asamulla meitä syytettiin melkeinvarkaiksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rantakoivu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja HERNETÄTI:
Alkuperäinen kirjoittaja lohikäärme:
Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:
Niin, siis syyhän oli loppujen lopuksi pankin?

joo, mutta olis kai hän sen tajubnnut jos kummankaan kortti ei toimi, kun kummallakin osuuspankin tili.

kun sanoi vain etä tähän asti kortiton toimineet. kuitenkin kyse oli siitä 3e, joka olisi kummankin tilillä ollut

mistäs sen nyt sitten olisi tajunnut jos te olitte päivän ekat osuuspankin kortilla maksavat asiakkaat?

jos kummallakin kortti sanoo samaa olis jo luullut tajuavan. Ei kai kukaan nin tyhmö ole että kolem euron takia varastaaa kahta korttia ja mieheltä muuten kysyihenkkaritkin.

ja kun kuienkin miehen ja mun kortit toimivat automaatilla joka oli samassa tilassa, vastapäätä kassaa. mies nosti automaatilta sitten sitä varten 20, että näki että kortilla sa nostaa automatista, mut´ta se sanoi heidän koneessa että kortilal ei ole nosto-oukeuutta. kyllä silloin pitäisi tajuta

tajusi tai ei niin hän noudatti saamiaan ohjeita!! sinun pitäisi tajuta se tosiasia.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
kuulu tai ei, mutta jos se ois meidän kortit ottanut inin miten me sitten oltaisiin ne kolme euroa maksettu. olisko ne sen takia soittaneet poliisit, vai olisko pitänyt ottaa kolmen euron edestä bensaa pois tankisa. syy kun ei ollut meidän
En tiedä, mitä olisivat tehneet, kun mulla ei ole electronia. Mutta pankin kanssa juttu olisi kuitenkin tavalla tai toisella selvittämään. Hyvässä lykyssä olisitte saaneet saada pankilta jotain vahingonkorvausta.
Niin ja lisään veilä, että kaiketi bensa-asemilla on myyjille jotkin ohjeet, mitä pitää tehdä, jos asiakkaalla on esim lompakko jäänyt kotiin tai yksinkertaisesti ei ole rahaa - ei tilillä eikä käteisenä - maksaakaan siä määrää bensaa, minkä tankkiin on laittanut.

mitäolisit itse tehnyt kyseisessätilanteessa?
pikkuisen vitutti kun oli ehdittävä töihin, muuten olisin jänyt sinne vielä selvitelemään asiaa.

mutta kolmen euron takia kamala show. nyt joku vielä oikeasti luullee että oleemmm etehneet jotkain. tutuja ei onneksi ollut kyseisellä asemalal, mutta paljon oli kahvin ostajia jotka katsoivat pitkään. h'ävetti ja vitutti helvetisti.
Työkaverilla kävi ihan hiljattain niin, ettei hänen Visansa kelvannutkaan kaupassa. Soitti suoraan Luottokuntaan, jossa selvittivät asian.

kolmella eurollaei edes saisi niin paljonbensaa että kannattaisi varastaa jonkun kortti
No eihän tässä nyt siitä ollutkaan kyse vaan siitä, millä aiotte maksaa ostoksenne. Normaalitilanteessahan ostokset jätetään ostamatta, mutta tuo tankissa oleva bensa on tietysti vähän eri juttu. Mutta mä olisin soittanut pankkiin ja kysynyt, että mitä helevettiä....

kuulu tai ei, mutta jos se ois meidän kortit ottanut inin miten me sitten oltaisiin ne kolme euroa maksettu. olisko ne sen takia soittaneet poliisit, vai olisko pitänyt ottaa kolmen euron edestä bensaa pois tankisa. syy kun ei ollut meidän
En tiedä, mitä olisivat tehneet, kun mulla ei ole electronia. Mutta pankin kanssa juttu olisi kuitenkin tavalla tai toisella selvittämään. Hyvässä lykyssä olisitte saaneet saada pankilta jotain vahingonkorvausta.
Niin ja lisään veilä, että kaiketi bensa-asemilla on myyjille jotkin ohjeet, mitä pitää tehdä, jos asiakkaalla on esim lompakko jäänyt kotiin tai yksinkertaisesti ei ole rahaa - ei tilillä eikä käteisenä - maksaakaan siä määrää bensaa, minkä tankkiin on laittanut.
kolmella eurollaei edes saisi niin paljonbensaa että kannattaisi varastaa jonkun kortti

Mun mielestä ihan turha jankata siitä kolmesta eurosta, vaikka olis ollut kyse yhdestä eurosta, myyjän olis pitänyt ottaa kortti pois kun päätteessä niin luki. Vaikkakin nyt olikin kyse virheestä.

Niin, siis syyhän oli loppujen lopuksi pankin?

joo, mutta olis kai hän sen tajubnnut jos kummankaan kortti ei toimi, kun kummallakin osuuspankin tili.

kun sanoi vain etä tähän asti kortiton toimineet. kuitenkin kyse oli siitä 3e, joka olisi kummankin tilillä ollut

mistäs sen nyt sitten olisi tajunnut jos te olitte päivän ekat osuuspankin kortilla maksavat asiakkaat?

