vanhemmille kumpaa pelkäävät enemmän.

Arvatkaa vaan mikä oli tulos?

Jos tutkimus olisi tehty täällä, luulen että aseita pelättäisiin enemmän mutta hukkumistapauksia olisi kuitenkin todellisuudessa suurempi määrä. Mutta koska tässä on kyseessä jenkit, en ole ihan varma että kumpaa siellä pelätään enemmän. Enkä ole kyllä kuolemantapauksistakaan ihan varma enää.. :xmas:

Ne luvut oli jotenkin tälläsellä suhteella: hukkuneita 500 lasta vuodessa ja ammuttuja 10 lasta vuodessa, ja siis laskettu mukaan vai kotitapaturmat (ei mitään ammuskeluja kadulla).

Silti vanhemmat pelkäsivät aseita enemmän.

Yhteistyössä