Etkö sinä hernetäti ymmärrä että myyjä teki vain työtään? Ja minä olen päivän aikana kuullut monestakin uutislähetyksestä juuri näiden op-visaelectronien toimintahäiriöistä. Tällaisia tilanteita sattuu. Älä nyt menet hyvän tähden yöuniasi jutun takia. Myyjä teki niin kuin hänen kuuluikin tehdä.

jos kummallakin kortti sanoo samaa olis jo luullut tajuavan. Ei kai kukaan nin tyhmö ole että kolem euron takia varastaaa kahta korttia ja mieheltä muuten kysyihenkkaritkin.

ja kun kuienkin miehen ja mun kortit toimivat automaatilla joka oli samassa tilassa, vastapäätä kassaa. mies nosti automaatilta sitten sitä varten 20, että näki että kortilla sa nostaa automatista, mut´ta se sanoi heidän koneessa että kortilal ei ole nosto-oukeuutta. kyllä silloin pitäisi tajuta

tajusi tai ei niin hän noudatti saamiaan ohjeita!! sinun pitäisi tajuta se tosiasia.

mitäolisit itse tehnyt kyseisessätilanteessa?
pikkuisen vitutti kun oli ehdittävä töihin, muuten olisin jänyt sinne vielä selvitelemään asiaa.

mutta kolmen euron takia kamala show. nyt joku vielä oikeasti luullee että oleemmm etehneet jotkain. tutuja ei onneksi ollut kyseisellä asemalal, mutta paljon oli kahvin ostajia jotka katsoivat pitkään. h'ävetti ja vitutti helvetisti.

[quote="HERNETÄTImitäolisit itse tehnyt kyseisessätilanteessa?

mutta kolmen euron takia kamala show. nyt joku vielä oikeasti luullee että oleemmm etehneet jotkain. tutuja ei onneksi ollut kyseisellä asemalal, mutta paljon oli kahvin ostajia jotka katsoivat pitkään. h'ävetti ja vitutti helvetisti.[/quote]

mitä siinä nyt sitten olisi pitänyt tehdä kun kerta automaatilta kuitenkin pystyi nostamaan tarvittavan rahan??

ehkä mun itsetunto on kohdillaan tai oon tyhmä mut mä en varmaan ois edes hävenny.... siis ku ite tietää et ei oo tehny mitään

Etkö sinä hernetäti ymmärrä että myyjä teki vain työtään? Ja minä olen päivän aikana kuullut monestakin uutislähetyksestä juuri näiden op-visaelectronien toimintahäiriöistä. Tällaisia tilanteita sattuu. Älä nyt menet hyvän tähden yöuniasi jutun takia. Myyjä teki niin kuin hänen kuuluikin tehdä.

siis tuo kohta oli mun tekstiä.. mitenhän se noin nakkas.. höh..

aamulla lko 7.30 aikaan pankkieiole vielä auki, vasta klo 9,30-10 aukee täälläpäin pankki
Toi on kyllä ihan totta ja se Op:n 24h numerokin taitaa olla automaatti. No, olisin kysynyt myyjältä, että mitäs nyt tehdään? Eiköhän hänellä olisi ollut joku ratkaisu asiaan ja jos ei, hän olisi voinut soittaa pomolleen - olkoon pomo sitten vaikka nukkumassa vielä siihen aikaan - ja kysyä.

Junnu sai viikko sitten elämänsä ensimmäisen kortin ja on Op:n Visa Electron. Mä junnulle sanoin heti, että se kortti ei sitten välttämättä aina toimi, jos kaupan ja pankin välisissä yhteyksissä on jotain vikaa. Eli joutuu varautumaan siihen, että kortti ei toimikaan.

No eihän tässä nyt siitä ollutkaan kyse vaan siitä, millä aiotte maksaa ostoksenne. Normaalitilanteessahan ostokset jätetään ostamatta, mutta tuo tankissa oleva bensa on tietysti vähän eri juttu. Mutta mä olisin soittanut pankkiin ja kysynyt, että mitä helevettiä....

aamulla lko 7.30 aikaan pankkieiole vielä auki, vasta klo 9,30-10 aukee täälläpäin pankki

no oisit jättäny vaikka jonku pantin kyse kuitenki pienestä summasta niin kai teillä nyt jotain ois ollu....

Alkuperäinen kirjoittaja nallekarhu2:
Kurjaa, mutta kyllä muakin epälyttäisi, jos joku tankkaisi kolmella eurolla. :/

mä ainaki oon tankannu ku sillä pääsee autolla jota aina lainaan, n 30km :D

Siis sä saat auton lainax ja tankkaat sinne vain 3???? :o Mahtaa omistaja tyytyväisenä lainailla...

no oisit jättäny vaikka jonku pantin kyse kuitenki pienestä summasta niin kai teillä nyt jotain ois ollu....

jo, autossa meidän sänky palasina, ku mies oli vemässä sitä töihin hiottavaksi ja maalattavaksi

:D :D *hihittelee* :D :D

Niin ja vielä ap:n kysymykseen "mitä itse olisit tehnyt?", niin ekana olisin kysynyt myyjältä lähintä pankkiautomaattia ja kokeillut, onko vika myös automaatissa vai saanko sieltä nostettua oravannahkoja. Ja jos automaattikaan ei olisi toiminut, olisin kysynyt myyjältä, mitä nyt tehdään.

Niin ja vielä ap:n kysymykseen "mitä itse olisit tehnyt?", niin ekana olisin kysynyt myyjältä lähintä pankkiautomaattia ja kokeillut, onko vika myös automaatissa vai saanko sieltä nostettua oravannahkoja. Ja jos automaattikaan ei olisi toiminut, olisin kysynyt myyjältä, mitä nyt tehdään.

sitte pyydystään pari kurrea ja vie elävänä myyjälle nahkoineen päivineen pantiks

:laugh:

automaatilta saatiin rahaa, mutta myyjä sanoi silti että korttia ei voi käyttää, koska sitä on käytetyväärin. meilla kummallekin tuli siihen teksti korti väärinkäytetty, vaikka kummankin kortti toinmi automaatilla.

edelleen sitä korttia ei voi sitten käyttää jos kone niin sanoo vaikka vika olikin pankin järjestelmässä tai missä lie... mut m,ikä ongelma kerta saitte kuitenki automaatista nostettua rahaa?

sitte pyydystään pari kurrea ja vie elävänä myyjälle nahkoineen päivineen pantiks

:laugh:
No vaikka :D :D Mutta eiköhän asia olisi sen myyjän kanssa saatu sovittua, esim just jättämällä vaikka lompakko sinne huoltoasemalle kuittia vastaan. Tai jos se myyjä olisi soittanut huoltamon omistajalle (jos ei itse voi päätöstä tehdä), vastaus pomolta olisi saattanut olla "anna olla, 3 euroa on niin mitätön raha" tai "maksaa sitten seuraavalla kerralla".

Mä olin kerran yksillä messuilla ja olisin ostanut likalle yhden 30 euron korun, mutta olin hassannut jo käteiseni ja myyjälle ei käynyt pankkikortti. Olin jo siitä lähdössä pois, kun se myyjä sanoi, että näytän kuulemma niin luotettavalta, että hän voi kirjoittaa siitä korusta laskun ja maksan sitten kotona tai maksuautomaatilla. Niin tehtiin, näytin henkkarini ja annoin yhteystietoni, mutta kun siitä sen korun kanssa lähdin, halusinkin samanlaisen myös itselleni. Toista korua en olisi velaksi kehdannut ostaa,joten lähdin sitten köpöttelemään pankkiautomaatille, tulin takaisin ja maksoin sen velaksi saadun korun ja pari muuta korua samalla kertaa. Myyjä antoi mulle vielä "kanta-asiakasedunkin" :D

tässähän ei ole kysymys pelkstä rahasta vaan siitä kortti-ilmoituksesta. Jos kortin kanssa väärinkäytöksiä, oli ne mitään vaan (kai oman korttinsakin kanssa voi sössiä niin että menettää sen käyttöoikeuden) niin se kortti on lupa ja pitää ottaa pois vaikka sentin vuoksi, koska sillä voidaan estää enemmät väärinkäytökset. ja ei se myyjä voi naamasta nähdä kuka on rehellinen ja kuka vain leikkii rehellistä

Mulle kävi kerran niin, että Electronilla maksaessa bensaa ( oli 20 euron ostos) alkoi herjata jotain ja ehdotin itse, että annan henkkarit pantiksi, että nostan rahaa.
Ei ollut muuten todellakaan ensimmäinen eikä varmasti viimeinen kerta, kun ei Electron toimi!

Siksi suosinkin käteistä.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Mulle kävi kerran niin, että Electronilla maksaessa bensaa ( oli 20 euron ostos) alkoi herjata jotain ja ehdotin itse, että annan henkkarit pantiksi, että nostan rahaa.
Ei ollut muuten todellakaan ensimmäinen eikä varmasti viimeinen kerta, kun ei Electron toimi!

Siksi suosinkin käteistä.

Tuttu, ärsyttävä tilanne... hirveä jono takana ja electron ei toimi vaikka kuinka on katetta....

huomatkaa että ne normaalit häiriöt on sitä että "kortti ei saa pankkiin yhteyttä". ei siinä tule mitään "kortti pois" käskyä. Noita tavallisia häiriöitä sattuu varmaan joka kaupassa melkein joka päivä. Mutta kortti pois aikalailla harvoin ja silloin on tosiaan kyse erilaisesta yhteysongelmasta.
Jos herjaa ettei saa pankkiin yhteyttä niin ei silloin asiakkaalta korttia pois oteta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meidän auton jos tankkaisi 3 egellä, sillä ei ajaisi edes takaisin kotiin... :(

miehellä oli äteistä, muta kolmen euron veran piti saada krtilta ku käteinen ei riittänyt

mutta miks sieltä kortilta piti ottaa rahaa. jos mies kerran nosti sieltä automaatilta. olishan se voinut nostaa koko summan edestä?

Yhteistyössä